MB
Betrancourt, Mireille
| Title | Published in | Access level | OA Policy | Year | Views | Downloads | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Le numérique comme nouvel objet d’enseignement et d’apprentissage. Développement du Moyen d’Enseignement Genevois Éducation numérique | 5èmes Conférences Jean Piaget | 2025 | 24 | 137 | |||
| Co-conception d’un jeu collaboratif multimodal pour le développement des compétences spatiales chez les élèves du primaire | 12ème Conférence sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain (EIAH 2025) | 2025 | 24 | 44 | |||
| Teachers' perception, competence and practices regarding digital education and technology use in the classroom | Congrès de la Société suisse pour la recherche en éducation (SSRE) 2024 | 2024 | 32 | 0 | |||
| Évolution du sentiment de compétences numériques de la formation des enseignant·e·s aux établissements scolaires (ESCOFE) | Enjeux pédagogiques | 2024 | 74 | 32 | |||
| Beginning teachers' sense of self-efficacy in implementing digital education learning objectives | Congrès de la Société suisse pour la recherche en éducation (SSRE) 2024 | 2024 | 105 | 0 | |||
| La valeur perçue de la formation par les enseignant-es débutant-es sur le développement de leurs compétences numériques | Colloque de la Communauté du savoir: Formation supérieure et digitalisation | 2024 | 119 | 64 | |||
| Le rôle de variables environnementales et individuelles dans la mise en œuvre de l’éducation numérique par les enseignant-es débutant-es | 11e Colloque international en éducation, CRIFPE | 2024 | 57 | 0 | |||
| Le déploiement de la réforme du numérique du plan d’étude romand : quelle est l’évolution des compétences numériques des enseignant·es en début de carrière ? | Le congrès annuel 2023 de la SSRE et de la SSFE | 2023 | 109 | 0 | |||
| De quelques facteurs influençant le sentiment de compétences numériques des enseignant·es en début de carrière | EIAH2023 : 11ème Conférence sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain | 2023 | 89 | 47 | |||
| La valeur perçue de la formation par les enseignant-es débutant-es sur le développement de leurs compétences numériques | Colloque de la Communauté du savoir. Formation supérieure et digitalisation | 2023 | 38 | 0 | |||
| L'influence des habiletés visuospatiales et des cartes sur les capacités d'orientation des élèves de 10-11 ans lors d'une tâche de wayfinding dans un environnement virtuel | Colloque International PIAGET-RIPSYDEVE 2023 : Psychologie du développement et de l'éducation : enjeux actuels et défis pour le XXIe siècle | 2023 | 131 | 32 | |||
| Perceived aesthetics of images in emotional design | 2022 | 94 | 54 | ||||
| Spatial Navigation in a Virtual Environment and its Influence on Spatial Abilities | Proceedings of the EARLI SIG2 Conference on Comprehension of Text and Graphics | 2022 | 79 | 0 | |||
| Perspective enseignante sur l’introduction des moyens d’enseignement genevois pour l’Éducation numérique | Congrès international d’Actualité de la Recherche en Éducation et en Formation (AREF) 2022 | 2022 | 11 | 5 | |||
| Learning from text and animations: a study into the need for cross-representational signaling | L'Année psychologique | 2021 | 263 | 225 | |||
| Achievement appraisals, emotions and socio-cognitive processes: how they interplay in collaborative problem-solving? | Computers in Human Behavior | 2020 | 561 | 887 | |||
| Sharing Emotions Contributes to Regulating Collaborative Intentions in Group Problem-Solving | Frontiers in Psychology | 2020 | 729 | 333 | |||
| Digital authoring support for argumentative writing: what does it change? | Journal of Writing Research | 2020 | 145 | 239 | |||
| Family relationships and Alzheimer’s disease: a systematic review | Journal of Alzheimer's disease | 2020 | 411 | 1,104 | |||
| Emotions and Collaborative Processes in Dyadic Problem Solving | International Society for Research on Emotion (ISRE) | 2019 | 385 | 81 | |||
| Virtual Patient Interaction via Communicative Acts | IVA '19: Proceedings of the 19th ACM International Conference on Intelligent Virtual Agents | 2019 | 393 | 345 | |||
| Un rôle pour la broderie numérique dans l’éducation ? | CIRTA 2018 | 2018 | 51 | 28 | |||
| Why and when does instructional video facilitate learning? A commentary to the special issue “developments and trends in learning with instructional video” | Computers in Human Behavior | 2018 | 460 | 6 | |||
| Effet des antécédents émotionnels de contrôle et de valeur sur la résolution de problème dans un jeu vidéo collaboratif | Revue des sciences et techniques de l'information et de la communication pour l'éducation et la formation | 2018 | 556 | 427 | |||
| An Emotion Awareness Tool for the Sharing of Emotions: What Impact on Computer-Supported Collaborative Processes? | CSCL | 2017 | 486 | 183 | |||
| Revue de la littérature scientifique pour alimenter l'exposé des motifs du PL sur l'équipement mobile des classes Genevoises | 2017 | 498 | 0 | ||||
| MOOC : un mot, plusieurs facettes. Pour une caractérisation systématique des MOOC orientée ingénierie pédagogique | Revue des sciences et techniques de l'information et de la communication pour l'éducation et la formation | 2017 | 980 | 662 | |||
| Four reading ability tests as predictors of multimedia document comprehension | 17th Biennal EARLI Conference | 2017 | 398 | 84 | |||
| Multiple users' emotion recognition: Improving performance by joint modeling of affective reactions | Seventh International Conference on Affective Computing and Intelligent Interaction | 2017 | 937 | 492 | |||
| Feedbacks de contrôle et de valeur dans un jeu vidéo de résolution collaborative de problèmes : effets sur les émotions et la qualité perçue de la collaboration | 8ème Conférence sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain | 2017 | 589 | 131 | |||
| The role of comprehension ability in multimedia learning | Earli SIG2 meeting - Learning from Text and Graphics in a World of Diversity | 2016 | 356 | 7 | |||
| Supporting productive collaboration in a computer-supported instructional activity: peer-feedback on critical incidents in health care education | Journal of vocational education & training | 2016 | 757 | 486 | |||
| How Regrouping Alerts in Computerized Physician Order Entry Layout Influences Physicians' Prescription Behavior: Results of a Crossover Randomized Trial | JMIR human factors | 2016 | 759 | 308 | |||
| De la culture à la compétence numérique : la responsabilité de l'école | Enjeux pédagogiques | 2016 | 925 | 932 | |||
| Computer-Supported Collaborative Writing for Professional Development | Writing for Professional Development | 2016 | 588 | 443 | |||
| Does animation enhance learning? A meta-analysis | Computers and education | 2016 | 1,652 | 3,914 | |||
| Usages et préférences de design concernant les podcasts audio professionnels : enquête auprès des professionnels des TIC | Revue internationale des technologies en pédagogie universitaire | 2016 | 604 | 259 | |||
| Visualization of computer-supported argumentative writing processes using C-SAW | Revista română de interacţiune om-calculator | 2015 | 499 | 113 | |||
| Sharing emotions during a computer-mediated collaborative task: a dual eye-tracking study | 16th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction | 2015 | 743 | 1,576 | |||
| Visualization of computer-supported argumentative writing processes using C‑SAW | Revista română de interacţiune om-calculator | 2015 | 100 | 64 | |||
| Collaborative writing and discussion in vocational education: Effects on learning and self-efficacy beliefs | Journal of Writing Research | 2015 | 833 | 539 | |||
| The display (or masking) of emotions during computer-mediated interaction: A relationship with reappraisal | International Society for Research on Emotion | 2015 | 490 | 36 | |||
| How Spatial Abilities and Dynamic Visualizations Interplay When Learning Functional Anatomy With 3D Anatomical Models | Anatomical sciences education | 2015 | 533 | 826 | |||
| The ‘Erfahrraum': a pedagogical model for designing educational technologies in dual vocational systems | Journal of vocational education & training | 2015 | 516 | 711 | |||
| Du didacticiel au jeu sérieux : le e-learning dans tous ses états | Apprendre dans l'entreprise | 2014 | 1,004 | 36 | |||
| Évaluation d'une interface centrée activité pour la gestion des alertes médicales dans un système de prescription informatisée | Activités humaines, Technologies et Bien-être | 2013 | 458 | 78 | |||
| Emotion Feedback during Computer-Mediated Collaboration: Effects on Self-Reported Emotions and Perceived Interaction | To see the world and a grain of sand: Learning across levels of space, time, and scale: CSCL 2013 conference proceedings | 2013 | 1,229 | 638 | |||
| Assessment of Computer-Supported Collaborative Processes Using Interpersonal Physiological and Eye-Movement Coupling | Affective Computing and Intelligent Interaction (ACII), 2013 Humaine Association Conference on | 2013 | 1,000 | 710 | |||
| Feedback émotionnel et collaboration médiatisée par ordinateur : Quand la perception des interactions est liée aux traits émotionnels | Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain | 2013 | 725 | 333 | |||
| Emotion Assessment From Physiological Signals for Adaptation of Game Difficulty | IEEE transactions on systems, man and cybernetics. Part A. Systems and humans | 2011 | 903 | 1,694 | |||
| A Qualitative Analysis of Prescription Activity and Alert Usage in a Computerized Physician Order Entry System | Studies in health technology and informatics | 2011 | 1,255 | 493 | |||
| Learning from animation enabled by collaboration | Instructional Science | 2010 | 374 | 268 | |||
| Boredom, Engagement and Anxiety as Indicators for Adaptation to Difficulty in Games | MindTrek '08 : Proceedings of the 12th international conference on Entertainment and media in the ubiquitous era | 2008 | 922 | 2,165 | |||
| De la culture du paradoxe à la cohérence pédagogique. Bilan de 10 années de formation à l'intégration des TICE pour les futur-e-s enseignants du primaire à Genève | Formation et pratiques d'enseignement en questions | 2008 | 1,887 | 1,118 | |||
| Minimizing Modality Bias When Exploring Input Preferences for Multimodal Systems in New Domains: the Archivus Case Study | Proceedings of CHI'07 | 2007 | 650 | 157 | |||
| Un portail en éducation à distance: vers quelle ergonomie pédagogique ? | Actes de la conférence en Ergonomie et Informatique Avancée ERGO'IA 2004 | 2004 | 865 | 233 |
