CH
Hessels-Schlatter, Christine
| Title | Published in | Access level | OA Policy | Year | Views | Downloads | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Cognition, métacognition, éducation : l'approche intégrative de l'Atelier d'Apprentissage | Raisons éducatives | 2021 | 509 | 1,641 | |||
| Promotion of regular physical activity for people with intellectual disabilities in an inclusive context | 2nd ENPAIR Conference | 2019 | 326 | 101 | |||
| Fostering self-regulated learning: From clinical to whole class interventions | Educational and child psychology | 2017 | 1,102 | 184 | |||
| Current Views on Cognitive Education: A Critical Discussion and Future Perspectives | Journal of cognitive education and psychology | 2013 | 746 | 63 | |||
| Vers une évaluation adéquate et une intervention cognitive ciblée auprès des élèves à besoins éducatifs particuliers | Evaluation et intervention auprès d'élèves en difficultés | 2010 | 757 | 0 | |||
| Une évaluation plus fiable de la capacité d'apprentissage des personnes présentant une déficience intellectuelle modérée à sévère | Evaluation et intervention auprès d'élèves en difficultés | 2010 | 699 | 0 | |||
| L'apport des tests d'apprentissage dans l'évaluation des capacités intellectuelles des élèves avec difficultés scolaires | Evaluation et intervention auprès d'élèves en diffi cultés | 2010 | 914 | 0 | |||
| Strategy acquisition by children with general learning difficulties through metacognitive training | Australian journal of learning difficulties | 2010 | 1,064 | 0 | |||
| Evaluation et intervention auprès d'élèves en difficultés | 2010 | 1,254 | 653 | ||||
| Development of a theoretical framework and practical application of games in fostering cognitive and metacognitive skills | Journal of cognitive education and psychology | 2010 | 979 | 66 | |||
| Evaluation et intervention auprès d'élèves en difficultés: synthèse et perspectives | Evaluation et intervention auprès d'élèves en difficultés | 2010 | 914 | 0 | |||
| Les jeux comme outils d'intervention métacognitive | Evaluation et intervention auprès d'élèves en difficultés | 2010 | 1,633 | 0 | |||
| Metacognitive Teaching in a Special Education Class | Journal of cognitive education and psychology | 2009 | 833 | 54 | |||
| La validité scolaire et sociale du Test d'Apprentissage de la Pensée Analogique (TAPA) | Participation et responsabilités sociales. Un nouveau paradigme pour l'inclusion des personnes avec un déficience intellectuelle | 2009 | 646 | 20 | |||
| Principes pédagogiques favorisant le développement du raisonnement | Participation et responsabilités sociales. Un nouveau paradigme pour l'inclusion des personnes avec une déficience intellectuelle | 2009 | 1,254 | 54 | |||
| Le développement de stratégies cognitives et métacognitives chez des élèves en difficulté d'apprentissage | Développements | 2009 | 1,720 | 126 | |||
| Clarifying Some Issues in Dynamic Assessment: Comments on Karpov and Tzuriel | Journal of cognitive education and psychology | 2009 | 810 | 14 | |||
| Remédier aux difficultés d'apprentissage des élèves présentant un trouble déficit d'attention et hyperactivité (TDA/H) par une approche métacognitive : revue de la littérature | L'année psychologique | 2009 | 1,027 | 52 | |||
| Pedagogical principles favouring the development of reasoning in people with severe learning difficulties | Educational and Child Psychology | 2008 | 730 | 38 | |||
| Le développement des compétences dans le raisonnement abstrait chez les personnes présentant un retard mental modéré à sévère | Pédagogie spécialisée | 2006 | 854 | 803 | |||
| A Dynamic Test to Assess Learning Capacity in People With Severe Impairments | American journal of mental retardation | 2002 | 655 | 13 | |||
| External Memory and Verbalization in Students with Moderate Mental Retardation: Theory and Training | Journal of cognitive education and psychology | 2002 | 797 | 15 | |||
| Moderate mental retardation and learning capacity: The Analogical Reasoning Learning Test | Learning potential assessment and cognitive training. Actual research and perspectives in theory building and methodology | 2002 | 648 | 40 | |||
| Learning potential in immigrant children in two countries: The Dutch and the Swiss-French version of the Learning Potential Test for Ethnic Minorities | Learning potential assessment and cognitive training. Actual research and perspectives in theory building and methodology | 2002 | 692 | 34 | |||
| Evaluation des compétences cognitives et de la capacité d'apprentissage | Pédagogie spécialisée | 2001 | 511 | 254 | |||
| Apprentissages cognitifs | Manuel de psychologie des handicaps: sémiologie et principes de remédiation | 2001 | 603 | 805 | |||
| Detecting reasoning abilities in persons with moderate mental retardation: The Analogical Reasoning Learning Test (ARLT) | Dynamic assessment: Prevailing models and applications | 2000 | 643 | 11 | |||
| Test d'apprentissage de la pensée analogique pour adolescents handicapés mentaux modérés | Revue francophone de la déficience intellectuelle | 1997 | 1,017 | 867 | |||
| Training and assessment of analogical reasoning in students with severe learning difficulties | Educational and Child Psychology | 1997 | 752 | 17 |
