| A scientometric review of the scientific literature on child effects on adults: Topics of interest and areas for development in psychological research | Acta psychologica |  |  | 2025 | 43 | 71 | 
 | 
| The development of specific emotion comprehension components in 1285 preschool children | Scientific reports |  |  | 2025 | 65 | 64 | 
 | 
| Improving social-emotional abilities in children with profound intellectual and multiple disabilities through a person-centred eye-tracking-based training: A pilot study | Acta psychologica |  |  | 2025 | 25 | 48 | 
 | 
| An Eye-Tracking Study on Six Early Social-Emotional Abilities in Children Aged 1 to 3 Years | Children |  |  | 2024 | 64 | 34 | 
 | 
| “Vis-à-Vis Training” to Improve Emotional and Executive Competences in Very Preterm Children: A Pilot Study and Randomised Controlled Trial | Children |  |  | 2024 | 73 | 61 | 
 | 
| The Effect of Screen Habits and Alternative Activities on Tactile Exploration Skills in 6- to 36-Month-Old Toddlers | Children |  |  | 2024 | 35 | 39 | 
 | 
| Remote Intensive Intervention for Young Children on the Autism Spectrum During COVID-19: the Experience of Caregivers and Service Providers | Advances in neurodevelopmental disorders |  |  | 2024 | 80 | 23 | 
 | 
| Le développement de la discrimination des émotions chez les bébés humains | La Lettre des neurosciences |  |  | 2023 | 88 | 135 | 
 | 
| Les apports de I'oculométrie pour évaluer des compétences socio-émotionnelles de personnes en situation de polyhandicap | Contraste |  |  | 2023 | 46 | 1 | 
 | 
| Maternal Voice and Tactile Stimulation Modulate Oxytocin in Mothers of Hospitalized Preterm Infants: A Randomized Crossover Trial | Children |  |  | 2023 | 173 | 66 | 
 | 
| Interview ANAE: Les neurosciences à l’école : leur véritable apport | ANAE. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant |  |  | 2023 | 250 | 51 | 
 | 
| Impact of Innovative Emotion Training in Preschool and Kindergarten Children Aged from 3 to 6 Years | Children |  |  | 2023 | 88 | 83 | 
 | 
| Effects of two types of numerical problems on the emotions experienced in adults and in 9-year-old children | PloS one |  |  | 2023 | 76 | 59 | 
 | 
| Évaluation des effets d’une adaptation du programme ATOLE « ATtentif à l’écOLE » sur le développement de capacités attentionnelles chez des élèves âgés de 4 à 12 ans : les apports d’une recherche interventionnelle et collaborative | ANAE. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant |  |  | 2023 | 1,211 | 1,770 | 
 | 
| Multisensory Texture Perception in Individuals with Williams Syndrome | Children |  |  | 2023 | 144 | 42 | 
 | 
| Emotional prosody recognition enhances and progressively complexifies from childhood to adolescence | Scientific reports |  |  | 2022 | 390 | 136 | 
 | 
| Troubles du comportement de type externalisé dans le contexte de la prématurité | ANAE. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant |  |  | 2022 | 101 | 3 | 
 | 
| Étude des liens entre le « math seff-concept », les émotions anticipées, la mémoire de travail et les habiletés numériques chez les élèves de 4-5 ans dans le canton de Genève | A study on the relationships between "math self-concept", anticipated emotional mathematical learning, working memory and numerical skills in 4-5-year-old students in the canton of Geneva | ANAE. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant |  |  | 2022 | 52 | 0 | 
 | 
| Eye-tracking-based experimental paradigm to assess social-emotional abilities in young individuals with profound intellectual and multiple disabilities | PloS one |  |  | 2022 | 56 | 49 | 
 | 
| Co-conception d’un entraînement multisensoriel destiné à développer les compétences émotionnelles chez les enfants en situation de handicap visuel : apports de la méthodologie de « design participatif » impliquant les professionnels de la déficience visuelle | A.N.A.E |  |  | 2022 | 870 | 370 | 
 | 
| Les effets des écrans sur le développement psychologique des très jeunes enfants : une revue critique des recherches récentes | ANAE. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant |  |  | 2022 | 521 | 13 | 
 | 
| Les écrans et les jeunes enfants (0-3 ans) dans un contexte de pandémie de COVID-19 : une enquête en ligne conduite auprès de 486 parents | ANAE. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant |  |  | 2022 | 226 | 4 | 
 | 
| Quels sont les effets du port du masque sur la reconnaissance des visages et des émotions chez les enfants et les adultes ? | ANAE. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant |  |  | 2022 | 47 | 1 | 
 | 
| Les effets des programmes d’entraînement aux habiletés parentales (PEHP) destinés à prévenir l’apparition et le maintien des troubles du comportement chez les jeunes enfants : une revue critique | Revue de neuropsychologie |  |  | 2021 | 89 | 2 | 
 | 
| Le sens du toucher chez l'enfant prématuré | Médecine & enfance |  |  | 2021 | 598 | 13 | 
 | 
| Influence of swaddling on tactile manual learning in preterm infants | Early human development |  |  | 2021 | 178 | 0 | 
 | 
| Cognition pour l'éducation: un pont tout près? | Raisons éducatives |  |  | 2021 | 320 | 314 | 
 | 
| Emotion knowledge, social behaviour and locomotor activity predict the mathematic performance in 706 preschool children | Scientific reports |  |  | 2021 | 42 | 52 | 
 | 
| A study on visual preference for social stimuli in typical Ecuadorian preschoolers as a contribution to the identification of autism risk factors | Scientific reports |  |  | 2021 | 46 | 65 | 
 | 
| Émotions et apprentissages chez des élèves de 3 à 6 ans | Au fil des maths |  |  | 2021 | 94 | 39 | 
 | 
| Impact of lip-reading on speech perception in French-speaking children at risk for reading failure assessed from age 5 to 7 | L'Année psychologique |  |  | 2021 | 47 | 0 | 
 | 
| Soutenir les capacités langagières et littéraciques des enfants à travers le développement professionnel des éducatrices et éducateurs de la petite enfance | forumlecture.ch |  |  | 2020 | 1,293 | 672 | 
 | 
| Preterm infant showed better object handling skills in a neonatal intensive care unit during silence than with a recorded female voice | Acta Paediatrica |  |  | 2019 | 479 | 5 | 
 | 
| Le traitement sensoriel des personnes avec le syndrome de Williams : des particularités perceptives | Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant |  |  | 2019 | 325 | 8 | 
 | 
| L'enfant prématuré en 2018 : multiplicité des enjeux | Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant |  |  | 2018 | 1,692 | 1,803 | 
 | 
| Early Adaptive Functioning Trajectories in Preschoolers With Autism Spectrum Disorders | Journal of Pediatric Psychology |  |  | 2018 | 611 | 202 | 
 | 
| Fragility of haptic memory in human full-term newborns | Infant Behavior and Development |  |  | 2018 | 463 | 4 | 
 | 
| The role of visual experience in the production of emotional facial expressions by blind people: a review | Psychonomic bulletin & review |  |  | 2017 | 634 | 411 | 
 | 
| Social orienting and joint attention in preschoolers with autism spectrum disorders | PLOS ONE |  |  | 2017 | 746 | 244 | 
 | 
| The integration of visual context information in facial emotion recognition in 5- to 15-year-olds | Journal of experimental child psychology |  |  | 2016 | 621 | 6 | 
 | 
| Successful Neuropsychological Rehabilitation in a Patient with Cerebellar Cognitive Affective Syndrome | Applied neuropsychology. Child |  |  | 2016 | 560 | 3 | 
 | 
| Brief Report: A Preference for Biological Motion Predicts a Reduction in Symptom Severity 1 Year Later in Preschoolers with Autism Spectrum Disorders | Frontiers in psychiatry |  |  | 2016 | 685 | 299 | 
 | 
| Sound Interferes with the Early Tactile Manual Abilities of Preterm Infants | Scientific reports |  |  | 2016 | 619 | 263 | 
 | 
| Entraîner les compétences émotionnelles à l'école | ANAE. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant |  |  | 2015 | 2,502 | 108 | 
 | 
| Les effets de la « méthode Montessori » sur le développement psychologique des enfants : une synthèse des recherches scientifiques quantitatives | ANAE. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant |  |  | 2015 | 2,823 | 69 | 
 | 
| Differences in the Predictors of Reading Comprehension in First Graders from Low Socio-Economic Status Families with Either Good or Poor Decoding Skills | PloS one |  |  | 2015 | 559 | 267 | 
 | 
| Face Gender Influences the Looking Preference for Smiling Expressions in 3.5-Month-Old Human Infants | PloS one |  |  | 2015 | 598 | 238 | 
 | 
| Emotional and effortful control abilities in 42-month-old very preterm and full-term children | Early human development |  |  | 2014 | 614 | 3 | 
 | 
| The effect of postnatal age on the early tactile manual abilities of preterm infants | Early human development |  |  | 2014 | 562 | 0 | 
 | 
| Preference for Point-Light Human Biological Motion in Newborns: Contribution of Translational Displacement | Developmental psychology |  |  | 2014 | 669 | 6 | 
 | 
| Le développement de la discrimination des expressions faciales émotionnelles chez les nourrissons dans la première année | L'Année psychologique |  |  | 2014 | 778 | 29 | 
 | 
| La peur du noir chez les enfants | Médecine & enfance |  |  | 2014 | 836 | 3 | 
 | 
| Analysis of cursive letters, syllables, and words handwriting in a French second-grade child with Developmental Coordination Disorder and comparison with typically developing children | Frontiers in psychology |  |  | 2014 | 578 | 596 | 
 | 
| Brain Processing of Emotional Scenes in Aging: Effect of Arousal and Affective Context | PloS one |  |  | 2014 | 539 | 273 | 
 | 
| Bien décoder pour bien comprendre | Cahiers pédagogiques |  |  | 2014 | 888 | 91 | 
 | 
| A one-year survey of cursive letter handwriting in a French second-grade child with developmental coordination disorder | L'Année psychologique |  |  | 2014 | 616 | 3 | 
 | 
| Within reach but not so reachable: Obstacles matter in visual perception of distances | Psychonomic bulletin & review |  |  | 2013 | 689 | 451 | 
 | 
| Évaluation des effets d'entraînements avec tablette tactile destinés à favoriser l'écriture de lettres cursives chez des enfants de Cours Préparatoire | Sciences et technologies de l'information et de la communication pour l'éducation et la formation |  |  | 2013 | 881 | 1,712 | 
 | 
| The importance of feature distribution and correlation for simulating 3 to 4-month-old infants' visual categorization processes | Visual cognition |  |  | 2013 | 601 | 0 | 
 | 
| Le toucher chez les enfants prématurés | Enfance |  |  | 2013 | 683 | 9 | 
 | 
| Reading Comprehension in a Large Cohort of French First Graders from Low Socio-Economic Status Families: A 7-Month Longitudinal Study | PloS one |  |  | 2013 | 652 | 315 | 
 | 
| Apprendre... oui mais comment ? Des laboratoires aux salles de classe | ANAE. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant |  |  | 2013 | 648 | 3,555 | 
 | 
| Le développement de l'empathie au cours de l'enfance: le point de vue psychologique | Médecine et Enfance |  |  | 2013 | 1,420 | 351 | 
 | 
| Comment le nouveau-né prématuré perçoit-il son environnement multisensoriel ? | Médecine & enfance |  |  | 2013 | 801 | 28 | 
 | 
| Adults and 5-year-old children draw rectangles and triangles around a prototype but not in the golden ratio | British journal of psychology |  |  | 2012 | 708 | 3 | 
 | 
| Tactile Sensory Capacity of the Preterm Infant: Manual Perception of Shape From 28 Gestational Weeks | Pediatrics |  |  | 2012 | 718 | 658 | 
 | 
| The perception and representation of orientations: A study in the haptic modality | Acta psychologica |  |  | 2012 | 661 | 573 | 
 | 
| Lexical References to Sensory Modalities in Verbal Descriptions of People and Objects by Congenitally Blind, Late Blind and Sighted Adults | PloS one |  |  | 2012 | 573 | 291 | 
 | 
| Intermanual Transfer of Shapes in Preterm Human Infants From 33 to 34 + 6 Weeks Postconceptional Age | Child development |  |  | 2012 | 601 | 499 | 
 | 
| The Manual Habituation and Discrimination of Shapes in Preterm Human Infants from 33 to 34+6 Post- Conceptional Age | PloS one |  |  | 2010 | 671 | 325 | 
 | 
| Atelier cognitif : comprendre le fonctionnement de son cerveau pour mieux apprendre |  |  |  | 2010 | 603 | 231 | 
 | 
| Effect of selective and distributed training on visual identification of orientation | Experimental Brain Research |  |  | 2010 | 393 | 249 | 
 | 
| Entraînement visuo-haptique 2 |  |  |  | 2008 | 585 | 236 | 
 | 
| A Visuo-Haptic Device - Telemaque - Increases Kindergarten Children's Handwriting Acquisition | WorldHaptic 2007, IEEE |  |  | 2007 | 504 | 757 | 
 | 
| La perception | Psychologie cognitive et bases neurophysiologiques du fonctionnement cognitif |  |  | 2006 | 1,215 | 350 | 
 | 
| Entraînement visuo-haptique [1] |  |  |  | 2006 | 805 | 332 | 
 | 
| Factors affecting the size of the detour effect in the kinaesthetic perception of Euclidean distance | Experimental Brain Research |  |  | 2005 | 361 | 239 | 
 | 
| The kinaesthetic perception of Euclidean distance: a study of the detour effect | Experimental Brain Research |  |  | 2003 | 300 | 310 | 
 |