AM
Title | Published in | Access level | OA Policy | Year | Views | Downloads | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Entretien avec les auteures Margarita Sanchez Mazas, Geneviève Mottet, Nilima Chankakoti et Aneta Mechi à propos de l’ouvrage qu’elles ont coordonné : L’école à l’épreuve de la complexité : Radicalisation, altérité, reconnaissance, L’Harmattan (Paris, 2021) | GFEN actu | 2022 | 101 | 3 | |||
L'école à l'épreuve de la complexité. Radicalisation, altérité, reconnaissance | 2021 | 152 | 2 | ||||
Des valeurs à l'expertise : Apports de la psychologie sociale à une formation des enseignants en contexte de diversité | Éducation et diversité. Les fondamentaux de l'action | 2020 | 383 | 9 | |||
Alternatywny sposób rozwijania zdolności artystycznych uczniów: rola giętkości społeczno-poznawczej An alternative method to develop students' artistic abilities: the role of social cognitive flexibility | Świat z perspektywy sztuki, sztuka w persepktywie świata: Wyzwania współczesnej edukacji artystycznej | 2019 | 200 | 1 | |||
Face à la discrimination en contexte scolaire : former les enseignants à la flexibilité sociocognitive | Recherche et formation | 2018 | 217 | 1 | |||
From Biases to Socio-Cognitive Flexibility: A Training Program for Teaching in Intercultural School Settings | Intercultural Education and Competences: Challenges and Answers for the Global World | 2017 | 236 | 0 | |||
Du rapport à l'information au processus de la flexibilité sociocognitive chez l'enseignant: approche psychosociale | 2017 | 491 | 974 | ||||
The Role of Social Cognitive Flexibility in Effective Teaching | Handbook of Research on Applied Learning Theory and Design in Modern Education | 2016 | 258 | 1 | |||
L'enseignant face à la situation éducative en contexte hétérogène. Le langage comme outil de formation et ressource réflexive | Education à la diversité. Décalages, impensés, avancées | 2015 | 224 | 7 | |||
Bystander in the classroom? The role of feeling-of-being-concerned in the perception of the possibility to help unruly behaving pupils and its relation with social cognitive flexibility | Problems of Education in the 21st Century | 2014 | 244 | 61 | |||
Apprendre en contexte hétérogène | 2014 | 1 056 | 335 | ||||
Enseigner en contexte hétérogène | 2014 | 1 280 | 361 | ||||
Unfreezing school Reputations: The Role of Social Cognitive Flexibility | Problems of Education in the 21st Century | 2012 | 244 | 76 | |||
Who strives and who gives up? The role of social comparison distance and achievement goals on students' learning investment | Problems of Education in the 21st Century | 2012 | 300 | 90 |