TC
Cavadini, Thalia
Affiliation entities
Research groups
| Title | Published in | Access level | OA Policy | Year | Views | Downloads | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Les apports de l’oculométrie pour évaluer et entrainer les compétences socio-émotionnelles d’enfants et adolescents en situation de polyhandicap | 2025 | 130 | 111 | ||||
| The development of specific emotion comprehension components in 1285 preschool children | Scientific reports | 2025 | 65 | 68 | |||
| Improving social-emotional abilities in children with profound intellectual and multiple disabilities through a person-centred eye-tracking-based training: A pilot study | Acta psychologica | 2025 | 25 | 62 | |||
| An Eye-Tracking Study on Six Early Social-Emotional Abilities in Children Aged 1 to 3 Years | Children | 2024 | 65 | 41 | |||
| Les apports de I'oculométrie pour évaluer des compétences socio-émotionnelles de personnes en situation de polyhandicap | Contraste | 2023 | 46 | 1 | |||
| Impact of Innovative Emotion Training in Preschool and Kindergarten Children Aged from 3 to 6 Years | Children | 2023 | 89 | 90 | |||
| Étude des liens entre le « math seff-concept », les émotions anticipées, la mémoire de travail et les habiletés numériques chez les élèves de 4-5 ans dans le canton de Genève | A study on the relationships between "math self-concept", anticipated emotional mathematical learning, working memory and numerical skills in 4-5-year-old students in the canton of Geneva | ANAE. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant | 2022 | 52 | 0 | |||
| Eye-tracking-based experimental paradigm to assess social-emotional abilities in young individuals with profound intellectual and multiple disabilities | PloS one | 2022 | 57 | 55 | |||
| Quels sont les effets du port du masque sur la reconnaissance des visages et des émotions chez les enfants et les adultes ? | ANAE. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant | 2022 | 47 | 1 | |||
| Emotion knowledge, social behaviour and locomotor activity predict the mathematic performance in 706 preschool children | Scientific reports | 2021 | 44 | 53 | |||
| A study on visual preference for social stimuli in typical Ecuadorian preschoolers as a contribution to the identification of autism risk factors | Scientific reports | 2021 | 46 | 76 | |||
| Émotions et apprentissages chez des élèves de 3 à 6 ans | Au fil des maths | 2021 | 95 | 41 | |||
| Impact of lip-reading on speech perception in French-speaking children at risk for reading failure assessed from age 5 to 7 | L'Année psychologique | 2021 | 48 | 0 | |||
| Exploration du processus d'évaluation cognitive des événements de vie, des compétences émotionnelles et de la santé mentale d'hommes tout-venant : une contribution à l'établissement de normes longitudinales destinées au suivi de sujets blessés médullaires | 2019 | 158 | 15 |
