A scientometric review of the scientific literature on child effects on adults: Topics of interest and areas for development in psychological research | Acta psychologica |  | | 2025 | 28 | 52 |
|
The development of specific emotion comprehension components in 1285 preschool children | Scientific reports |  | | 2025 | 41 | 44 |
|
Improving social-emotional abilities in children with profound intellectual and multiple disabilities through a person-centred eye-tracking-based training: A pilot study | Acta psychologica |  | | 2025 | 14 | 32 |
|
An Eye-Tracking Study on Six Early Social-Emotional Abilities in Children Aged 1 to 3 Years | Children |  | | 2024 | 56 | 24 |
|
“Vis-à-Vis Training” to Improve Emotional and Executive Competences in Very Preterm Children: A Pilot Study and Randomised Controlled Trial | Children |  | | 2024 | 59 | 48 |
|
The Effect of Screen Habits and Alternative Activities on Tactile Exploration Skills in 6- to 36-Month-Old Toddlers | Children |  | | 2024 | 21 | 20 |
|
Remote Intensive Intervention for Young Children on the Autism Spectrum During COVID-19: the Experience of Caregivers and Service Providers | Advances in neurodevelopmental disorders |  | | 2024 | 55 | 20 |
|
Le développement de la discrimination des émotions chez les bébés humains | La Lettre des neurosciences |  | | 2023 | 84 | 130 |
|
Les apports de I'oculométrie pour évaluer des compétences socio-émotionnelles de personnes en situation de polyhandicap | Contraste |  | | 2023 | 36 | 1 |
|
Maternal Voice and Tactile Stimulation Modulate Oxytocin in Mothers of Hospitalized Preterm Infants: A Randomized Crossover Trial | Children |  | | 2023 | 160 | 52 |
|
Interview ANAE: Les neurosciences à l’école : leur véritable apport | ANAE. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant |  | | 2023 | 243 | 50 |
|
Impact of Innovative Emotion Training in Preschool and Kindergarten Children Aged from 3 to 6 Years | Children |  | | 2023 | 65 | 62 |
|
Effects of two types of numerical problems on the emotions experienced in adults and in 9-year-old children | PloS one |  | | 2023 | 68 | 45 |
|
Évaluation des effets d’une adaptation du programme ATOLE « ATtentif à l’écOLE » sur le développement de capacités attentionnelles chez des élèves âgés de 4 à 12 ans : les apports d’une recherche interventionnelle et collaborative | ANAE. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant |  | | 2023 | 1,167 | 1,666 |
|
Multisensory Texture Perception in Individuals with Williams Syndrome | Children |  | | 2023 | 132 | 33 |
|
Emotional prosody recognition enhances and progressively complexifies from childhood to adolescence | Scientific reports |  | | 2022 | 366 | 114 |
|
Troubles du comportement de type externalisé dans le contexte de la prématurité | ANAE. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant |  | | 2022 | 84 | 3 |
|
Étude des liens entre le « math seff-concept », les émotions anticipées, la mémoire de travail et les habiletés numériques chez les élèves de 4-5 ans dans le canton de Genève | A study on the relationships between "math self-concept", anticipated emotional mathematical learning, working memory and numerical skills in 4-5-year-old students in the canton of Geneva | ANAE. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant |  | | 2022 | 50 | 0 |
|
Eye-tracking-based experimental paradigm to assess social-emotional abilities in young individuals with profound intellectual and multiple disabilities | PloS one |  | | 2022 | 48 | 38 |
|
Co-conception d’un entraînement multisensoriel destiné à développer les compétences émotionnelles chez les enfants en situation de handicap visuel : apports de la méthodologie de « design participatif » impliquant les professionnels de la déficience visuelle | A.N.A.E |  | | 2022 | 811 | 352 |
|
Les effets des écrans sur le développement psychologique des très jeunes enfants : une revue critique des recherches récentes | ANAE. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant |  | | 2022 | 451 | 12 |
|
Les écrans et les jeunes enfants (0-3 ans) dans un contexte de pandémie de COVID-19 : une enquête en ligne conduite auprès de 486 parents | ANAE. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant |  | | 2022 | 200 | 4 |
|
Quels sont les effets du port du masque sur la reconnaissance des visages et des émotions chez les enfants et les adultes ? | ANAE. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant |  | | 2022 | 34 | 1 |
|
Les effets des programmes d’entraînement aux habiletés parentales (PEHP) destinés à prévenir l’apparition et le maintien des troubles du comportement chez les jeunes enfants : une revue critique | Revue de neuropsychologie |  | | 2021 | 75 | 2 |
|
Le sens du toucher chez l'enfant prématuré | Médecine & enfance |  | | 2021 | 531 | 13 |
|
Influence of swaddling on tactile manual learning in preterm infants | Early human development |  | | 2021 | 169 | 0 |
|
Cognition pour l'éducation: un pont tout près? | Raisons éducatives |  | | 2021 | 302 | 307 |
|
Emotion knowledge, social behaviour and locomotor activity predict the mathematic performance in 706 preschool children | Scientific reports |  | | 2021 | 33 | 37 |
|
A study on visual preference for social stimuli in typical Ecuadorian preschoolers as a contribution to the identification of autism risk factors | Scientific reports |  | | 2021 | 39 | 41 |
|
Émotions et apprentissages chez des élèves de 3 à 6 ans | Au fil des maths |  | | 2021 | 78 | 30 |
|
Impact of lip-reading on speech perception in French-speaking children at risk for reading failure assessed from age 5 to 7 | L'Année psychologique |  | | 2021 | 39 | 0 |
|
Soutenir les capacités langagières et littéraciques des enfants à travers le développement professionnel des éducatrices et éducateurs de la petite enfance | forumlecture.ch |  | | 2020 | 1,265 | 655 |
|
Preterm infant showed better object handling skills in a neonatal intensive care unit during silence than with a recorded female voice | Acta Paediatrica |  | | 2019 | 472 | 5 |
|
Le traitement sensoriel des personnes avec le syndrome de Williams : des particularités perceptives | Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant |  | | 2019 | 311 | 7 |
|
L'enfant prématuré en 2018 : multiplicité des enjeux | Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant |  | | 2018 | 1,678 | 1,764 |
|
Early Adaptive Functioning Trajectories in Preschoolers With Autism Spectrum Disorders | Journal of Pediatric Psychology |  | | 2018 | 588 | 174 |
|
Fragility of haptic memory in human full-term newborns | Infant Behavior and Development |  | | 2018 | 447 | 4 |
|
The role of visual experience in the production of emotional facial expressions by blind people: a review | Psychonomic bulletin & review |  | | 2017 | 619 | 404 |
|
Social orienting and joint attention in preschoolers with autism spectrum disorders | PLOS ONE |  | | 2017 | 730 | 239 |
|
The integration of visual context information in facial emotion recognition in 5- to 15-year-olds | Journal of experimental child psychology |  | | 2016 | 605 | 6 |
|
Successful Neuropsychological Rehabilitation in a Patient with Cerebellar Cognitive Affective Syndrome | Applied neuropsychology. Child |  | | 2016 | 549 | 3 |
|
Brief Report: A Preference for Biological Motion Predicts a Reduction in Symptom Severity 1 Year Later in Preschoolers with Autism Spectrum Disorders | Frontiers in psychiatry |  | | 2016 | 672 | 294 |
|
Sound Interferes with the Early Tactile Manual Abilities of Preterm Infants | Scientific reports |  | | 2016 | 607 | 257 |
|
Entraîner les compétences émotionnelles à l'école | ANAE. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant |  | | 2015 | 2,457 | 107 |
|
Les effets de la « méthode Montessori » sur le développement psychologique des enfants : une synthèse des recherches scientifiques quantitatives | ANAE. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant |  | | 2015 | 2,743 | 69 |
|
Differences in the Predictors of Reading Comprehension in First Graders from Low Socio-Economic Status Families with Either Good or Poor Decoding Skills | PloS one |  | | 2015 | 548 | 243 |
|
Face Gender Influences the Looking Preference for Smiling Expressions in 3.5-Month-Old Human Infants | PloS one |  | | 2015 | 584 | 226 |
|
Emotional and effortful control abilities in 42-month-old very preterm and full-term children | Early human development |  | | 2014 | 599 | 3 |
|
The effect of postnatal age on the early tactile manual abilities of preterm infants | Early human development |  | | 2014 | 545 | 0 |
|
Preference for Point-Light Human Biological Motion in Newborns: Contribution of Translational Displacement | Developmental psychology |  | | 2014 | 650 | 6 |
|
Le développement de la discrimination des expressions faciales émotionnelles chez les nourrissons dans la première année | L'Année psychologique |  | | 2014 | 769 | 29 |
|
La peur du noir chez les enfants | Médecine & enfance |  | | 2014 | 816 | 3 |
|
Analysis of cursive letters, syllables, and words handwriting in a French second-grade child with Developmental Coordination Disorder and comparison with typically developing children | Frontiers in psychology |  | | 2014 | 573 | 576 |
|
Brain Processing of Emotional Scenes in Aging: Effect of Arousal and Affective Context | PloS one |  | | 2014 | 528 | 265 |
|
Bien décoder pour bien comprendre | Cahiers pédagogiques |  | | 2014 | 843 | 81 |
|
A one-year survey of cursive letter handwriting in a French second-grade child with developmental coordination disorder | L'Année psychologique |  | | 2014 | 604 | 3 |
|
Within reach but not so reachable: Obstacles matter in visual perception of distances | Psychonomic bulletin & review |  | | 2013 | 665 | 443 |
|
Évaluation des effets d'entraînements avec tablette tactile destinés à favoriser l'écriture de lettres cursives chez des enfants de Cours Préparatoire | Sciences et technologies de l'information et de la communication pour l'éducation et la formation |  | | 2013 | 860 | 1,684 |
|
The importance of feature distribution and correlation for simulating 3 to 4-month-old infants' visual categorization processes | Visual cognition |  | | 2013 | 589 | 0 |
|
Le toucher chez les enfants prématurés | Enfance |  | | 2013 | 659 | 9 |
|
Reading Comprehension in a Large Cohort of French First Graders from Low Socio-Economic Status Families: A 7-Month Longitudinal Study | PloS one |  | | 2013 | 620 | 289 |
|
Apprendre... oui mais comment ? Des laboratoires aux salles de classe | ANAE. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant |  | | 2013 | 638 | 3,274 |
|
Le développement de l'empathie au cours de l'enfance: le point de vue psychologique | Médecine et Enfance |  | | 2013 | 1,391 | 322 |
|
Comment le nouveau-né prématuré perçoit-il son environnement multisensoriel ? | Médecine & enfance |  | | 2013 | 783 | 28 |
|
Adults and 5-year-old children draw rectangles and triangles around a prototype but not in the golden ratio | British journal of psychology |  | | 2012 | 689 | 3 |
|
Tactile Sensory Capacity of the Preterm Infant: Manual Perception of Shape From 28 Gestational Weeks | Pediatrics |  | | 2012 | 706 | 629 |
|
The perception and representation of orientations: A study in the haptic modality | Acta psychologica |  | | 2012 | 633 | 558 |
|
Lexical References to Sensory Modalities in Verbal Descriptions of People and Objects by Congenitally Blind, Late Blind and Sighted Adults | PloS one |  | | 2012 | 554 | 283 |
|
Intermanual Transfer of Shapes in Preterm Human Infants From 33 to 34 + 6 Weeks Postconceptional Age | Child development |  | | 2012 | 591 | 489 |
|
The Manual Habituation and Discrimination of Shapes in Preterm Human Infants from 33 to 34+6 Post- Conceptional Age | PloS one |  | | 2010 | 661 | 320 |
|
Atelier cognitif : comprendre le fonctionnement de son cerveau pour mieux apprendre | |  | | 2010 | 591 | 227 |
|
Effect of selective and distributed training on visual identification of orientation | Experimental Brain Research |  | | 2010 | 380 | 235 |
|
Entraînement visuo-haptique 2 | |  | | 2008 | 571 | 226 |
|
A Visuo-Haptic Device - Telemaque - Increases Kindergarten Children's Handwriting Acquisition | WorldHaptic 2007, IEEE |  | | 2007 | 492 | 720 |
|
La perception | Psychologie cognitive et bases neurophysiologiques du fonctionnement cognitif |  | | 2006 | 1,179 | 343 |
|
Entraînement visuo-haptique [1] | |  | | 2006 | 764 | 321 |
|
Factors affecting the size of the detour effect in the kinaesthetic perception of Euclidean distance | Experimental Brain Research |  | | 2005 | 354 | 233 |
|
The kinaesthetic perception of Euclidean distance: a study of the detour effect | Experimental Brain Research |  | | 2003 | 290 | 288 |
|