Scientific article
OA Policy
French

Rendre un texte qui donne à penser ? Les paradoxes de l'écriture académique en fin de formation des enseignant.e.s

Published inQuestions Vives, no. 30
Publication date2018
Keywords
  • Réflexivité
  • Articulation théorie pratique
  • Convivialisme
  • Conflictualisme
Citation (ISO format)
MAULINI, Olivier, CAPITANESCU BENETTI, Andreea, VEUTHEY, Carole. Rendre un texte qui donne à penser ? Les paradoxes de l’écriture académique en fin de formation des enseignant.e.s. In: Questions Vives, 2018, n° 30. doi: 10.4000/questionsvives.3212
Main files (1)
Article (Published version)
Identifiers
Additional URL for this publicationhttp://journals.openedition.org/questionsvives/3212
Journal ISSN1635-4079
553views
291downloads

Technical informations

Creation06/03/2019 15:03:00
First validation06/03/2019 15:03:00
Update time15/03/2023 15:50:12
Status update15/03/2023 15:50:12
Last indexation31/10/2024 12:54:15
All rights reserved by Archive ouverte UNIGE and the University of GenevaunigeBlack