LA
Publications
25
Views
17,775
Downloads
4,534
Supervised works
2
Items per page
1 - 25 of 25
Title Published in Access level OA Policy Year Views Downloads
Assessment and the regulation of learningInternational Encyclopedia of Education
accessLevelPrivate
2023 16 0
Evaluation: Mesure, jugement, régulation40 ans de mesure et d'évaluation
accessLevelRestricted
2021 104 5
Involving primary school students in the co-construction of formative assessment in support of writingAssessment in education
accessLevelPublic
2021 125 182
Jugement professionnelCollection de concepts-clés de la formation des enseignantes et enseignants en Suisse romande et au Tessin
accessLevelRestricted
2021 101 4
The co-regulation of writing activities in the classroomJournal of Writing Research
accessLevelPublic
2018 559 381
Peut-on intégrer l'enseignement de l'orthographe dans la production de textes ?Ecrire et rédiger: Comment accompagner les élèves dans leurs apprentissages ?
accessLevelPublic
2018 441 174
The Co-Regulation of Student Learning in an Assessment for Learning CultureAssessment for Learning: Meeting the Challenge of Implementation
accessLevelRestricted
2016 915 6
Assessment for Learning: Meeting the Challenge of Implementation
accessLevelRestricted
2016 539 7
Implementing Assessment for Learning: Theoretical and Practical IssuesAssessment for Learning: Meeting the Challenge of Implementation
accessLevelRestricted
2016 685 4
Le rôle de la co-régulation dans des activités de production textuelleLettrure
accessLevelPublic
2015 869 256
Le rôle de la co-régulation dans des activités de production textuelleLettrure
accessLevelPublic
2015 380 237
Teachers' Professional Judgment in the Context of Collaborative Assessment PracticeDesigning Assessment for Quality Learning
accessLevelRestricted
2014 738 15
Le jugement professionnel en évaluation: quelles triangulations méthodologiques et théoriques ?L'évaluation, levier du développement professionnel ? Tensions, dispositifs, perspectives
accessLevelRestricted
2010 755 22
Au coeur du jugement professionnel en évaluation: des démarches de triangulationRevue internationale des sciences de l'éducation
accessLevelRestricted
2009 1,251 50
Mieux comprendre le jugement professionnel en évaluation. Apports et implications de l'étude genevoiseJugement professionnel en évaluation: pratiques enseignantes au Québec et à Genève
accessLevelRestricted
2008 920 47
Le jugement professionnel en évaluation: un acte cognitif et une pratique sociale situéeSchweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften
accessLevelPublic
2008 1,310 412
Sociomathematical norms and the regulation of problem solving in classroom microculturesInternational journal of educational research
accessLevelRestricted
2007 644 3
Régulation des apprentissages en situation scolaire et en formation
2007 1,790 608
Whole-class and peer interaction in an activity of writing and revisionWriting in context(s): Textual practices and learning processes in sociocultural settings
accessLevelRestricted
2005 704 7
Formative assessment of learning: A review of publications in FrenchFormative Assessment - Improving Learning in Secondary Classrooms
accessLevelRestricted
2005 1,422 31
Participer à des pratiques d'une communauté classe: un processus de construction de significations socialement reconnues et partagéesSituation éducative et significations
accessLevelRestricted
2004 648 4
Le portfolio: pratiques et perspectivesEducateur
accessLevelPublic
2004 843 559
Commencer l'école par l'échecJournal de l'enseignement primaire
accessLevelPublic
1994 632 224
Recherche-action : interrogations et stratégies émergentes
accessLevelPublic
1981 767 957
Attitudes des élèves du cycle d'orientation de Genève à l'égard de l'apprentissage de l'allemand
accessLevelPublic
1978 617 339
All rights reserved by Archive ouverte UNIGE and the University of GenevaunigeBlack