PM
Publications
52
Views
116,618
Downloads
83,165
Supervised works
0
Items per page
1 - 52 of 52
Title Published in Access level OA Policy Year Views Downloads
Constructions de représentations de visage par l'enfant et l'artisteEsthétique et complexité, II. Neurosciences, évolution, épistémologie, philosophie
accessLevelPublic
2014 534 150
Recueil d'Associations Verbales chez des Enfants de 5 à 11 Ans pour 76 Verbes d'Action en Langue FrançaiseSwiss journal of psychology
accessLevelPublic
2009 632 560
Contribution of the priming paradigm to the understanding of the conceptual developmental shift from 5 to 9 years of ageDevelopmental science
accessLevelPublic
2009 674 634
The influence of action perception on object recognition: a developmental studyDevelopmental science
accessLevelPublic
2007 653 701
Normes d'associations verbales pour 151 verbes d'actionL'Année psychologique
accessLevelPublic
2006 795 468
El desarrollo cognitivo del niño: desde los descubrimientos de Piaget hasta las investigaciones actualesContextos educativos
accessLevelPublic
2001 70,955 40,933
Sequential Pointing in Children and AdultsJournal of Experimental Child Psychology
accessLevelRestricted
2000 722 0
Le développement cognitif selon Piaget. Structures et points de vueL'esprit piagétien : hommage international à Jean Piaget
accessLevelPublic
2000 1,139 5,688
What is homeopathic when you overdose ?Developmental science
accessLevelPublic
1999 597 295
La connaissance de soi chez le bébé : un modèle récursifDéveloppement et fonctionnement cognitifs : vers une intégration
accessLevelPublic
1999 760 444
Coordination des points de vue et attribution de croyances : de la théorie de Piaget aux théories "naïves" de l'espritPsychologie française
accessLevelPublic
1997 2,203 1,525
A recursive transformation of central cognitive mechanisms : the shift from partial to whole representationsThe five to seven year shift: The age of reason and responsibility
accessLevelPublic
1996 710 729
Perspective taking and belief attribution : from Piaget's theory to children's theory of mindSwiss journal of psychology
accessLevelPublic
1996 1,704 8,362
From direct to reflexive (self-) knowledge : a recursive model : (self-produced) actions considered as transformationsThe self in infancy: theory and research
accessLevelPublic
1995 601 672
Le passage de représentations partielles à des représentations d'ensembleEnfance
accessLevelPublic
1994 628 475
Effects of lexicality and trigram frequency on handwriting production in children and adultsActa psychologica
accessLevelRestricted
1993 711 1
The emergence of new skills : dialectic relations between knowledge systemsThe development of coordination in infancy
accessLevelPublic
1993 568 733
L'émergence de conduites nouvelles : rapports dialectiques entre systèmes de connaissancesPsychologie et Education
accessLevelPublic
1993 472 378
Les rôles non spécifiques et spécifiques des milieux dans le développement cognitifLes savoirs quotidiens. Les approches cognitives dans le dialogue interdisciplinaire
accessLevelPublic
1993 799 438
Les concepts d'équilibration et de structure chez Piaget dans "La naissance de l'intelligence" (1936) et "La construction du réel" (1937)Equilibre et équilibration dans l'oeuvre de Jean Piaget et au regard de courants actuels
accessLevelPublic
1992 1,651 1,316
Continuité et discontinuité du développement psychologique. Commentaire de: J. Piaget (1942). Les trois structures fondamentales de la vie psychique: Rythme, régulation et groupement. Revue Suisse de Psychologie et de Psychologie appliquée, 1/2, 9-21Revue Suisse de Psychologie
accessLevelPublic
1992 2,676 656
A man touching a woman: Unpredictable outcomes. Predictable commentary on target article by A. Fogel, 1992Human Movement Science
accessLevelPublic
1992 629 296
Isochrony and accuracy of drawing movements in children: Effects of age and contextDevelopment of Graphic Skills. Research Perspectives and Educational Implications
accessLevelPublic
1991 718 331
Perceptuo-motor compatibility in pursuit tracking of two-dimensional movementsJournal of Motor Behavior
accessLevelPublic
1990 574 629
Cognitive Development: Enrichment or Impoverishment ? How to Conciliate Psychological and Neurobiological Models of DevelopmentDevelopmental Psychology: Cognitive, Perceptuo-Motor and Neuropsychological Perspectives
accessLevelPublic
1990 765 752
Consciousness as a Necessary Transitional Phenomenon in Cognitive DevelopmentPsychological Inquiry
accessLevelPublic
1990 698 866
The ontogenesis of different types of thought. Language and motor behavior as non-specific manifestationsThought without language
accessLevelPublic
1988 765 395
Les bases neurophysiologiques des conduites. IntroductionPsychologie
accessLevelPublic
1987 518 328
Psychologie
accessLevelPublic
1987 706 352
Les conduites sensori-motrices. IntroductionLa Psychologie
accessLevelPublic
1987 483 114
L'utilisation du milieu et du corps propre par le bébéPsychologie
accessLevelPublic
1987 778 808
Les conduites perturbées. IntroductionPsychologie
accessLevelPublic
1987 443 356
Is it necessary to have a synthetic point of view to analyse analytic competence ? Commentary on "Segmental analysis and literacy" (Morais et al.)Cahiers de Psychologie Cognitive
accessLevelPublic
1987 638 158
Visuo-manual pursuit tracking of human two-dimensional movementsJournal of experimental psychology. Human perception and performance
accessLevelRestricted
1987 632 0
Action and cognition. Cognitive and motor Skills in a developmental perspectiveMotor development in children : aspects of coordination and control
accessLevelPublic
1986 881 825
Régulations épigénétiques et développement cognitif de l'enfantConfrontations Psychiatriques
accessLevelPublic
1986 668 343
Similarities between developmental sequences at different age periodsStage and structure. Reopening the debate
accessLevelPublic
1986 641 374
A theoretical developmental model: Self-image in childrenThe future of Piagetian theory: the Neo-Piagetians
accessLevelPublic
1985 642 574
Development of Visuomanual Tracking in 5- to 9-Year-Old BoysJournal of Experimental Child Psychology
accessLevelPublic
1985 692 1,038
Un point de vue sur le problème de l'identité de soi à l'adolescenceBulletin de psychologie
accessLevelPublic
1984 923 518
Image de soi et déficience mentale. Perspective théorique et expérimentaleRevue de Psychologie Appliquée
accessLevelPublic
1983 1,391 778
Accuracy and Stability of Self-Image of Mentally Retarded AdultsAmerican Journal of Mental Deficiency
accessLevelPublic
1983 580 189
Motor strategies in lifting movements: A comparison of adult and children performanceJournal of Motor Behavior
accessLevelPublic
1983 637 457
L'évolution des conduites de préhension comme illustration d'un modèle du développementLe développement dans la première année
accessLevelPublic
1983 1,114 862
Revolutionary periods in early developmentRegression in mental development: Basic phenomena and theoretical alternatives
accessLevelPublic
1982 584 468
La reconnaissance de son image chez l'enfant et l'animal
1981 588 160
Le développement de l'image de soi chez l'enfant de 3 à 11 ans. Reconnaissance du visage dans un miroir déformantLa reconnaissance de son image chez l'enfant et l'animal
accessLevelPublic
1981 1,019 868
Cognitive Development: Construction of New Structures or Construction of Internal OrganizationsNew directions in piagetian theory and practice
accessLevelPublic
1981 621 520
La reconnaissance de son image chez l'enfant et l'animal : introduction généraleLa reconnaissance de son image chez l'enfant et l'animal
accessLevelPublic
1981 602 576
Evolution de l'image de soi chez l'enfant et l'adolescent. Etude expérimentale: technique du miroir déformantCahiers de Psychologie
accessLevelPublic
1979 1,204 792
Développement cognitif: construction de structures nouvelles ou construction d'organisations internesBulletin de psychologie
accessLevelPublic
1979 3,328 2,221
Les révolutions psychologiques de l'enfantArchives de psychologie
accessLevelPublic
1976 1,972 1,059
All rights reserved by Archive ouverte UNIGE and the University of GenevaunigeBlack