ES
Sanchez, Eric
Affiliation entities
Research groups
Title | Published in | Access level | OA Policy | Year | Views | Downloads | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Jeu et apprentissage. Qu'apprend-on en jouant ? | 2024 | 27 | 0 | ||||
Didactic Transposition and Learning Game Design. Towards a Ludicization Model for School Visits in Museums | Didactics in a Changing World. European Perspectives on Teaching, Learning and the Curriculum | 2023 | 81 | 0 | |||
Apprendre à distance. Mythes et réalités | 2023 | 104 | 0 | ||||
Enseigner et former avec le jeu. Développer l’autonomie, la confiance et la créativité avec des pratiques pédagogiques innovantes | 2023 | 166 | 0 | ||||
Museum Games and Personal Epistemology: A Study on Students’ Critical Thinking with a Mixed Reality Game | International Journal of Serious Games | 2023 | 75 | 67 | |||
Tracking Epistemic Interactions from Online Game-Based Learning | Towards a Collaborative Society Through Creative Learning | 2023 | 79 | 5 | |||
Supporting Knowledge Sharing for the Co-design of Digital Learning Games | Games and Learning Alliance | 2022 | 109 | 3 | |||
Influence of a Mixed Reality Game on Students’ Personal Epistemology. An Empirical Study | Games and Learning Alliance. | 2022 | 130 | 0 | |||
Game design and didactic transposition of knowledge. The case of progo, a game dedicated to learning object-oriented programming | Education and information technologies | 2022 | 174 | 256 | |||
Le paradoxe du marionnettiste - Jeu et apprentissage | 2022 | 224 | 24 | ||||
Ludicisation de la gestion de classe avec Classcraft, une étude systémique | STICEF | 2022 | 200 | 42 | |||
Evaluer les impacts du jeu sur l’apprentissage. Est-ce la bonne question ? | Journées GAMAE | 2022 | 98 | 13 | |||
Toward a Digital Companion to Monitor a Mixed Reality Game | International Journal of Serious Games | 2022 | 103 | 160 | |||
Articuler conception et recherche : leçons apprises dans le cadre d’un projet sur l’usage du jeu pour l’éducation au développement durable | Artefact : enjeux de formation | 2022 | 813 | 72 | |||
Game Design for a Museum Visit: Insights into the Co-design of AL2049, a Game About Food Systems | Games and Learning Alliance | 2022 | 358 | 1 | |||
Geome et son Compagnon Digital : un dispositif permettant la mise en place de visites muséales ludiques | Environnernents Inforrnatiques pour l'Apprentissage Humain 2021 | 2021 | 136 | 125 | |||
Conception collaborative d'un jeu d'évasion pédagogique dans le cadre d'une game jam : du design du jeu au design du jouer | Sciences du jeu | 2021 | 115 | 240 | |||
Faciliter l'intégration des critères RGPD et éthique lors de la co-conception des jeux épistémiques numériques | Actes de la 10e Conférence sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain (EIAH2021) | 2021 | 165 | 4 | |||
Conception d'un compagnon digital pour assister le maître du jeu dans un environnement mixte | Environnernents Inforrnatiques pour l'Apprentissage Humain 2021 | 2021 | 100 | 34 | |||
The co.LAB Generic Framework for Collaborative Design of Serious Games: Development Study | JMIR serious games | 2021 | 206 | 346 | |||
What do you mean by learning lab? | Education and information technologies | 2021 | 163 | 164 | |||
A Digital Companion to Assist the Game Master for the Orchestration of a Mixed-Reality Game | International Conference on Games and Learning Alliance | 2021 | 132 | 128 |