PM
Title | Published in | Access level | OA Policy | Year | Views | Downloads | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Constructions de représentations de visage par l'enfant et l'artiste | Esthétique et complexité, II. Neurosciences, évolution, épistémologie, philosophie | 2014 | 513 | 132 | |||
Recueil d'Associations Verbales chez des Enfants de 5 à 11 Ans pour 76 Verbes d'Action en Langue Française | Swiss journal of psychology | 2009 | 557 | 503 | |||
Contribution of the priming paradigm to the understanding of the conceptual developmental shift from 5 to 9 years of age | Developmental science | 2009 | 606 | 586 | |||
The influence of action perception on object recognition: a developmental study | Developmental science | 2007 | 596 | 592 | |||
Normes d'associations verbales pour 151 verbes d'action | L'Année psychologique | 2006 | 731 | 395 | |||
El desarrollo cognitivo del niño: desde los descubrimientos de Piaget hasta las investigaciones actuales | Contextos educativos | 2001 | 70 565 | 40 889 | |||
Sequential Pointing in Children and Adults | Journal of Experimental Child Psychology | 2000 | 632 | 0 | |||
Le développement cognitif selon Piaget. Structures et points de vue | L'esprit piagétien : hommage international à Jean Piaget | 2000 | 1 054 | 4 919 | |||
What is homeopathic when you overdose ? | Developmental science | 1999 | 552 | 253 | |||
La connaissance de soi chez le bébé : un modèle récursif | Développement et fonctionnement cognitifs : vers une intégration | 1999 | 721 | 372 | |||
Coordination des points de vue et attribution de croyances : de la théorie de Piaget aux théories "naïves" de l'esprit | Psychologie française | 1997 | 2 099 | 1 375 | |||
A recursive transformation of central cognitive mechanisms : the shift from partial to whole representations | The five to seven year shift: The age of reason and responsibility | 1996 | 563 | 436 | |||
Perspective taking and belief attribution : from Piaget's theory to children's theory of mind | Swiss journal of psychology | 1996 | 1 624 | 7 535 | |||
From direct to reflexive (self-) knowledge : a recursive model : (self-produced) actions considered as transformations | The self in infancy: theory and research | 1995 | 566 | 629 | |||
Le passage de représentations partielles à des représentations d'ensemble | Enfance | 1994 | 591 | 388 | |||
Effects of lexicality and trigram frequency on handwriting production in children and adults | Acta psychologica | 1993 | 634 | 1 | |||
The emergence of new skills : dialectic relations between knowledge systems | The development of coordination in infancy | 1993 | 522 | 579 | |||
L'émergence de conduites nouvelles : rapports dialectiques entre systèmes de connaissances | Psychologie et Education | 1993 | 431 | 329 | |||
Les rôles non spécifiques et spécifiques des milieux dans le développement cognitif | Les savoirs quotidiens. Les approches cognitives dans le dialogue interdisciplinaire | 1993 | 730 | 407 | |||
Les concepts d'équilibration et de structure chez Piaget dans "La naissance de l'intelligence" (1936) et "La construction du réel" (1937) | Equilibre et équilibration dans l'oeuvre de Jean Piaget et au regard de courants actuels | 1992 | 1 451 | 838 | |||
Continuité et discontinuité du développement psychologique. Commentaire de: J. Piaget (1942). Les trois structures fondamentales de la vie psychique: Rythme, régulation et groupement. Revue Suisse de Psychologie et de Psychologie appliquée, 1/2, 9-21 | Revue Suisse de Psychologie | 1992 | 2 531 | 590 | |||
A man touching a woman: Unpredictable outcomes. Predictable commentary on target article by A. Fogel, 1992 | Human Movement Science | 1992 | 568 | 253 | |||
Isochrony and accuracy of drawing movements in children: Effects of age and context | Development of Graphic Skills. Research Perspectives and Educational Implications | 1991 | 617 | 254 | |||
Perceptuo-motor compatibility in pursuit tracking of two-dimensional movements | Journal of Motor Behavior | 1990 | 522 | 503 | |||
Cognitive Development: Enrichment or Impoverishment ? How to Conciliate Psychological and Neurobiological Models of Development | Developmental Psychology: Cognitive, Perceptuo-Motor and Neuropsychological Perspectives | 1990 | 682 | 642 | |||
Consciousness as a Necessary Transitional Phenomenon in Cognitive Development | Psychological Inquiry | 1990 | 648 | 804 | |||
The ontogenesis of different types of thought. Language and motor behavior as non-specific manifestations | Thought without language | 1988 | 694 | 288 | |||
Les bases neurophysiologiques des conduites. Introduction | Psychologie | 1987 | 451 | 226 | |||
Psychologie | 1987 | 646 | 308 | ||||
Les conduites sensori-motrices. Introduction | La Psychologie | 1987 | 452 | 99 | |||
L'utilisation du milieu et du corps propre par le bébé | Psychologie | 1987 | 724 | 700 | |||
Les conduites perturbées. Introduction | Psychologie | 1987 | 412 | 335 | |||
Is it necessary to have a synthetic point of view to analyse analytic competence ? Commentary on "Segmental analysis and literacy" (Morais et al.) | Cahiers de Psychologie Cognitive | 1987 | 577 | 145 | |||
Visuo-manual pursuit tracking of human two-dimensional movements | Journal of experimental psychology. Human perception and performance | 1987 | 583 | 0 | |||
Action and cognition. Cognitive and motor Skills in a developmental perspective | Motor development in children : aspects of coordination and control | 1986 | 804 | 721 | |||
Régulations épigénétiques et développement cognitif de l'enfant | Confrontations Psychiatriques | 1986 | 608 | 336 | |||
Similarities between developmental sequences at different age periods | Stage and structure. Reopening the debate | 1986 | 600 | 290 | |||
A theoretical developmental model: Self-image in children | The future of Piagetian theory: the Neo-Piagetians | 1985 | 596 | 545 | |||
Development of Visuomanual Tracking in 5- to 9-Year-Old Boys | Journal of Experimental Child Psychology | 1985 | 640 | 945 | |||
Un point de vue sur le problème de l'identité de soi à l'adolescence | Bulletin de psychologie | 1984 | 862 | 425 | |||
Image de soi et déficience mentale. Perspective théorique et expérimentale | Revue de Psychologie Appliquée | 1983 | 1 267 | 690 | |||
Accuracy and Stability of Self-Image of Mentally Retarded Adults | American Journal of Mental Deficiency | 1983 | 546 | 145 | |||
Motor strategies in lifting movements: A comparison of adult and children performance | Journal of Motor Behavior | 1983 | 589 | 388 | |||
L'évolution des conduites de préhension comme illustration d'un modèle du développement | Le développement dans la première année | 1983 | 1 055 | 595 | |||
Revolutionary periods in early development | Regression in mental development: Basic phenomena and theoretical alternatives | 1982 | 549 | 376 | |||
La reconnaissance de son image chez l'enfant et l'animal | 1981 | 559 | 160 | ||||
Le développement de l'image de soi chez l'enfant de 3 à 11 ans. Reconnaissance du visage dans un miroir déformant | La reconnaissance de son image chez l'enfant et l'animal | 1981 | 942 | 670 | |||
Cognitive Development: Construction of New Structures or Construction of Internal Organizations | New directions in piagetian theory and practice | 1981 | 561 | 464 | |||
La reconnaissance de son image chez l'enfant et l'animal : introduction générale | La reconnaissance de son image chez l'enfant et l'animal | 1981 | 570 | 432 | |||
Evolution de l'image de soi chez l'enfant et l'adolescent. Etude expérimentale: technique du miroir déformant | Cahiers de Psychologie | 1979 | 1 087 | 651 | |||
Développement cognitif: construction de structures nouvelles ou construction d'organisations internes | Bulletin de psychologie | 1979 | 3 188 | 2 120 | |||
Les révolutions psychologiques de l'enfant | Archives de psychologie | 1976 | 1 915 | 989 |