Items per page
1 - 140 of 140
Title Published in Access level OA Policy Year Views Downloads
A Educação de jovens e adultos na perspectiva das agendas internacionais e no BrasilEnsaio
accessLevelPublic
2024 51 13
Projetos Interculturais na Escola. Reflexão e ação no coletivo
2024 21 0
Abordagens interculturais em educação: Entre teoria e prática
2024 23 0
Internationalisation des politiques éducatives : institutions, concepts et défis communsRevue Euro-méditerranéenne de l’Éducation et de la Formation
accessLevelPublic
2024 34 13
Internacionalização da educação: tendências globais e desafios nacionaisRevista Educação e Políticas em Debate
accessLevelPublic
2024 27 32
La prise en compte de la diversité linguistique en contexte scolaire africain: entre discours et mise en œuvre
accessLevelPublic
2023 33 8
Impact of globalization on higher education in the Middle East and North AfricaInternational Encyclopedia of Education
accessLevelRestricted
2023 36 1
Élèves d’hier, étudiant-es d’aujourd’hui, et enseignant- es de demain. Quels rapports les étudiant-es en formation en enseignement primaire entretiennent- elles/ils avec les enjeux de diversité culturelle?L'éducation en débats
accessLevelPublic
2023 45 16
Pour une réforme des programmes de formation initiale des enseignants en Afrique de l’OuestRevue internationale d'éducation Sèvres
accessLevelPublic
2023 26 14
Élèves d’hier, étudiant-es d’aujourd’hui, et enseignant-es de demain. Quels rapports les étudiant-es en formation en enseignement primaire entretiennent-elles/ils avec les enjeux de diversité culturelle ?L'éducation en débats
accessLevelPublic
2023 32 30
Leveraging Openness for Refugees’ Higher Education: A Freiran Perspective to Foster Open CooperationOpen praxis
accessLevelPublic
2023 122 68
Reducing Poverty Requires Investing in Early Childhood Education in the Least Developed CountriesThe Routledge Handbook of Poverty in the Global South
accessLevelPrivate
2023 41 0
Learning in emergencies contexts: From the building of the concept to multifaced actions in the fieldProspects
accessLevelPublic
2023 44 19
Current Issues of Democracy and Education in Tunisia as Interpreted through Dewey’s ApproachDewey, Education, and the Mediterranean. Themes, Trails, and Traces
accessLevelRestricted
2023 39 0
As migrações e a necessidade de uma educação para a cidadania globalEducação Unisinos
accessLevelPublic
2023 43 75
Introduction. L’expérience du handicap à l’école : entre représentations, principes et actionsRevue internationale d'éducation Sèvres
accessLevelRestricted
2023 33 0
Teaching and teachers in the Sahel countries by 2030: The need to innovate in the face of adversityProspects
accessLevelPublic
2023 64 9
Internationalization of Higher Education in Kazakhstan: from political will to implementationEnsaio
accessLevelPublic
2023 89 26
Intercultural Approaches to Education. From Theory to Practice
accessLevelPublic
2022 134 299
Diversity and Global Citizenship in Educational Policies: Debates and ProspectsDiscourses of Globalisation, Ideology, Education and Policy Reforms
accessLevelRestricted
2022 32 0
Abordagem interseccional no contexto brasileiro: entre indicadores sociais e ações afirmativasDiferenças e educação: trajetórias de pesquisa
accessLevelRestricted
2022 29 0
Préserver le droit à l’éducation : une bataille qui n’est pas encore gagnéenewSpecial
accessLevelPublic
2022 174 53
Repenser l’éducation et la pédagogie dans une perspective africaine. Manuel pratique à destination des enseignants et des formateurs d’enseignants
accessLevelPublic
2022 50 19
A Necessidade de Repensar a Pesquisa sobre Privatização da Educação: Uma abordagem a partir do conceito de indefinição das fronteiras entre Público e PrivadoCurrículo sem fronteiras
accessLevelPublic
2022 29 39
Early childhood education in Africa: Between overambitious global objectives, the need to reflect local interests, and educational choicesProspects
accessLevelPublic
2022 49 15
Ajoutée, intégrée ou empêchée : quelle place pour la prise en compte de la diversité culturelle en classe ?Formation et profession
accessLevelPublic
2022 134 133
The Adaptation of Early Childhood Care and Education to Cultural and Local Characteristics in West Africa: Challenges for Educational Psychology ResearchThe European educational researcher
accessLevelPublic
2022 33 23
Les transformations actuelles de la profession enseignante en Afrique: le cas du NigerRevue Nigérienne des Sciences Sociales
accessLevelPublic
2022 54 31
Quilombolas na amazonia Brasileira e politicas educativas entre invisibilidade e reconhecimentoBulletin - Société suisse des américanistes
accessLevelPublic
2022 25 6
Mobilidade international en tempos de pandemiaRevista Prática Docente
accessLevelPublic
2022 33 13
La contribution des ressources éducatives ouvertes à l'amélioration de l'éducation supérieure: le cas de la TunisieREGAE
accessLevelPublic
2022 38 15
Interculturalidade e educação para a cidadania: uma entrevista com Abdeljalil AkkariEducação Unisinos
accessLevelPublic
2021 29 15
Action publique, gouvernance et recherche en éducation. Une relation nécessaire et imparfaite
accessLevelPublic
2021 249 177
Dévoiler les pédagogies du Sud : quelles potentialités pour repenser l’école contemporaine et son rapport à l’interculturalité ?L’école autrement? Les pédagogies alternatives en débat
accessLevelPublic
2021 30 69
Le projet RESET-Francophone : vers une formation ouverte et libre à la méthodologie de la recherche en éducationL'éducation en débats : analyse comparée
accessLevelPublic
2021 581 106
[Compte rendu de :] Bray, M. (2021). Shadow education in Africa. Private supplementary tutoring and its policy implications. Hong Kong: Comparative Education Research Centre (CERC)Hungarian educational research journal
accessLevelPublic
2021 46 14
Exploring EFL Teachers’ Perceptions of Enacted Curriculum in Jordan: Towards Integration Curriculum Development with Teacher EducationCurriculum and teaching
accessLevelRestricted
2021 32 0
Arab countries and the global education agenda 2030: Incomplete pathGulf education and social policy review
accessLevelPublic
2021 43 29
Global Citizenship Education: re-envisioning multicultural education in a time of globalizationRIPE Research Journal
accessLevelPublic
2021 32 75
Paulo Freire, presente!Por uma educação transformadora. 2020/2021
accessLevelPublic
2021 104 13
La gouvernance de l'école du XXIe siècle: entre culte de la mesure et mobilisation des acteurs et actrices scolairesAction publique, gouvernance et recherche en éducation
accessLevelPublic
2021 33 7
Repenser l’éducation. Alternatives pédagogiques du Sud
accessLevelPublic
2021 36 10
Understanding social justice commitment and pedagogical advantage of teachers with a migrant background in Switzerland: a qualitative studyJournal for multicultural education
accessLevelPublic
2021 36 22
Perception et compréhension du concept de citoyenneté mondiale par des enseignants en formation : une comparaison Kazakhstan-SuisseComparative and international education
accessLevelPublic
2021 140 322
Action publique, gouvernance et recherche en éducation
accessLevelPublic
2021 56 24
L'éducation dans les situations d'urgence en Afrique de l'Ouest: contexte, solutions expérimentées et alternatives possiblesEncres
accessLevelRestricted
2021 75 0
A Multilateral Model for Decolonising African Educational Leadership: Addressing Conceptual Problems and Integrating the Past-Present Continuum across the Local-Global AxisResearch in educational administration & leadership
accessLevelPublic
2021 220 51
University education in refugee camps must meet refugee needsThe Conversation
accessLevelPublic
2021 26 7
Higher Education in the Arab Region: Globalization, Privatization and ProspectsThird International Handbook of Globalisation, Education and Policy Research
accessLevelRestricted
2021 31 0
A la memoire du Professeur Pierre Furter, professeur honoraire de l'Université de GenèveL'éducation en débats : analyse comparée
accessLevelPublic
2020 273 74
Global Citizenship Education: Recognizing Diversity in a Global WorldGlobal Citizenship Education
accessLevelPublic
2020 32 32
Interculturalidade no Brasil: entre políticas, exclusões e resistênciasEducação em Foco
accessLevelPublic
2020 25 6
Editorial. Répercussions internationales de l'oeuvre de Paulo Freire. Regards croisés de la recherche et de la pratique pédagogiqueL'éducation en débats : analyse comparée
accessLevelPublic
2020 337 121
Global Citizenship Education
accessLevelPublic
2020 35 43
La interculturalidad de la intención a la implementación: El caso de la Universidad intercultural del Estado de HidalgoRevista diálogo educacional
accessLevelPublic
2020 41 29
Educacao para la cidadania global: desafios para a BNCC e formação docenteRevista Espaço do Currículo
accessLevelPublic
2020 29 9
Au-delà du débat conceptuel multiculturalisme ou interculturalisme: comment libérer le potentiel de la diversité culturelle en éducation?Ecolint Institute. Research Journal / Journal de recherches
accessLevelPublic
2020 417 568
A Review of Early Childhood Education (ECE) in Bangladesh: Status and ImpactInternational journal of education
accessLevelPublic
2020 28 6
Les pratiques pédagogiques des enseignant-es universitaires tunisien-nes par les TICL'éducation en débats
accessLevelPublic
2020 38 24
Rethinking Global Citizenship Education: A Critical PerspectiveGlobal Citizenship Education
accessLevelPublic
2020 32 10
Modèles nationaux d'intégration de migrant·e·s et résultats PISA: éléments pour un débatRevue suisse des sciences de l'éducation
accessLevelPublic
2020 290 178
The Construction of Citizenship in Kazakhstan Between the Soviet Era and GlobalizationGlobal Citizenship Education
accessLevelPublic
2020 51 10
Les enseignantes en première ligne dans le contexte COVID-19 : Une profession en quête de reconnaissancenewSpecial
accessLevelPublic
2020 91 12
L’enseignement supérieur en Tunisie : A-t-on sacrifié la qualité face aux pressions quantitatives ?Revue marocaine de la pensée contemporaine
accessLevelPublic
2020 40 39
Contribution of Schooling to Community Development in African CountriesHandbook on Promoting Social Justice in Education
accessLevelRestricted
2020 30 0
Citizenship, Social Exclusion and Education in Latin America: The Case of BrazilGlobal Citizenship Education
accessLevelPublic
2020 30 30
Global citizenship: Buzzword or new instrument for educational change?Europe's Journal of Psychology
accessLevelPublic
2019 524 248
Les enseignants d'Afrique de l'Ouest francophone face à des approches curriculaires pensées pour des contextes exogènes : le cas de l'approche par compétences au Burkina Faso et au SénégalFormation et profession
accessLevelPublic
2019 726 612
La profession enseignante dans des contextes marqués par l'adversité : regards croisésFormation et profession
accessLevelPublic
2019 421 159
Assessment of intercultural competencies: a case study in SwitzerlandHabaršy - A̋l-Farabi atyndag̣y K̦azak̦ memlekettik ụlttyk̦ universiteti. Halyk̦aralyk̦ k̦atynastar žène Halyk̦aralyk̦ k̦ụk̦yk̦ seriâsy
accessLevelRestricted
2019 108 0
Valoriser la diversité linguistique à l'école : un outil pour favoriser le vivre-ensemble ?
accessLevelPublic
2019 390 591
Les approches interculturelles en éducation: entre théorie et pratique
2019 197 11
Construire et mettre en oeuvre un projet de coopération internationale en éducation
2019 585 152
Student cultural diversity and how it is defined, perceived, and managed: A review of empirical studies across 3 levels of analysisUniversity of Denver Undergraduate Research Journal
accessLevelPublic
2019 24 11
Quelle est la spécificité de la politique nationale tunisienne en TICE dans l’enseignement supérieur ?Academia
accessLevelPublic
2019 32 4
Polyvalence des usages des TIC par les futurs enseignants au Costa RicaRevue internationale des technologies en pédagogie universitaire
accessLevelPublic
2018 33 15
Repenser la question des résultats d'apprentissage dans les pays du SudScientific Annals of the “Alexandru Ioan Cuza” University, Iasi
accessLevelPublic
2018 246 59
Políticas publicas em educação: tensões do contexto brasileiroRevista SME : Educação em Movimento
accessLevelPublic
2018 31 22
Impact of quality and pre-primary education on school readiness and numeracy in Lao People’s Democratic RepublicWorld studies in education
accessLevelRestricted
2018 26 0
International agenda education 2030 : an uncertain consensus or a tool to mobilize education actores in the 21st centuryInternational journal of educational studies
accessLevelPublic
2018 38 10
Pour une école inclusive : des intentions aux réalisationsRevue internationale d'éducation Sèvres
accessLevelPublic
2018 28 21
Systèmes éducatifs africains et orientations internationales pour l’éducation au XXIe siècleRevue internationale d'éducation Sèvres
accessLevelPublic
2018 47 25
Les enseignants de la scolarité obligatoire en Suisse : au service de la compétitivité et de la cohésionAdministration et éducation
accessLevelRestricted
2018 476 20
La privatización de la educación en Chile: análisis de los discursos del profesorado y de la dirección de los centros sobre la calidad de la educación y la rendición de cuentasRevista de la Asociación de Sociología de la Educación
accessLevelPublic
2017 34 15
Tirer la langue d'origine de la périphérie de l'écoleL'éducateur
accessLevelRestricted
2017 39 1
Do Teachers Coming from Diverse Ethno-cultural Backgrounds Represent an Added Value for the Profession? Findings of a Study Conducted in French-Speaking SwitzerlandEducational practice and theory
accessLevelRestricted
2017 111 0
Uma pedagogia do diálogo e do coração: Grégoire Girard e Paulo Freire - dois intelectuais católicos a dois Continentes e dois Séculos de distânciaRevista teias
accessLevelPublic
2017 37 10
[Compte rendu de :] Pierrot Alain, Carvalho Isabel & Medaets Chantal (dir.). Domination et apprentissage. Anthropologie des formes de la transmission culturelleRevue française de pédagogie
accessLevelPublic
2017 327 91
Les enseignants issus de la diversité ethnoculturelle représentent-ils une valeur ajoutée pour la profession ? Résultats d’une étude menée en Suisse romandeCanadian journal of education
accessLevelPublic
2016 33 12
Développer l'éducation de la petite enfance en Afrique...: oui, mais comment ?EduForm Afrique
accessLevelPublic
2016 440 78
Introduction aux approches interculturelles en éducation
accessLevelRestricted
2016 1,074 224
Teachers and the Quality of Basic Education in Sub-Saharan AfricaEducation Research and Foresight: Working Papers Series
accessLevelPublic
2015 1,539 856
Les enseignants et la qualité de l'éducation de base en Afrique subsaharienneRecherche et prospective en éducation: réflexions thématiques
accessLevelPublic
2015 1,575 850
The education policies of international organizations: Specific differences and convergencesProspects
accessLevelPrivate
2015 762 1
Los docentes y la calidad de la educación básica en el África subsaharianaDocumentos de Trabajo ERF
accessLevelPublic
2015 599 113
La diversité culturelle dans une école mondialisée: entre indifférence, neutralisation et valorisationJournal de Recherches - Ecole internationale de Genève
accessLevelPublic
2014 631 368
Políticas Curriculares, Trajetórias Docentes e Ensino Culturalmente ApropriadoRevista da ABPN
accessLevelPublic
2014 522 140
A contribuição de Paulo Freire à educação na África: uma proposta de descolonização da escolaEducação & sociedade
accessLevelPublic
2014 566 411
The impact of formal early childhood care and education on the cognitive development and academic potential of children in Madagascar: a literature reviewJournal of Innovation in Psychology, Education and Didactics
accessLevelPublic
2014 593 490
Intercultural immigrant youth identities in contexts of family, friends, and schoolJournal of youth studies
accessLevelPrivate
2013 629 0
La qualité de l'éducation de base au Bénin: la voix des acteurs locauxRecherches en Education
accessLevelPublic
2013 1,327 1,337
Quelles approches pour réformer le curriculum et l'école en Afrique ? Constats et controversesRevue Africaine de Recherche en Education
accessLevelPublic
2013 1,571 1,599
Au-delà du labyrinthe conceptuel: la notion de qualité en éducationRecherche et Prospective en Education UNESCO. Contributions thématiques
accessLevelPublic
2012 493 376
Analysen zur Berufseinführung in die Sekundarstufe im Hinblick auf die Entwicklung einer professionellen IdentitätBeiträge zur Lehrerbildung
accessLevelPublic
2012 491 47
Les flux transfrontaliers d'élèves dans la région franco-genevoise : émergence d'un marché scolaire ?Revista Española de Educación Comparada (REEC)
accessLevelPublic
2012 631 209
From the Will to the Field: Parent Participation in Early Childhood Education in MadagascarAfrica Development
accessLevelPublic
2012 540 192
Les enseignants et la diversité culturelle en Suisse: entre rhétorique de valorisation et réalités du terrainDiversité
accessLevelPrivate
2012 705 5
Curriculum Reforms in Africa: From Policy to Implementation and PracticeCurriculum and Teaching
accessLevelPrivate
2012 734 0
L'impact des politiques néolibérales sur l'éducation : tensions entre prise en compte des diversités et standardisationCarrefours de l'éducation
accessLevelPublic
2012 570 481
La diversité culturelle et religieuse en Méditerranée Occidentale: la nécessité de nouveaux paradigmes éducatifsStudi Emigrazione
accessLevelPrivate
2012 479 0
Plurilinguism and multiculturalism in schoolEnhancing curriculum relevance
accessLevelPrivate
2012 537 0
Les identités jeunes dans un monde globalisé : le cas de la Genève multiculturelleLa rencontre des cultures: un défi pour l'école: regards croisé
accessLevelPrivate
2012 497 0
L'enseignement comme profession ancrée dans la recherche: difficultés et perspectivesFormation et pratiques d'enseignement en questions
accessLevelPrivate
2012 514 0
Intercultural education in Brazil: Between conservatism and radical transformationsProspects
accessLevelPublic
2012 562 194
Investir no pré-escolar na Africa subsaariana. Uma síntese da literatura internacionalNuances: estudos sobre Educação
accessLevelPublic
2012 789 477
Introduction—Opening educational systems to cultural diversity: International and comparative perspectivesProspects
accessLevelPublic
2012 586 132
Education, jeunes et révoltes dans le monde arabeAfkar / Idées
accessLevelPublic
2011 532 140
L'insertion professionnelle: regards croisés et perspective internationale
2011 812 0
Construção histórica de um sistema dual de ensino e indefinição de fronteiras das redes pública e privada no BrasilRevista dialogo educacional
accessLevelPublic
2011 813 448
Educação básica no Brasil: políticas públicas e qualidadeRevista Praxis Educacional
accessLevelPrivate
2011 682 0
L'internationalisation de l'enseignement supérieurEducation Permanente (Suisse)
accessLevelPrivate
2011 670 0
Intercultural Practices as a Pathway to Support Teachers and Cultural Diversity. Working paper
accessLevelPrivate
2011 525 1
From accommodating to using diversity by teachers in SwitzerlandJournal of Multiculturalism in Education
accessLevelPublic
2011 752 379
A trans-disciplinary approach to researching youth identities, youth culture, and youth communitiesCommunity Psychology: common values, diverse practices. Proceedings from the 7th European Congress of Community Psychology
accessLevelPublic
2011 523 561
Para romper com o silêncio na escola: corpo, currículo e culturaSilêncios e Educacao
accessLevelPrivate
2011 509 0
Professionnalisation de l'enseignant débutant dans une perspective longitudinaleL'insertion professionnelle des enseignants: regards croisés et perspective internationale
accessLevelPrivate
2011 666 0
Repenser l'influence de la Banque mondiale sur les politiques d'éducation de base en Afrique de l'Ouest francophoneMcGill Journal of Education
accessLevelPublic
2011 667 328
PrefácioNogueira, N.A. "Leopoldina: instrução, mito político e formação de elites na Zona da Mata Mineira (1895-1930)"
accessLevelPrivate
2011 480 0
Système éducatif dual et brouillage des frontières entre les secteurs public et privé au BrésilAutrepart
accessLevelPrivate
2011 649 2
Beyond the conceptual maze. Approaches to quality in educationUNESCO Education Research and Foresight. ERF Discussion Papers
accessLevelPrivate
2011 689 2
Internacionalização das Políticas Educacionais. Transformações e Desafios
accessLevelPrivate
2011 690 1,214
A inserção profissional no ensino: alguns pontos de referência sobre uma realidade complexaFormação e profissão docente
accessLevelPrivate
2011 493 0
A profissionalização dos professores: debates internacionais e as implicações no BrasilFormação e profissão docente
accessLevelPrivate
2011 506 0
Les approches interculturelles dans le système éducatif brésilien : entre immobilisme et transformations radicalesRecherches en éducation
accessLevelPublic
2010 486 295
Globalisation et transformations des systèmes éducatifs : enjeux, réalités et avatars de la scolarisation dans les pays du sud : introductionTransformations des systèmes éducatifs dans les pays du sud : entre globalisation et diversification
accessLevelPublic
2010 690 375
La qualité de l'éducation de base au Brésil : entre politiques éducatives et engagement des enseignantesTransformations des systèmes éducatifs dans les pays du Sud : entre globalisation et diversification
accessLevelRestricted
2010 554 26
Introduction. L'éducation pour l'inclusion: de la recherche aux réalisations pratiquesL'éducation pour l'inclusion: de la recherche aux réalisations pratiques
accessLevelPrivate
2010 758 2
Transformations des systèmes éducatifs dans les pays du Sud. Entre globalisation et diversification
2010 806 230
Introduction aux approches interculturelles en éducation
accessLevelPublic
2009 970 3,594
Les relations entre parents et enseignants. Bilan des recherches récentesLa revue internationale de l'éducation familiale
accessLevelRestricted
2009 806 26
All rights reserved by Archive ouverte UNIGE and the University of GenevaunigeBlack