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Jeu et apprentissage. Qu'apprend-on en jouant ?
2024 27 0
Didactic Transposition and Learning Game Design. Towards a Ludicization Model for School Visits in MuseumsDidactics in a Changing World. European Perspectives on Teaching, Learning and the Curriculum
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2023 81 0
Apprendre à distance. Mythes et réalités
2023 104 0
Enseigner et former avec le jeu. Développer l’autonomie, la confiance et la créativité avec des pratiques pédagogiques innovantes
2023 166 0
Museum Games and Personal Epistemology: A Study on Students’ Critical Thinking with a Mixed Reality GameInternational Journal of Serious Games
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2023 75 67
Tracking Epistemic Interactions from Online Game-Based LearningTowards a Collaborative Society Through Creative Learning
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2023 79 5
Supporting Knowledge Sharing for the Co-design of Digital Learning GamesGames and Learning Alliance
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2022 109 3
Influence of a Mixed Reality Game on Students’ Personal Epistemology. An Empirical StudyGames and Learning Alliance.
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2022 130 0
Game design and didactic transposition of knowledge. The case of progo, a game dedicated to learning object-oriented programmingEducation and information technologies
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2022 174 256
Le paradoxe du marionnettiste - Jeu et apprentissage
2022 224 24
Ludicisation de la gestion de classe avec Classcraft, une étude systémiqueSTICEF
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2022 200 42
Evaluer les impacts du jeu sur l’apprentissage. Est-ce la bonne question ?Journées GAMAE
2022 98 13
Toward a Digital Companion to Monitor a Mixed Reality GameInternational Journal of Serious Games
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2022 103 160
Articuler conception et recherche : leçons apprises dans le cadre d’un projet sur l’usage du jeu pour l’éducation au développement durableArtefact : enjeux de formation
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2022 813 72
Game Design for a Museum Visit: Insights into the Co-design of AL2049, a Game About Food SystemsGames and Learning Alliance
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2022 358 1
Geome et son Compagnon Digital : un dispositif permettant la mise en place de visites muséales ludiquesEnvironnernents Inforrnatiques pour l'Apprentissage Humain 2021
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2021 136 125
Conception collaborative d'un jeu d'évasion pédagogique dans le cadre d'une game jam : du design du jeu au design du jouerSciences du jeu
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2021 115 240
Faciliter l'intégration des critères RGPD et éthique lors de la co-conception des jeux épistémiques numériquesActes de la 10e Conférence sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain (EIAH2021)
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2021 165 4
Conception d'un compagnon digital pour assister le maître du jeu dans un environnement mixteEnvironnernents Inforrnatiques pour l'Apprentissage Humain 2021
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2021 100 34
The co.LAB Generic Framework for Collaborative Design of Serious Games: Development StudyJMIR serious games
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2021 206 346
What do you mean by learning lab?Education and information technologies
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2021 163 164
A Digital Companion to Assist the Game Master for the Orchestration of a Mixed-Reality GameInternational Conference on Games and Learning Alliance
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2021 132 128
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