GM
Publications
27
Views
11 321
Downloads
8 336
Supervised works
15
Items per page
1 - 27 of 27
Title Published in Access level OA Policy Year Views Downloads
Educators' instructional design versus students' interpretations and use: is there a gap ?Conference SSRE
accessLevelPrivate
2024 23 0
Six principaux freins à l’engagement des apprenants dans les forums de discussion des MOOC de l’université de Genève. Un diagnostic pour mieux soutenir les interactions dans les MOOCDistances et médiations des savoirs
accessLevelPublic
2023 28 9
Facteurs a priori et in situ de l’engagement des étudiants dans les forums de discussion des MOOCRevue internationale de pédagogie de l'enseignement supérieur
accessLevelPublic
2023 29 11
Développement et validation psychométrique d’une échelle de mesure de l’engagement des apprenants dans les forums de discussion des MOOCDistances et médiations des savoirs
accessLevelPublic
2022 29 88
Enseigner, apprendre et chercher à l’université en temps de pandémieRaisons éducatives
2022 284 17
L’engagement des étudiants dans les forums de discussion des MOOC : dimensions et indicateursDistances et médiations des savoirs
accessLevelPublic
2021 188 292
Cognition pour l'éducation: un pont tout près?Raisons éducatives
accessLevelPublic
2021 275 204
Regards croisés des approches cognitives et socioculturelles sur l’apprentissage collaboratif : quelles contributions dans le domaine de l’éducation ?Raisons éducatives
accessLevelPublic
2021 137 396
Engagement in MOOCs Discussion Forums: Dimensions and IndicatorsProceedings of the 15th International Conference of the Learning Sciences - ICLS 2021
accessLevelPublic
2021 183 49
Achievement appraisals, emotions and socio-cognitive processes: how they interplay in collaborative problem-solving?Computers in Human Behavior
accessLevelPublic
2020 491 702
Vers une conceptualisation de l’engagement des étudiants dans les forums de discussion des MOOC : résultats préliminaires
accessLevelPublic
2020 154 45
Sharing Emotions Contributes to Regulating Collaborative Intentions in Group Problem-SolvingFrontiers in Psychology
accessLevelPublic
2020 626 291
Emotions and Collaborative Processes in Dyadic Problem SolvingInternational Society for Research on Emotion (ISRE)
accessLevelPublic
2019 344 67
Sharing Emotions Impacts Computer-Supported Collaborative Processes: Effect of an Emotion Awareness ToolTravaux neuchâtelois de linguistique
accessLevelPublic
2018 416 150
Flow in Computer-Supported Collaborative Problem-SolvingRethinking Learning in the Digital Age: Making the Learning Sciences Count 13th International Conference of the Learning Sciences (ICLS) 2018
accessLevelRestricted
2018 357 3
Effet des antécédents émotionnels de contrôle et de valeur sur la résolution de problème dans un jeu vidéo collaboratifRevue des sciences et techniques de l'information et de la communication pour l'éducation et la formation
accessLevelPublic
2018 513 300
An Emotion Awareness Tool for the Sharing of Emotions: What Impact on Computer-Supported Collaborative Processes?CSCL
accessLevelPublic
2017 443 145
Multiple users' emotion recognition: Improving performance by joint modeling of affective reactionsSeventh International Conference on Affective Computing and Intelligent Interaction
accessLevelPublic
2017 807 401
Les émotions dans les situations de collaboration et d'apprentissage collaboratif médiatisées par ordinateurRaisons éducatives
accessLevelPublic
2017 548 751
Feedbacks de contrôle et de valeur dans un jeu vidéo de résolution collaborative de problèmes : effets sur les émotions et la qualité perçue de la collaboration8ème Conférence sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain
accessLevelPublic
2017 518 121
Grand Challenge Problem 2: Adaptive Awareness for Social Regulation of Emotions in Online Collaborative Learning EnvironmentsGrand Challenge Problems in Technology-Enhanced Learning II: MOOCs and Beyond
accessLevelPublic
2016 682 528
Sharing emotions during a computer-mediated collaborative task: a dual eye-tracking study16th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction
accessLevelPublic
2015 654 1 547
The display (or masking) of emotions during computer-mediated interaction: A relationship with reappraisalInternational Society for Research on Emotion
2015 427 36
How Spatial Abilities and Dynamic Visualizations Interplay When Learning Functional Anatomy With 3D Anatomical ModelsAnatomical sciences education
accessLevelPublic
2015 470 724
Emotion Feedback during Computer-Mediated Collaboration: Effects on Self-Reported Emotions and Perceived InteractionTo see the world and a grain of sand: Learning across levels of space, time, and scale: CSCL 2013 conference proceedings
accessLevelPublic
2013 1 121 581
Assessment of Computer-Supported Collaborative Processes Using Interpersonal Physiological and Eye-Movement CouplingAffective Computing and Intelligent Interaction (ACII), 2013 Humaine Association Conference on
accessLevelPublic
2013 907 616
Feedback émotionnel et collaboration médiatisée par ordinateur : Quand la perception des interactions est liée aux traits émotionnelsEnvironnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain
accessLevelPublic
2013 667 262
All rights reserved by Archive ouverte UNIGE and the University of GenevaunigeBlack