Items per page
1 - 81 of 81
Title Published in Access level OA Policy Year Views Downloads
A scientometric review of the scientific literature on child effects on adults: Topics of interest and areas for development in psychological researchActa psychologica
accessLevelPublic
2025 45 85
Prévenir les troubles du comportement de type externalisé dans le contexte de la prématuritéContraste
accessLevelRestricted
2025 5 0
Behavioral parenting intervention for parents of preschool-aged children born moderately and late preterm: An experimental studyArchives de pédiatrie
accessLevelRestricted
2025 3 0
The development of specific emotion comprehension components in 1285 preschool childrenScientific reports
accessLevelPublic
2025 65 73
Improving social-emotional abilities in children with profound intellectual and multiple disabilities through a person-centred eye-tracking-based training: A pilot studyActa psychologica
accessLevelPublic
2025 25 73
Screen habits and effects on sensory profiles in 6- to 36-month-old toddlersPediatric research
accessLevelPublic
2025 2 12
An Eye-Tracking Study on Six Early Social-Emotional Abilities in Children Aged 1 to 3 YearsChildren
accessLevelPublic
2024 65 46
“Vis-à-Vis Training” to Improve Emotional and Executive Competences in Very Preterm Children: A Pilot Study and Randomised Controlled TrialChildren
accessLevelPublic
2024 75 61
The Effect of Screen Habits and Alternative Activities on Tactile Exploration Skills in 6- to 36-Month-Old ToddlersChildren
accessLevelPublic
2024 35 45
Remote Intensive Intervention for Young Children on the Autism Spectrum During COVID-19: the Experience of Caregivers and Service ProvidersAdvances in neurodevelopmental disorders
accessLevelPublic
2024 82 29
Le développement de la discrimination des émotions chez les bébés humainsLa Lettre des neurosciences
accessLevelPublic
2023 90 140
Les apports de I'oculométrie pour évaluer des compétences socio-émotionnelles de personnes en situation de polyhandicapContraste
accessLevelRestricted
2023 46 1
Maternal Voice and Tactile Stimulation Modulate Oxytocin in Mothers of Hospitalized Preterm Infants: A Randomized Crossover TrialChildren
accessLevelPublic
2023 173 68
Interview ANAE: Les neurosciences à l’école : leur véritable apportANAE. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant
accessLevelPublic
2023 253 51
Impact of Innovative Emotion Training in Preschool and Kindergarten Children Aged from 3 to 6 YearsChildren
accessLevelPublic
2023 89 107
Effects of two types of numerical problems on the emotions experienced in adults and in 9-year-old childrenPloS one
accessLevelPublic
2023 76 69
Évaluation des effets d’une adaptation du programme ATOLE « ATtentif à l’écOLE » sur le développement de capacités attentionnelles chez des élèves âgés de 4 à 12 ans : les apports d’une recherche interventionnelle et collaborativeANAE. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant
accessLevelPublic
2023 1,214 1,811
Multisensory Texture Perception in Individuals with Williams SyndromeChildren
accessLevelPublic
2023 144 42
Emotional prosody recognition enhances and progressively complexifies from childhood to adolescenceScientific reports
accessLevelPublic
2022 392 156
Troubles du comportement de type externalisé dans le contexte de la prématuritéANAE. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant
accessLevelRestricted
2022 103 3
Étude des liens entre le « math seff-concept », les émotions anticipées, la mémoire de travail et les habiletés numériques chez les élèves de 4-5 ans dans le canton de Genève | A study on the relationships between "math self-concept", anticipated emotional mathematical learning, working memory and numerical skills in 4-5-year-old students in the canton of GenevaANAE. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant
accessLevelRestricted
2022 53 0
Eye-tracking-based experimental paradigm to assess social-emotional abilities in young individuals with profound intellectual and multiple disabilitiesPloS one
accessLevelPublic
2022 57 58
Co-conception d’un entraînement multisensoriel destiné à développer les compétences émotionnelles chez les enfants en situation de handicap visuel : apports de la méthodologie de « design participatif » impliquant les professionnels de la déficience visuelleA.N.A.E
accessLevelPublic
2022 879 373
Les effets des écrans sur le développement psychologique des très jeunes enfants : une revue critique des recherches récentesANAE. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant
accessLevelRestricted
2022 542 14
Les écrans et les jeunes enfants (0-3 ans) dans un contexte de pandémie de COVID-19 : une enquête en ligne conduite auprès de 486 parentsANAE. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant
accessLevelRestricted
2022 230 4
Quels sont les effets du port du masque sur la reconnaissance des visages et des émotions chez les enfants et les adultes ?ANAE. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant
accessLevelRestricted
2022 47 1
Les effets des programmes d’entraînement aux habiletés parentales (PEHP) destinés à prévenir l’apparition et le maintien des troubles du comportement chez les jeunes enfants : une revue critiqueRevue de neuropsychologie
accessLevelRestricted
2021 90 2
Le sens du toucher chez l'enfant prématuréMédecine & enfance
accessLevelRestricted
2021 603 13
Influence of swaddling on tactile manual learning in preterm infantsEarly human development
accessLevelRestricted
2021 180 0
Cognition pour l'éducation: un pont tout près?Raisons éducatives
accessLevelPublic
2021 321 320
Emotion knowledge, social behaviour and locomotor activity predict the mathematic performance in 706 preschool childrenScientific reports
accessLevelPublic
2021 44 59
A study on visual preference for social stimuli in typical Ecuadorian preschoolers as a contribution to the identification of autism risk factorsScientific reports
accessLevelPublic
2021 46 81
Émotions et apprentissages chez des élèves de 3 à 6 ansAu fil des maths
accessLevelPublic
2021 97 47
Impact of lip-reading on speech perception in French-speaking children at risk for reading failure assessed from age 5 to 7L'Année psychologique
accessLevelRestricted
2021 48 0
Soutenir les capacités langagières et littéraciques des enfants à travers le développement professionnel des éducatrices et éducateurs de la petite enfanceforumlecture.ch
accessLevelPublic
2020 1,297 684
Preterm infant showed better object handling skills in a neonatal intensive care unit during silence than with a recorded female voiceActa Paediatrica
accessLevelRestricted
2019 480 5
Le traitement sensoriel des personnes avec le syndrome de Williams : des particularités perceptivesApproche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant
accessLevelRestricted
2019 326 8
L'enfant prématuré en 2018 : multiplicité des enjeuxApproche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant
accessLevelPublic
2018 1,694 1,834
Early Adaptive Functioning Trajectories in Preschoolers With Autism Spectrum DisordersJournal of Pediatric Psychology
accessLevelPublic
2018 613 220
Fragility of haptic memory in human full-term newbornsInfant Behavior and Development
accessLevelRestricted
2018 463 4
The role of visual experience in the production of emotional facial expressions by blind people: a reviewPsychonomic bulletin & review
accessLevelPublic
2017 634 433
Social orienting and joint attention in preschoolers with autism spectrum disordersPLOS ONE
accessLevelPublic
2017 747 252
The integration of visual context information in facial emotion recognition in 5- to 15-year-oldsJournal of experimental child psychology
accessLevelRestricted
2016 623 6
Successful Neuropsychological Rehabilitation in a Patient with Cerebellar Cognitive Affective SyndromeApplied neuropsychology. Child
accessLevelRestricted
2016 560 3
Brief Report: A Preference for Biological Motion Predicts a Reduction in Symptom Severity 1 Year Later in Preschoolers with Autism Spectrum DisordersFrontiers in psychiatry
accessLevelPublic
2016 687 302
Sound Interferes with the Early Tactile Manual Abilities of Preterm InfantsScientific reports
accessLevelPublic
2016 619 265
Entraîner les compétences émotionnelles à l'écoleANAE. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant
accessLevelRestricted
2015 2,512 108
Les effets de la « méthode Montessori » sur le développement psychologique des enfants : une synthèse des recherches scientifiques quantitativesANAE. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant
accessLevelRestricted
2015 2,835 69
Differences in the Predictors of Reading Comprehension in First Graders from Low Socio-Economic Status Families with Either Good or Poor Decoding SkillsPloS one
accessLevelPublic
2015 561 277
Face Gender Influences the Looking Preference for Smiling Expressions in 3.5-Month-Old Human InfantsPloS one
accessLevelPublic
2015 599 245
Emotional and effortful control abilities in 42-month-old very preterm and full-term childrenEarly human development
accessLevelRestricted
2014 616 3
The effect of postnatal age on the early tactile manual abilities of preterm infantsEarly human development
accessLevelRestricted
2014 563 0
Preference for Point-Light Human Biological Motion in Newborns: Contribution of Translational DisplacementDevelopmental psychology
accessLevelRestricted
2014 671 6
Le développement de la discrimination des expressions faciales émotionnelles chez les nourrissons dans la première annéeL'Année psychologique
accessLevelRestricted
2014 778 29
La peur du noir chez les enfantsMédecine & enfance
accessLevelRestricted
2014 838 3
Analysis of cursive letters, syllables, and words handwriting in a French second-grade child with Developmental Coordination Disorder and comparison with typically developing childrenFrontiers in psychology
accessLevelPublic
2014 580 608
Brain Processing of Emotional Scenes in Aging: Effect of Arousal and Affective ContextPloS one
accessLevelPublic
2014 541 278
Bien décoder pour bien comprendreCahiers pédagogiques
accessLevelPublic
2014 889 94
A one-year survey of cursive letter handwriting in a French second-grade child with developmental coordination disorderL'Année psychologique
accessLevelRestricted
2014 616 3
Within reach but not so reachable: Obstacles matter in visual perception of distancesPsychonomic bulletin & review
accessLevelPublic
2013 689 457
Évaluation des effets d'entraînements avec tablette tactile destinés à favoriser l'écriture de lettres cursives chez des enfants de Cours PréparatoireSciences et technologies de l'information et de la communication pour l'éducation et la formation
accessLevelPublic
2013 882 1,726
The importance of feature distribution and correlation for simulating 3 to 4-month-old infants' visual categorization processesVisual cognition
accessLevelRestricted
2013 601 0
Le toucher chez les enfants prématurésEnfance
accessLevelRestricted
2013 684 9
Reading Comprehension in a Large Cohort of French First Graders from Low Socio-Economic Status Families: A 7-Month Longitudinal StudyPloS one
accessLevelPublic
2013 653 324
Apprendre... oui mais comment ? Des laboratoires aux salles de classeANAE. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant
accessLevelPublic
2013 648 3,795
Le développement de l'empathie au cours de l'enfance: le point de vue psychologiqueMédecine et Enfance
accessLevelPublic
2013 1,425 394
Comment le nouveau-né prématuré perçoit-il son environnement multisensoriel ?Médecine & enfance
accessLevelRestricted
2013 802 28
Adults and 5-year-old children draw rectangles and triangles around a prototype but not in the golden ratioBritish journal of psychology
accessLevelRestricted
2012 710 3
Tactile Sensory Capacity of the Preterm Infant: Manual Perception of Shape From 28 Gestational WeeksPediatrics
accessLevelPublic
2012 719 663
The perception and representation of orientations: A study in the haptic modalityActa psychologica
accessLevelPublic
2012 663 584
Lexical References to Sensory Modalities in Verbal Descriptions of People and Objects by Congenitally Blind, Late Blind and Sighted AdultsPloS one
accessLevelPublic
2012 573 292
Intermanual Transfer of Shapes in Preterm Human Infants From 33 to 34 + 6 Weeks Postconceptional AgeChild development
accessLevelPublic
2012 603 509
The Manual Habituation and Discrimination of Shapes in Preterm Human Infants from 33 to 34+6 Post- Conceptional AgePloS one
accessLevelPublic
2010 673 328
Atelier cognitif : comprendre le fonctionnement de son cerveau pour mieux apprendre
accessLevelPublic
2010 606 233
Effect of selective and distributed training on visual identification of orientationExperimental Brain Research
accessLevelPublic
2010 394 256
Entraînement visuo-haptique 2
accessLevelPublic
2008 585 238
A Visuo-Haptic Device - Telemaque - Increases Kindergarten Children's Handwriting AcquisitionWorldHaptic 2007, IEEE
accessLevelPublic
2007 505 768
La perceptionPsychologie cognitive et bases neurophysiologiques du fonctionnement cognitif
accessLevelPublic
2006 1,222 350
Entraînement visuo-haptique [1]
accessLevelPublic
2006 807 332
Factors affecting the size of the detour effect in the kinaesthetic perception of Euclidean distanceExperimental Brain Research
accessLevelPublic
2005 362 241
The kinaesthetic perception of Euclidean distance: a study of the detour effectExperimental Brain Research
accessLevelPublic
2003 300 312
All rights reserved by Archive ouverte UNIGE and the University of GenevaunigeBlack