MB
Betrancourt, Mireille
Title | Published in | Access level | OA Policy | Year | Views | Downloads | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Évolution du sentiment de compétences numériques de la formation des enseignant·e·s aux établissements scolaires (ESCOFE) | Enjeux pédagogiques | 2024 | 8 | 8 | |||
Teachers' perception, competence and practices regarding digital education and technology use in the classroom | Congrès de la Société suisse pour la recherche en éducation (SSRE) 2024 | 2024 | 16 | 0 | |||
La valeur perçue de la formation par les enseignant-es débutant-es sur le développement de leurs compétences numériques | Colloque de la Communauté du savoir: Formation supérieure et digitalisation | 2024 | 57 | 17 | |||
Le rôle de variables environnementales et individuelles dans la mise en œuvre de l’éducation numérique par les enseignant-es débutant-es | 11e Colloque international en éducation, CRIFPE | 2024 | 7 | 0 | |||
Le déploiement de la réforme du numérique du plan d’étude romand : quelle est l’évolution des compétences numériques des enseignant·es en début de carrière ? | Le congrès annuel 2023 de la SSRE et de la SSFE | 2023 | 39 | 0 | |||
De quelques facteurs influençant le sentiment de compétences numériques des enseignant·es en début de carrière | EIAH2023 : 11ème Conférence sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain | 2023 | 50 | 11 | |||
La valeur perçue de la formation par les enseignant-es débutant-es sur le développement de leurs compétences numériques | Colloque de la Communauté du savoir. Formation supérieure et digitalisation | 2023 | 20 | 0 | |||
L'influence des habiletés visuospatiales et des cartes sur les capacités d'orientation des élèves de 10-11 ans lors d'une tâche de wayfinding dans un environnement virtuel | Colloque International PIAGET-RIPSYDEVE 2023 : Psychologie du développement et de l'éducation : enjeux actuels et défis pour le XXIe siècle | 2023 | 27 | 13 | |||
Perceived aesthetics of images in emotional design | 2022 | 51 | 10 | ||||
Spatial Navigation in a Virtual Environment and its Influence on Spatial Abilities | Proceedings of the EARLI SIG2 Conference on Comprehension of Text and Graphics | 2022 | 51 | 0 | |||
Learning from text and animations: a study into the need for cross-representational signaling | L'Année psychologique | 2021 | 224 | 125 | |||
Achievement appraisals, emotions and socio-cognitive processes: how they interplay in collaborative problem-solving? | Computers in Human Behavior | 2020 | 485 | 658 | |||
Sharing Emotions Contributes to Regulating Collaborative Intentions in Group Problem-Solving | Frontiers in Psychology | 2020 | 621 | 289 | |||
Digital authoring support for argumentative writing: what does it change? | Journal of Writing Research | 2020 | 83 | 111 | |||
Family relationships and Alzheimer’s disease: a systematic review | Journal of Alzheimer's disease | 2020 | 288 | 631 | |||
Emotions and Collaborative Processes in Dyadic Problem Solving | International Society for Research on Emotion (ISRE) | 2019 | 342 | 63 | |||
Virtual Patient Interaction via Communicative Acts | IVA '19: Proceedings of the 19th ACM International Conference on Intelligent Virtual Agents | 2019 | 344 | 287 | |||
Un rôle pour la broderie numérique dans l’éducation ? | CIRTA 2018 | 2018 | 11 | 3 | |||
Why and when does instructional video facilitate learning? A commentary to the special issue “developments and trends in learning with instructional video” | Computers in Human Behavior | 2018 | 397 | 6 | |||
Effet des antécédents émotionnels de contrôle et de valeur sur la résolution de problème dans un jeu vidéo collaboratif | Revue des sciences et techniques de l'information et de la communication pour l'éducation et la formation | 2018 | 508 | 291 | |||
An Emotion Awareness Tool for the Sharing of Emotions: What Impact on Computer-Supported Collaborative Processes? | CSCL | 2017 | 442 | 142 | |||
Revue de la littérature scientifique pour alimenter l'exposé des motifs du PL sur l'équipement mobile des classes Genevoises | 2017 | 415 | 0 | ||||
MOOC : un mot, plusieurs facettes. Pour une caractérisation systématique des MOOC orientée ingénierie pédagogique | Revue des sciences et techniques de l'information et de la communication pour l'éducation et la formation | 2017 | 889 | 569 | |||
Four reading ability tests as predictors of multimedia document comprehension | 17th Biennal EARLI Conference | 2017 | 363 | 61 | |||
Multiple users' emotion recognition: Improving performance by joint modeling of affective reactions | Seventh International Conference on Affective Computing and Intelligent Interaction | 2017 | 801 | 398 | |||
Feedbacks de contrôle et de valeur dans un jeu vidéo de résolution collaborative de problèmes : effets sur les émotions et la qualité perçue de la collaboration | 8ème Conférence sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain | 2017 | 514 | 121 | |||
The role of comprehension ability in multimedia learning | Earli SIG2 meeting - Learning from Text and Graphics in a World of Diversity | 2016 | 317 | 7 | |||
Supporting productive collaboration in a computer-supported instructional activity: peer-feedback on critical incidents in health care education | Journal of vocational education & training | 2016 | 657 | 427 | |||
How Regrouping Alerts in Computerized Physician Order Entry Layout Influences Physicians' Prescription Behavior: Results of a Crossover Randomized Trial | JMIR human factors | 2016 | 631 | 256 | |||
De la culture à la compétence numérique : la responsabilité de l'école | Enjeux pédagogiques | 2016 | 809 | 715 | |||
Computer-Supported Collaborative Writing for Professional Development | Writing for Professional Development | 2016 | 547 | 351 | |||
Does animation enhance learning? A meta-analysis | Computers and education | 2016 | 1 352 | 2 559 | |||
Usages et préférences de design concernant les podcasts audio professionnels : enquête auprès des professionnels des TIC | Revue internationale des technologies en pédagogie universitaire | 2016 | 564 | 217 | |||
Visualization of computer-supported argumentative writing processes using C-SAW | Revista română de interacţiune om-calculator | 2015 | 434 | 90 | |||
Sharing emotions during a computer-mediated collaborative task: a dual eye-tracking study | 16th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction | 2015 | 646 | 1 545 | |||
Visualization of computer-supported argumentative writing processes using C‑SAW | Revista română de interacţiune om-calculator | 2015 | 65 | 13 | |||
Collaborative writing and discussion in vocational education: Effects on learning and self-efficacy beliefs | Journal of Writing Research | 2015 | 699 | 476 | |||
The display (or masking) of emotions during computer-mediated interaction: A relationship with reappraisal | International Society for Research on Emotion | 2015 | 425 | 36 | |||
How Spatial Abilities and Dynamic Visualizations Interplay When Learning Functional Anatomy With 3D Anatomical Models | Anatomical sciences education | 2015 | 468 | 719 | |||
The ‘Erfahrraum': a pedagogical model for designing educational technologies in dual vocational systems | Journal of vocational education & training | 2015 | 430 | 556 | |||
Du didacticiel au jeu sérieux : le e-learning dans tous ses états | Apprendre dans l'entreprise | 2014 | 927 | 36 | |||
Évaluation d'une interface centrée activité pour la gestion des alertes médicales dans un système de prescription informatisée | Activités humaines, Technologies et Bien-être | 2013 | 421 | 63 | |||
Emotion Feedback during Computer-Mediated Collaboration: Effects on Self-Reported Emotions and Perceived Interaction | To see the world and a grain of sand: Learning across levels of space, time, and scale: CSCL 2013 conference proceedings | 2013 | 1 110 | 577 | |||
Assessment of Computer-Supported Collaborative Processes Using Interpersonal Physiological and Eye-Movement Coupling | Affective Computing and Intelligent Interaction (ACII), 2013 Humaine Association Conference on | 2013 | 902 | 615 | |||
Feedback émotionnel et collaboration médiatisée par ordinateur : Quand la perception des interactions est liée aux traits émotionnels | Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain | 2013 | 663 | 259 | |||
Emotion Assessment From Physiological Signals for Adaptation of Game Difficulty | IEEE transactions on systems, man and cybernetics. Part A. Systems and humans | 2011 | 790 | 1 299 | |||
A Qualitative Analysis of Prescription Activity and Alert Usage in a Computerized Physician Order Entry System | Studies in health technology and informatics | 2011 | 915 | 274 | |||
Learning from animation enabled by collaboration | Instructional Science | 2010 | 331 | 221 | |||
Boredom, Engagement and Anxiety as Indicators for Adaptation to Difficulty in Games | MindTrek '08 : Proceedings of the 12th international conference on Entertainment and media in the ubiquitous era | 2008 | 813 | 1 989 | |||
De la culture du paradoxe à la cohérence pédagogique. Bilan de 10 années de formation à l'intégration des TICE pour les futur-e-s enseignants du primaire à Genève | Formation et pratiques d'enseignement en questions | 2008 | 1 658 | 941 | |||
Minimizing Modality Bias When Exploring Input Preferences for Multimodal Systems in New Domains: the Archivus Case Study | Proceedings of CHI'07 | 2007 | 603 | 149 | |||
Un portail en éducation à distance: vers quelle ergonomie pédagogique ? | Actes de la conférence en Ergonomie et Informatique Avancée ERGO'IA 2004 | 2004 | 814 | 206 |