CH
Publications
29
Views
25,089
Downloads
5,925
Supervised works
22
Items per page
1 - 29 of 29
Title Published in Access level OA Policy Year Views Downloads
Cognition, métacognition, éducation : l'approche intégrative de l'Atelier d'ApprentissageRaisons éducatives
accessLevelPublic
2021 509 1,641
Promotion of regular physical activity for people with intellectual disabilities in an inclusive context2nd ENPAIR Conference
accessLevelPublic
2019 326 101
Fostering self-regulated learning: From clinical to whole class interventionsEducational and child psychology
accessLevelRestricted
2017 1,102 184
Current Views on Cognitive Education: A Critical Discussion and Future PerspectivesJournal of cognitive education and psychology
accessLevelRestricted
2013 746 63
Vers une évaluation adéquate et une intervention cognitive ciblée auprès des élèves à besoins éducatifs particuliersEvaluation et intervention auprès d'élèves en difficultés
accessLevelPrivate
2010 757 0
Une évaluation plus fiable de la capacité d'apprentissage des personnes présentant une déficience intellectuelle modérée à sévèreEvaluation et intervention auprès d'élèves en difficultés
accessLevelPrivate
2010 699 0
L'apport des tests d'apprentissage dans l'évaluation des capacités intellectuelles des élèves avec difficultés scolairesEvaluation et intervention auprès d'élèves en diffi cultés
accessLevelPrivate
2010 914 0
Strategy acquisition by children with general learning difficulties through metacognitive trainingAustralian journal of learning difficulties
accessLevelPrivate
2010 1,064 0
Evaluation et intervention auprès d'élèves en difficultés
2010 1,254 653
Development of a theoretical framework and practical application of games in fostering cognitive and metacognitive skillsJournal of cognitive education and psychology
accessLevelRestricted
2010 979 66
Evaluation et intervention auprès d'élèves en difficultés: synthèse et perspectivesEvaluation et intervention auprès d'élèves en difficultés
accessLevelPrivate
2010 914 0
Les jeux comme outils d'intervention métacognitiveEvaluation et intervention auprès d'élèves en difficultés
accessLevelPrivate
2010 1,633 0
Metacognitive Teaching in a Special Education ClassJournal of cognitive education and psychology
accessLevelRestricted
2009 833 54
La validité scolaire et sociale du Test d'Apprentissage de la Pensée Analogique (TAPA)Participation et responsabilités sociales. Un nouveau paradigme pour l'inclusion des personnes avec un déficience intellectuelle
accessLevelRestricted
2009 646 20
Principes pédagogiques favorisant le développement du raisonnementParticipation et responsabilités sociales. Un nouveau paradigme pour l'inclusion des personnes avec une déficience intellectuelle
accessLevelRestricted
2009 1,254 54
Le développement de stratégies cognitives et métacognitives chez des élèves en difficulté d'apprentissageDéveloppements
accessLevelRestricted
2009 1,720 126
Clarifying Some Issues in Dynamic Assessment: Comments on Karpov and TzurielJournal of cognitive education and psychology
accessLevelRestricted
2009 810 14
Remédier aux difficultés d'apprentissage des élèves présentant un trouble déficit d'attention et hyperactivité (TDA/H) par une approche métacognitive : revue de la littératureL'année psychologique
accessLevelRestricted
2009 1,027 52
Pedagogical principles favouring the development of reasoning in people with severe learning difficultiesEducational and Child Psychology
accessLevelRestricted
2008 730 38
Le développement des compétences dans le raisonnement abstrait chez les personnes présentant un retard mental modéré à sévèrePédagogie spécialisée
accessLevelPublic
2006 854 803
A Dynamic Test to Assess Learning Capacity in People With Severe ImpairmentsAmerican journal of mental retardation
accessLevelRestricted
2002 655 13
External Memory and Verbalization in Students with Moderate Mental Retardation: Theory and TrainingJournal of cognitive education and psychology
accessLevelRestricted
2002 797 15
Moderate mental retardation and learning capacity: The Analogical Reasoning Learning TestLearning potential assessment and cognitive training. Actual research and perspectives in theory building and methodology
accessLevelRestricted
2002 648 40
Learning potential in immigrant children in two countries: The Dutch and the Swiss-French version of the Learning Potential Test for Ethnic MinoritiesLearning potential assessment and cognitive training. Actual research and perspectives in theory building and methodology
accessLevelRestricted
2002 692 34
Evaluation des compétences cognitives et de la capacité d'apprentissagePédagogie spécialisée
accessLevelPublic
2001 511 254
Apprentissages cognitifsManuel de psychologie des handicaps: sémiologie et principes de remédiation
accessLevelPublic
2001 603 805
Detecting reasoning abilities in persons with moderate mental retardation: The Analogical Reasoning Learning Test (ARLT)Dynamic assessment: Prevailing models and applications
accessLevelRestricted
2000 643 11
Test d'apprentissage de la pensée analogique pour adolescents handicapés mentaux modérésRevue francophone de la déficience intellectuelle
accessLevelPublic
1997 1,017 867
Training and assessment of analogical reasoning in students with severe learning difficultiesEducational and Child Psychology
accessLevelRestricted
1997 752 17
All rights reserved by Archive ouverte UNIGE and the University of GenevaunigeBlack