PM
Publications
52
Views
112 783
Downloads
77 247
Supervised works
0
Items per page
1 - 52 of 52
Title Published in Access level OA Policy Year Views Downloads
Constructions de représentations de visage par l'enfant et l'artisteEsthétique et complexité, II. Neurosciences, évolution, épistémologie, philosophie
accessLevelPublic
2014 513 132
Recueil d'Associations Verbales chez des Enfants de 5 à 11 Ans pour 76 Verbes d'Action en Langue FrançaiseSwiss journal of psychology
accessLevelPublic
2009 557 503
Contribution of the priming paradigm to the understanding of the conceptual developmental shift from 5 to 9 years of ageDevelopmental science
accessLevelPublic
2009 606 586
The influence of action perception on object recognition: a developmental studyDevelopmental science
accessLevelPublic
2007 596 592
Normes d'associations verbales pour 151 verbes d'actionL'Année psychologique
accessLevelPublic
2006 731 395
El desarrollo cognitivo del niño: desde los descubrimientos de Piaget hasta las investigaciones actualesContextos educativos
accessLevelPublic
2001 70 565 40 889
Sequential Pointing in Children and AdultsJournal of Experimental Child Psychology
accessLevelRestricted
2000 632 0
Le développement cognitif selon Piaget. Structures et points de vueL'esprit piagétien : hommage international à Jean Piaget
accessLevelPublic
2000 1 054 4 919
What is homeopathic when you overdose ?Developmental science
accessLevelPublic
1999 552 253
La connaissance de soi chez le bébé : un modèle récursifDéveloppement et fonctionnement cognitifs : vers une intégration
accessLevelPublic
1999 721 372
Coordination des points de vue et attribution de croyances : de la théorie de Piaget aux théories "naïves" de l'espritPsychologie française
accessLevelPublic
1997 2 099 1 375
A recursive transformation of central cognitive mechanisms : the shift from partial to whole representationsThe five to seven year shift: The age of reason and responsibility
accessLevelPublic
1996 563 436
Perspective taking and belief attribution : from Piaget's theory to children's theory of mindSwiss journal of psychology
accessLevelPublic
1996 1 624 7 535
From direct to reflexive (self-) knowledge : a recursive model : (self-produced) actions considered as transformationsThe self in infancy: theory and research
accessLevelPublic
1995 566 629
Le passage de représentations partielles à des représentations d'ensembleEnfance
accessLevelPublic
1994 591 388
Effects of lexicality and trigram frequency on handwriting production in children and adultsActa psychologica
accessLevelRestricted
1993 634 1
The emergence of new skills : dialectic relations between knowledge systemsThe development of coordination in infancy
accessLevelPublic
1993 522 579
L'émergence de conduites nouvelles : rapports dialectiques entre systèmes de connaissancesPsychologie et Education
accessLevelPublic
1993 431 329
Les rôles non spécifiques et spécifiques des milieux dans le développement cognitifLes savoirs quotidiens. Les approches cognitives dans le dialogue interdisciplinaire
accessLevelPublic
1993 730 407
Les concepts d'équilibration et de structure chez Piaget dans "La naissance de l'intelligence" (1936) et "La construction du réel" (1937)Equilibre et équilibration dans l'oeuvre de Jean Piaget et au regard de courants actuels
accessLevelPublic
1992 1 451 838
Continuité et discontinuité du développement psychologique. Commentaire de: J. Piaget (1942). Les trois structures fondamentales de la vie psychique: Rythme, régulation et groupement. Revue Suisse de Psychologie et de Psychologie appliquée, 1/2, 9-21Revue Suisse de Psychologie
accessLevelPublic
1992 2 531 590
A man touching a woman: Unpredictable outcomes. Predictable commentary on target article by A. Fogel, 1992Human Movement Science
accessLevelPublic
1992 568 253
Isochrony and accuracy of drawing movements in children: Effects of age and contextDevelopment of Graphic Skills. Research Perspectives and Educational Implications
accessLevelPublic
1991 617 254
Perceptuo-motor compatibility in pursuit tracking of two-dimensional movementsJournal of Motor Behavior
accessLevelPublic
1990 522 503
Cognitive Development: Enrichment or Impoverishment ? How to Conciliate Psychological and Neurobiological Models of DevelopmentDevelopmental Psychology: Cognitive, Perceptuo-Motor and Neuropsychological Perspectives
accessLevelPublic
1990 682 642
Consciousness as a Necessary Transitional Phenomenon in Cognitive DevelopmentPsychological Inquiry
accessLevelPublic
1990 648 804
The ontogenesis of different types of thought. Language and motor behavior as non-specific manifestationsThought without language
accessLevelPublic
1988 694 288
Les bases neurophysiologiques des conduites. IntroductionPsychologie
accessLevelPublic
1987 451 226
Psychologie
accessLevelPublic
1987 646 308
Les conduites sensori-motrices. IntroductionLa Psychologie
accessLevelPublic
1987 452 99
L'utilisation du milieu et du corps propre par le bébéPsychologie
accessLevelPublic
1987 724 700
Les conduites perturbées. IntroductionPsychologie
accessLevelPublic
1987 412 335
Is it necessary to have a synthetic point of view to analyse analytic competence ? Commentary on "Segmental analysis and literacy" (Morais et al.)Cahiers de Psychologie Cognitive
accessLevelPublic
1987 577 145
Visuo-manual pursuit tracking of human two-dimensional movementsJournal of experimental psychology. Human perception and performance
accessLevelRestricted
1987 583 0
Action and cognition. Cognitive and motor Skills in a developmental perspectiveMotor development in children : aspects of coordination and control
accessLevelPublic
1986 804 721
Régulations épigénétiques et développement cognitif de l'enfantConfrontations Psychiatriques
accessLevelPublic
1986 608 336
Similarities between developmental sequences at different age periodsStage and structure. Reopening the debate
accessLevelPublic
1986 600 290
A theoretical developmental model: Self-image in childrenThe future of Piagetian theory: the Neo-Piagetians
accessLevelPublic
1985 596 545
Development of Visuomanual Tracking in 5- to 9-Year-Old BoysJournal of Experimental Child Psychology
accessLevelPublic
1985 640 945
Un point de vue sur le problème de l'identité de soi à l'adolescenceBulletin de psychologie
accessLevelPublic
1984 862 425
Image de soi et déficience mentale. Perspective théorique et expérimentaleRevue de Psychologie Appliquée
accessLevelPublic
1983 1 267 690
Accuracy and Stability of Self-Image of Mentally Retarded AdultsAmerican Journal of Mental Deficiency
accessLevelPublic
1983 546 145
Motor strategies in lifting movements: A comparison of adult and children performanceJournal of Motor Behavior
accessLevelPublic
1983 589 388
L'évolution des conduites de préhension comme illustration d'un modèle du développementLe développement dans la première année
accessLevelPublic
1983 1 055 595
Revolutionary periods in early developmentRegression in mental development: Basic phenomena and theoretical alternatives
accessLevelPublic
1982 549 376
La reconnaissance de son image chez l'enfant et l'animal
1981 559 160
Le développement de l'image de soi chez l'enfant de 3 à 11 ans. Reconnaissance du visage dans un miroir déformantLa reconnaissance de son image chez l'enfant et l'animal
accessLevelPublic
1981 942 670
Cognitive Development: Construction of New Structures or Construction of Internal OrganizationsNew directions in piagetian theory and practice
accessLevelPublic
1981 561 464
La reconnaissance de son image chez l'enfant et l'animal : introduction généraleLa reconnaissance de son image chez l'enfant et l'animal
accessLevelPublic
1981 570 432
Evolution de l'image de soi chez l'enfant et l'adolescent. Etude expérimentale: technique du miroir déformantCahiers de Psychologie
accessLevelPublic
1979 1 087 651
Développement cognitif: construction de structures nouvelles ou construction d'organisations internesBulletin de psychologie
accessLevelPublic
1979 3 188 2 120
Les révolutions psychologiques de l'enfantArchives de psychologie
accessLevelPublic
1976 1 915 989
All rights reserved by Archive ouverte UNIGE and the University of GenevaunigeBlack