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Title

C-SAW: Computer-supported scaffolding of argumentative writing

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Director
Defense Thèse de doctorat : Univ. Genève, 2015 - FPSE 607 - 2015/06/03
Abstract The goals of this development and research was to determine if C-SAW—an instructional technology designed according to principles derived from research and literature on supporting argumentative writing—could scaffold novices’ cognitive and meta-cognitive processes to support the construction of argumentation that favours learning and conceptual change. The main results of a field study and an experimental study pointed to C-SAW mediating reasoning by scaffolding writing processes requiring the use of cognitive resources that would otherwise be allocated to form rather than content and reflection. Though not improving text quality, scaffolding increased argument introduction and completion correlated to increases in conceptual knowledge and changes towards less absolutist epistemic beliefs. This indicated that scaffolded written argumentation, even in the absence of text quality, may suffice to introduce new knowledge and raise awareness of one’s own beliefs and certitudes regarding knowledge, making learners more open to deeper learning and conceptual change.
Abstract La recherche et le développement menés visaient à déterminer si C-SAW, un dispositif technopédagogique développé sur la base des recherches sur l'apprentissage de l'écriture argumentative, pourrait étayer les processus cognitifs et métacognitifs des novices, et aider à la construction d'une argumentation qui favorise l'apprentissage et le changement conceptuel. Les résultats de deux études ont indiqué que C-SAW agissait comme médiateur du raisonnement en soutenant les processus d'écriture et de réflexion. Même si la qualité des textes n'a pas été meilleure, l'étayage a augmenté le nombre d'arguments, en corrélation avec des gains en connaissances conceptuelles et une épistémologie moins absolutiste. Ceci indique que l'argumentation instrumentée par un dispositif numérique conçu à soutenir l’argumentation écrite peut faciliter l'introduction de nouvelles connaissances et sensibiliser les apprenants à leurs croyances et certitudes par rapport aux connaissances, leur donnant une ouverture vers un apprentissage en profondeur et un changement conceptuel.
Keywords Design-based researchComputer-assisted learningArgumentationWritingConceptual changeEpistemic changeEducational technology
Stable URL https://archive-ouverte.unige.ch/unige:73672
Full text
Thesis (8 MB) - private document Private access (until 2017-06-25)
Identifiers
URN: urn:nbn:ch:unige-736729
Structures
Research group Technologies de formation et d'apprentissage (TECFA)

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Deposited on : 2015-06-25

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