PM
Title | Published in | Access level | OA Policy | Year | Views | Downloads | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Constructions de représentations de visage par l'enfant et l'artiste | Esthétique et complexité, II. Neurosciences, évolution, épistémologie, philosophie | 2014 | 520 | 142 | |||
Recueil d'Associations Verbales chez des Enfants de 5 à 11 Ans pour 76 Verbes d'Action en Langue Française | Swiss journal of psychology | 2009 | 602 | 528 | |||
Contribution of the priming paradigm to the understanding of the conceptual developmental shift from 5 to 9 years of age | Developmental science | 2009 | 638 | 608 | |||
The influence of action perception on object recognition: a developmental study | Developmental science | 2007 | 621 | 644 | |||
Normes d'associations verbales pour 151 verbes d'action | L'Année psychologique | 2006 | 754 | 421 | |||
El desarrollo cognitivo del niño: desde los descubrimientos de Piaget hasta las investigaciones actuales | Contextos educativos | 2001 | 70,760 | 40,916 | |||
Sequential Pointing in Children and Adults | Journal of Experimental Child Psychology | 2000 | 686 | 0 | |||
Le développement cognitif selon Piaget. Structures et points de vue | L'esprit piagétien : hommage international à Jean Piaget | 2000 | 1,103 | 5,416 | |||
What is homeopathic when you overdose ? | Developmental science | 1999 | 573 | 272 | |||
La connaissance de soi chez le bébé : un modèle récursif | Développement et fonctionnement cognitifs : vers une intégration | 1999 | 735 | 403 | |||
Coordination des points de vue et attribution de croyances : de la théorie de Piaget aux théories "naïves" de l'esprit | Psychologie française | 1997 | 2,157 | 1,496 | |||
A recursive transformation of central cognitive mechanisms : the shift from partial to whole representations | The five to seven year shift: The age of reason and responsibility | 1996 | 627 | 568 | |||
Perspective taking and belief attribution : from Piaget's theory to children's theory of mind | Swiss journal of psychology | 1996 | 1,671 | 8,134 | |||
From direct to reflexive (self-) knowledge : a recursive model : (self-produced) actions considered as transformations | The self in infancy: theory and research | 1995 | 580 | 653 | |||
Le passage de représentations partielles à des représentations d'ensemble | Enfance | 1994 | 611 | 426 | |||
Effects of lexicality and trigram frequency on handwriting production in children and adults | Acta psychologica | 1993 | 680 | 1 | |||
The emergence of new skills : dialectic relations between knowledge systems | The development of coordination in infancy | 1993 | 540 | 615 | |||
L'émergence de conduites nouvelles : rapports dialectiques entre systèmes de connaissances | Psychologie et Education | 1993 | 445 | 350 | |||
Les rôles non spécifiques et spécifiques des milieux dans le développement cognitif | Les savoirs quotidiens. Les approches cognitives dans le dialogue interdisciplinaire | 1993 | 766 | 424 | |||
Les concepts d'équilibration et de structure chez Piaget dans "La naissance de l'intelligence" (1936) et "La construction du réel" (1937) | Equilibre et équilibration dans l'oeuvre de Jean Piaget et au regard de courants actuels | 1992 | 1,572 | 1,097 | |||
Continuité et discontinuité du développement psychologique. Commentaire de: J. Piaget (1942). Les trois structures fondamentales de la vie psychique: Rythme, régulation et groupement. Revue Suisse de Psychologie et de Psychologie appliquée, 1/2, 9-21 | Revue Suisse de Psychologie | 1992 | 2,616 | 621 | |||
A man touching a woman: Unpredictable outcomes. Predictable commentary on target article by A. Fogel, 1992 | Human Movement Science | 1992 | 602 | 270 | |||
Isochrony and accuracy of drawing movements in children: Effects of age and context | Development of Graphic Skills. Research Perspectives and Educational Implications | 1991 | 674 | 271 | |||
Perceptuo-motor compatibility in pursuit tracking of two-dimensional movements | Journal of Motor Behavior | 1990 | 549 | 557 | |||
Cognitive Development: Enrichment or Impoverishment ? How to Conciliate Psychological and Neurobiological Models of Development | Developmental Psychology: Cognitive, Perceptuo-Motor and Neuropsychological Perspectives | 1990 | 719 | 678 | |||
Consciousness as a Necessary Transitional Phenomenon in Cognitive Development | Psychological Inquiry | 1990 | 672 | 826 | |||
The ontogenesis of different types of thought. Language and motor behavior as non-specific manifestations | Thought without language | 1988 | 717 | 324 | |||
Les bases neurophysiologiques des conduites. Introduction | Psychologie | 1987 | 475 | 278 | |||
Psychologie | 1987 | 677 | 322 | ||||
Les conduites sensori-motrices. Introduction | La Psychologie | 1987 | 462 | 109 | |||
L'utilisation du milieu et du corps propre par le bébé | Psychologie | 1987 | 744 | 757 | |||
Les conduites perturbées. Introduction | Psychologie | 1987 | 428 | 340 | |||
Is it necessary to have a synthetic point of view to analyse analytic competence ? Commentary on "Segmental analysis and literacy" (Morais et al.) | Cahiers de Psychologie Cognitive | 1987 | 610 | 153 | |||
Visuo-manual pursuit tracking of human two-dimensional movements | Journal of experimental psychology. Human perception and performance | 1987 | 614 | 0 | |||
Action and cognition. Cognitive and motor Skills in a developmental perspective | Motor development in children : aspects of coordination and control | 1986 | 847 | 750 | |||
Régulations épigénétiques et développement cognitif de l'enfant | Confrontations Psychiatriques | 1986 | 629 | 340 | |||
Similarities between developmental sequences at different age periods | Stage and structure. Reopening the debate | 1986 | 621 | 297 | |||
A theoretical developmental model: Self-image in children | The future of Piagetian theory: the Neo-Piagetians | 1985 | 614 | 547 | |||
Development of Visuomanual Tracking in 5- to 9-Year-Old Boys | Journal of Experimental Child Psychology | 1985 | 669 | 981 | |||
Un point de vue sur le problème de l'identité de soi à l'adolescence | Bulletin de psychologie | 1984 | 896 | 470 | |||
Image de soi et déficience mentale. Perspective théorique et expérimentale | Revue de Psychologie Appliquée | 1983 | 1,305 | 703 | |||
Accuracy and Stability of Self-Image of Mentally Retarded Adults | American Journal of Mental Deficiency | 1983 | 567 | 164 | |||
Motor strategies in lifting movements: A comparison of adult and children performance | Journal of Motor Behavior | 1983 | 612 | 423 | |||
L'évolution des conduites de préhension comme illustration d'un modèle du développement | Le développement dans la première année | 1983 | 1,085 | 734 | |||
Revolutionary periods in early development | Regression in mental development: Basic phenomena and theoretical alternatives | 1982 | 563 | 391 | |||
La reconnaissance de son image chez l'enfant et l'animal | 1981 | 572 | 160 | ||||
Le développement de l'image de soi chez l'enfant de 3 à 11 ans. Reconnaissance du visage dans un miroir déformant | La reconnaissance de son image chez l'enfant et l'animal | 1981 | 982 | 793 | |||
Cognitive Development: Construction of New Structures or Construction of Internal Organizations | New directions in piagetian theory and practice | 1981 | 579 | 474 | |||
La reconnaissance de son image chez l'enfant et l'animal : introduction générale | La reconnaissance de son image chez l'enfant et l'animal | 1981 | 586 | 531 | |||
Evolution de l'image de soi chez l'enfant et l'adolescent. Etude expérimentale: technique du miroir déformant | Cahiers de Psychologie | 1979 | 1,145 | 703 | |||
Développement cognitif: construction de structures nouvelles ou construction d'organisations internes | Bulletin de psychologie | 1979 | 3,233 | 2,176 | |||
Les révolutions psychologiques de l'enfant | Archives de psychologie | 1976 | 1,945 | 1,028 |