CH
Hessels-Schlatter, Christine
Title | Published in | Access level | OA Policy | Year | Views | Downloads | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognition, métacognition, éducation : l'approche intégrative de l'Atelier d'Apprentissage | Raisons éducatives | 2021 | 315 | 855 | |||
Promotion of regular physical activity for people with intellectual disabilities in an inclusive context | 2nd ENPAIR Conference | 2019 | 287 | 73 | |||
Fostering self-regulated learning: From clinical to whole class interventions | Educational and child psychology | 2017 | 978 | 182 | |||
Current Views on Cognitive Education: A Critical Discussion and Future Perspectives | Journal of cognitive education and psychology | 2013 | 686 | 62 | |||
Vers une évaluation adéquate et une intervention cognitive ciblée auprès des élèves à besoins éducatifs particuliers | Evaluation et intervention auprès d'élèves en difficultés | 2010 | 719 | 0 | |||
Une évaluation plus fiable de la capacité d'apprentissage des personnes présentant une déficience intellectuelle modérée à sévère | Evaluation et intervention auprès d'élèves en difficultés | 2010 | 631 | 0 | |||
L'apport des tests d'apprentissage dans l'évaluation des capacités intellectuelles des élèves avec difficultés scolaires | Evaluation et intervention auprès d'élèves en diffi cultés | 2010 | 832 | 0 | |||
Strategy acquisition by children with general learning difficulties through metacognitive training | Australian journal of learning difficulties | 2010 | 980 | 0 | |||
Evaluation et intervention auprès d'élèves en difficultés | 2010 | 1 178 | 653 | ||||
Development of a theoretical framework and practical application of games in fostering cognitive and metacognitive skills | Journal of cognitive education and psychology | 2010 | 888 | 64 | |||
Evaluation et intervention auprès d'élèves en difficultés: synthèse et perspectives | Evaluation et intervention auprès d'élèves en difficultés | 2010 | 849 | 0 | |||
Les jeux comme outils d'intervention métacognitive | Evaluation et intervention auprès d'élèves en difficultés | 2010 | 1 424 | 0 | |||
Metacognitive Teaching in a Special Education Class | Journal of cognitive education and psychology | 2009 | 727 | 49 | |||
La validité scolaire et sociale du Test d'Apprentissage de la Pensée Analogique (TAPA) | Participation et responsabilités sociales. Un nouveau paradigme pour l'inclusion des personnes avec un déficience intellectuelle | 2009 | 598 | 20 | |||
Principes pédagogiques favorisant le développement du raisonnement | Participation et responsabilités sociales. Un nouveau paradigme pour l'inclusion des personnes avec une déficience intellectuelle | 2009 | 1 202 | 54 | |||
Le développement de stratégies cognitives et métacognitives chez des élèves en difficulté d'apprentissage | Développements | 2009 | 1 537 | 124 | |||
Clarifying Some Issues in Dynamic Assessment: Comments on Karpov and Tzuriel | Journal of cognitive education and psychology | 2009 | 729 | 14 | |||
Remédier aux difficultés d'apprentissage des élèves présentant un trouble déficit d'attention et hyperactivité (TDA/H) par une approche métacognitive : revue de la littérature | L'année psychologique | 2009 | 933 | 52 | |||
Pedagogical principles favouring the development of reasoning in people with severe learning difficulties | Educational and Child Psychology | 2008 | 685 | 37 | |||
Le développement des compétences dans le raisonnement abstrait chez les personnes présentant un retard mental modéré à sévère | Pédagogie spécialisée | 2006 | 758 | 784 | |||
A Dynamic Test to Assess Learning Capacity in People With Severe Impairments | American journal of mental retardation | 2002 | 589 | 13 | |||
External Memory and Verbalization in Students with Moderate Mental Retardation: Theory and Training | Journal of cognitive education and psychology | 2002 | 713 | 15 | |||
Moderate mental retardation and learning capacity: The Analogical Reasoning Learning Test | Learning potential assessment and cognitive training. Actual research and perspectives in theory building and methodology | 2002 | 596 | 40 | |||
Learning potential in immigrant children in two countries: The Dutch and the Swiss-French version of the Learning Potential Test for Ethnic Minorities | Learning potential assessment and cognitive training. Actual research and perspectives in theory building and methodology | 2002 | 647 | 34 | |||
Evaluation des compétences cognitives et de la capacité d'apprentissage | Pédagogie spécialisée | 2001 | 487 | 248 | |||
Apprentissages cognitifs | Manuel de psychologie des handicaps: sémiologie et principes de remédiation | 2001 | 532 | 785 | |||
Detecting reasoning abilities in persons with moderate mental retardation: The Analogical Reasoning Learning Test (ARLT) | Dynamic assessment: Prevailing models and applications | 2000 | 577 | 11 | |||
Test d'apprentissage de la pensée analogique pour adolescents handicapés mentaux modérés | Revue francophone de la déficience intellectuelle | 1997 | 970 | 795 | |||
Training and assessment of analogical reasoning in students with severe learning difficulties | Educational and Child Psychology | 1997 | 713 | 17 |