MB
Betrancourt, Mireille
Title | Published in | Access level | OA Policy | Year | Views | Downloads | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Le numérique comme nouvel objet d’enseignement et d’apprentissage. Développement du Moyen d’Enseignement Genevois Éducation numérique | 5èmes Conférences Jean Piaget | 2025 | 17 | 80 | |||
Co-conception d’un jeu collaboratif multimodal pour le développement des compétences spatiales chez les élèves du primaire | 12ème Conférence sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain (EIAH 2025) | 2025 | 17 | 42 | |||
Teachers' perception, competence and practices regarding digital education and technology use in the classroom | Congrès de la Société suisse pour la recherche en éducation (SSRE) 2024 | 2024 | 29 | 0 | |||
Évolution du sentiment de compétences numériques de la formation des enseignant·e·s aux établissements scolaires (ESCOFE) | Enjeux pédagogiques | 2024 | 67 | 32 | |||
Beginning teachers' sense of self-efficacy in implementing digital education learning objectives | Congrès de la Société suisse pour la recherche en éducation (SSRE) 2024 | 2024 | 99 | 0 | |||
La valeur perçue de la formation par les enseignant-es débutant-es sur le développement de leurs compétences numériques | Colloque de la Communauté du savoir: Formation supérieure et digitalisation | 2024 | 116 | 64 | |||
Le rôle de variables environnementales et individuelles dans la mise en œuvre de l’éducation numérique par les enseignant-es débutant-es | 11e Colloque international en éducation, CRIFPE | 2024 | 53 | 0 | |||
Le déploiement de la réforme du numérique du plan d’étude romand : quelle est l’évolution des compétences numériques des enseignant·es en début de carrière ? | Le congrès annuel 2023 de la SSRE et de la SSFE | 2023 | 99 | 0 | |||
De quelques facteurs influençant le sentiment de compétences numériques des enseignant·es en début de carrière | EIAH2023 : 11ème Conférence sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain | 2023 | 84 | 45 | |||
La valeur perçue de la formation par les enseignant-es débutant-es sur le développement de leurs compétences numériques | Colloque de la Communauté du savoir. Formation supérieure et digitalisation | 2023 | 36 | 0 | |||
L'influence des habiletés visuospatiales et des cartes sur les capacités d'orientation des élèves de 10-11 ans lors d'une tâche de wayfinding dans un environnement virtuel | Colloque International PIAGET-RIPSYDEVE 2023 : Psychologie du développement et de l'éducation : enjeux actuels et défis pour le XXIe siècle | 2023 | 120 | 32 | |||
Perceived aesthetics of images in emotional design | 2022 | 89 | 52 | ||||
Spatial Navigation in a Virtual Environment and its Influence on Spatial Abilities | Proceedings of the EARLI SIG2 Conference on Comprehension of Text and Graphics | 2022 | 77 | 0 | |||
Perspective enseignante sur l’introduction des moyens d’enseignement genevois pour l’Éducation numérique | Congrès international d’Actualité de la Recherche en Éducation et en Formation (AREF) 2022 | 2022 | 6 | 3 | |||
Learning from text and animations: a study into the need for cross-representational signaling | L'Année psychologique | 2021 | 257 | 214 | |||
Achievement appraisals, emotions and socio-cognitive processes: how they interplay in collaborative problem-solving? | Computers in Human Behavior | 2020 | 555 | 878 | |||
Sharing Emotions Contributes to Regulating Collaborative Intentions in Group Problem-Solving | Frontiers in Psychology | 2020 | 718 | 331 | |||
Digital authoring support for argumentative writing: what does it change? | Journal of Writing Research | 2020 | 136 | 218 | |||
Family relationships and Alzheimer’s disease: a systematic review | Journal of Alzheimer's disease | 2020 | 401 | 1,087 | |||
Emotions and Collaborative Processes in Dyadic Problem Solving | International Society for Research on Emotion (ISRE) | 2019 | 381 | 81 | |||
Virtual Patient Interaction via Communicative Acts | IVA '19: Proceedings of the 19th ACM International Conference on Intelligent Virtual Agents | 2019 | 388 | 341 | |||
Un rôle pour la broderie numérique dans l’éducation ? | CIRTA 2018 | 2018 | 48 | 28 | |||
Why and when does instructional video facilitate learning? A commentary to the special issue “developments and trends in learning with instructional video” | Computers in Human Behavior | 2018 | 456 | 6 | |||
Effet des antécédents émotionnels de contrôle et de valeur sur la résolution de problème dans un jeu vidéo collaboratif | Revue des sciences et techniques de l'information et de la communication pour l'éducation et la formation | 2018 | 550 | 415 | |||
An Emotion Awareness Tool for the Sharing of Emotions: What Impact on Computer-Supported Collaborative Processes? | CSCL | 2017 | 482 | 183 | |||
Revue de la littérature scientifique pour alimenter l'exposé des motifs du PL sur l'équipement mobile des classes Genevoises | 2017 | 490 | 0 | ||||
MOOC : un mot, plusieurs facettes. Pour une caractérisation systématique des MOOC orientée ingénierie pédagogique | Revue des sciences et techniques de l'information et de la communication pour l'éducation et la formation | 2017 | 972 | 658 | |||
Four reading ability tests as predictors of multimedia document comprehension | 17th Biennal EARLI Conference | 2017 | 396 | 83 | |||
Multiple users' emotion recognition: Improving performance by joint modeling of affective reactions | Seventh International Conference on Affective Computing and Intelligent Interaction | 2017 | 925 | 484 | |||
Feedbacks de contrôle et de valeur dans un jeu vidéo de résolution collaborative de problèmes : effets sur les émotions et la qualité perçue de la collaboration | 8ème Conférence sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain | 2017 | 584 | 130 | |||
The role of comprehension ability in multimedia learning | Earli SIG2 meeting - Learning from Text and Graphics in a World of Diversity | 2016 | 352 | 7 | |||
Supporting productive collaboration in a computer-supported instructional activity: peer-feedback on critical incidents in health care education | Journal of vocational education & training | 2016 | 745 | 478 | |||
How Regrouping Alerts in Computerized Physician Order Entry Layout Influences Physicians' Prescription Behavior: Results of a Crossover Randomized Trial | JMIR human factors | 2016 | 750 | 301 | |||
De la culture à la compétence numérique : la responsabilité de l'école | Enjeux pédagogiques | 2016 | 920 | 923 | |||
Computer-Supported Collaborative Writing for Professional Development | Writing for Professional Development | 2016 | 585 | 437 | |||
Does animation enhance learning? A meta-analysis | Computers and education | 2016 | 1,632 | 3,711 | |||
Usages et préférences de design concernant les podcasts audio professionnels : enquête auprès des professionnels des TIC | Revue internationale des technologies en pédagogie universitaire | 2016 | 600 | 249 | |||
Visualization of computer-supported argumentative writing processes using C-SAW | Revista română de interacţiune om-calculator | 2015 | 494 | 112 | |||
Sharing emotions during a computer-mediated collaborative task: a dual eye-tracking study | 16th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction | 2015 | 730 | 1,572 | |||
Visualization of computer-supported argumentative writing processes using C‑SAW | Revista română de interacţiune om-calculator | 2015 | 98 | 57 | |||
Collaborative writing and discussion in vocational education: Effects on learning and self-efficacy beliefs | Journal of Writing Research | 2015 | 821 | 539 | |||
The display (or masking) of emotions during computer-mediated interaction: A relationship with reappraisal | International Society for Research on Emotion | 2015 | 484 | 36 | |||
How Spatial Abilities and Dynamic Visualizations Interplay When Learning Functional Anatomy With 3D Anatomical Models | Anatomical sciences education | 2015 | 529 | 816 | |||
The ‘Erfahrraum': a pedagogical model for designing educational technologies in dual vocational systems | Journal of vocational education & training | 2015 | 506 | 702 | |||
Du didacticiel au jeu sérieux : le e-learning dans tous ses états | Apprendre dans l'entreprise | 2014 | 996 | 36 | |||
Évaluation d'une interface centrée activité pour la gestion des alertes médicales dans un système de prescription informatisée | Activités humaines, Technologies et Bien-être | 2013 | 454 | 78 | |||
Emotion Feedback during Computer-Mediated Collaboration: Effects on Self-Reported Emotions and Perceived Interaction | To see the world and a grain of sand: Learning across levels of space, time, and scale: CSCL 2013 conference proceedings | 2013 | 1,224 | 632 | |||
Assessment of Computer-Supported Collaborative Processes Using Interpersonal Physiological and Eye-Movement Coupling | Affective Computing and Intelligent Interaction (ACII), 2013 Humaine Association Conference on | 2013 | 990 | 703 | |||
Feedback émotionnel et collaboration médiatisée par ordinateur : Quand la perception des interactions est liée aux traits émotionnels | Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain | 2013 | 721 | 332 | |||
Emotion Assessment From Physiological Signals for Adaptation of Game Difficulty | IEEE transactions on systems, man and cybernetics. Part A. Systems and humans | 2011 | 890 | 1,643 | |||
A Qualitative Analysis of Prescription Activity and Alert Usage in a Computerized Physician Order Entry System | Studies in health technology and informatics | 2011 | 1,247 | 491 | |||
Learning from animation enabled by collaboration | Instructional Science | 2010 | 370 | 264 | |||
Boredom, Engagement and Anxiety as Indicators for Adaptation to Difficulty in Games | MindTrek '08 : Proceedings of the 12th international conference on Entertainment and media in the ubiquitous era | 2008 | 898 | 2,148 | |||
De la culture du paradoxe à la cohérence pédagogique. Bilan de 10 années de formation à l'intégration des TICE pour les futur-e-s enseignants du primaire à Genève | Formation et pratiques d'enseignement en questions | 2008 | 1,873 | 1,115 | |||
Minimizing Modality Bias When Exploring Input Preferences for Multimodal Systems in New Domains: the Archivus Case Study | Proceedings of CHI'07 | 2007 | 646 | 157 | |||
Un portail en éducation à distance: vers quelle ergonomie pédagogique ? | Actes de la conférence en Ergonomie et Informatique Avancée ERGO'IA 2004 | 2004 | 859 | 230 |