BD
Title | Published in | Access level | OA Policy | Year | Views | Downloads | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Success, Well-Being and Social Recognition: An International Perspective on Vocational Training Practices | Psychological, Educational, and Sociological Perspectives on Success and Well-Being in Career Development | 2014 | 587 | 5 | |||
Power, Miscommunication and Cultural Diversity: Applying a Discourse Analytic Lens to Vocational Education Practices | Multilingualism and Multimodality. Current Challenges for Educational Studies | 2013 | 585 | 5 | |||
La transition de l'école au monde du travail: une analyse interactionnelle et longitudinale des phénomènes de participation et de construction identitaire en formation professionnelle initiale | 2012 | 1,662 | 1,210 | ||||
Reformuation, resémiotisation et trajectoires d'apprentissage en formation professionnelle initiale: l'enseignement du giclage du mortier en maçonnerie | Reformulations pluri-sémiotiques en contexte de formation | 2010 | 589 | 7 | |||
Skiing, cheese fondue and Swiss watches : Analogical discourse in vocational training interactions | Vocations and Learning | 2010 | 733 | 373 | |||
Interactions et dynamiques de participation en formation professionnelle initiale | Travail et formation des adultes | 2009 | 609 | 17 | |||
Vos mains sont intelligentes ! Interactions en formation professionnelle initiale | 2008 | 1,308 | 387 | ||||
« Mais vous tapez comme un pharmacien ! » : Analogies en formation professionnelle initiale | Processus interactionnels et situations éducatives | 2008 | 501 | 3 | |||
La mise en circulation des savoirs dans des dispositifs de formation professionnelle initiale. Rapport interne d'activité pour l'année académique 2005 - 2006 | 2007 | 492 | 0 | ||||
Order, duration and rhythm : tuning to complex temporal arrangements in workplace learning | Actes du 5th Palermo International Conference on Social Time. Retroscapes and Futurescapes : Temporal tensions in organizations | 2007 | 473 | 153 |