Items per page
1 - 14 of 14
Title Published in Access level OA Policy Year Views Downloads
Entretien avec les auteures Margarita Sanchez Mazas, Geneviève Mottet, Nilima Chankakoti et Aneta Mechi à propos de l’ouvrage qu’elles ont coordonné : L’école à l’épreuve de la complexité : Radicalisation, altérité, reconnaissance, L’Harmattan (Paris, 2021)GFEN actu
accessLevelRestricted
2022 101 3
L'école à l'épreuve de la complexité. Radicalisation, altérité, reconnaissance
accessLevelPrivate
2021 152 2
Des valeurs à l'expertise : Apports de la psychologie sociale à une formation des enseignants en contexte de diversitéÉducation et diversité. Les fondamentaux de l'action
accessLevelRestricted
2020 383 9
Alternatywny sposób rozwijania zdolności artystycznych uczniów: rola giętkości społeczno-poznawczej An alternative method to develop students' artistic abilities: the role of social cognitive flexibilityŚwiat z perspektywy sztuki, sztuka w persepktywie świata: Wyzwania współczesnej edukacji artystycznej
accessLevelRestricted
2019 200 1
Face à la discrimination en contexte scolaire : former les enseignants à la flexibilité sociocognitiveRecherche et formation
accessLevelRestricted
2018 217 1
From Biases to Socio-Cognitive Flexibility: A Training Program for Teaching in Intercultural School SettingsIntercultural Education and Competences: Challenges and Answers for the Global World
accessLevelRestricted
2017 236 0
Du rapport à l'information au processus de la flexibilité sociocognitive chez l'enseignant: approche psychosociale
accessLevelPublic
2017 491 974
The Role of Social Cognitive Flexibility in Effective TeachingHandbook of Research on Applied Learning Theory and Design in Modern Education
accessLevelRestricted
2016 258 1
L'enseignant face à la situation éducative en contexte hétérogène. Le langage comme outil de formation et ressource réflexiveEducation à la diversité. Décalages, impensés, avancées
accessLevelRestricted
2015 224 7
Bystander in the classroom? The role of feeling-of-being-concerned in the perception of the possibility to help unruly behaving pupils and its relation with social cognitive flexibilityProblems of Education in the 21st Century
accessLevelPublic
2014 244 61
Apprendre en contexte hétérogène
accessLevelRestricted
2014 1 056 335
Enseigner en contexte hétérogène
accessLevelRestricted
2014 1 280 361
Unfreezing school Reputations: The Role of Social Cognitive FlexibilityProblems of Education in the 21st Century
accessLevelPublic
2012 244 76
Who strives and who gives up? The role of social comparison distance and achievement goals on students' learning investmentProblems of Education in the 21st Century
accessLevelPublic
2012 300 90
All rights reserved by Archive ouverte UNIGE and the University of GenevaunigeBlack