Book chapter
OA Policy
French

Expliquer l'apprentissage situé de la littéracie : une démarche inductive/déductive

Published inLeutenegger, F. & Saada-Robert, M. (Ed.), Expliquer et comprendre en Sciences de l'éducation, no. 5, p. 89-110
PublisherLouvain-la-Neuve : De Boeck
Collection
  • Raisons éducatives; 5
Publication date2002
Keywords
  • Lecture émergente
  • Recherche en situation
  • Analyse interactionnelle
  • Analyse microgénétique
Citation (ISO format)
BALSLEV, Kristine, SAADA-ROBERT, Madeleine. Expliquer l’apprentissage situé de la littéracie : une démarche inductive/déductive. In: Expliquer et comprendre en Sciences de l’éducation. Leutenegger, F. & Saada-Robert, M. (Ed.). Louvain-la-Neuve : De Boeck, 2002. p. 89–110. (Raisons éducatives)
Main files (1)
Book chapter (Published version)
accessLevelPublic
Identifiers
  • PID : unige:94563
793views
1810downloads

Technical informations

Creation23/05/2017 19:49:00
First validation23/05/2017 19:49:00
Update time15/03/2023 02:43:57
Status update15/03/2023 02:43:57
Last indexation31/10/2024 08:03:19
All rights reserved by Archive ouverte UNIGE and the University of GenevaunigeBlack