en
Scientific article
Open access
French

Rendre un texte qui donne à penser ? Les paradoxes de l'écriture académique en fin de formation des enseignant.e.s

Published inQuestions Vives, no. 30
Publication date2018
Keywords
  • Réflexivité
  • Articulation théorie pratique
  • Convivialisme
  • Conflictualisme
Citation (ISO format)
MAULINI, Olivier, CAPITANESCU BENETTI, Andreea, VEUTHEY, Carole. Rendre un texte qui donne à penser ? Les paradoxes de l’écriture académique en fin de formation des enseignant.e.s. In: Questions Vives, 2018, n° 30. doi: 10.4000/questionsvives.3212
Main files (1)
Article (Published version)
Identifiers
ISSN of the journal1635-4079
477views
235downloads

Technical informations

Creation03/06/2019 3:03:00 PM
First validation03/06/2019 3:03:00 PM
Update time03/15/2023 3:50:12 PM
Status update03/15/2023 3:50:12 PM
Last indexation05/03/2024 7:41:18 AM
All rights reserved by Archive ouverte UNIGE and the University of GenevaunigeBlack