Edited book
OA Policy
English

Selected issues of early-development support and education of children and youth with hearing impairment - comparative analysis on the example of five European countries

PublisherWarszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej
Publication date2017
Abstract

Cette monographie présente les systèmes actuels de prise en charge précoce et de renfort scolaire mis en place pour les enfants et jeunes sourds à travers des contributions venant de 5 pays européens : la Pologne, la Slovaquie, l'Allemagne, la France et la Suisse romande. Les analyses des matériaux permettent de dépeindre le panorama de ce qui existe dans les pays concernés, mais aussi déceler et réfléchir sur ce qui manque ou n'est pas suffisamment développé afin de compléter/améliorer l'offre d'interventions et d'accompagnements d'apprentissages.

Keywords
  • Deaf and hard-of-hearing children
  • Early developpmental support and education
  • 5 european country comparison
Citation (ISO format)
ZABORNIAK-SOBCZAK, Malgorzata, BIENKOWSKA, Katarzyna Ita, TOMINSKA CONTE, Edyta, (eds.). Selected issues of early-development support and education of children and youth with hearing impairment - comparative analysis on the example of five European countries. Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2017.
Main files (1)
Book (Published version)
Identifiers
  • PID : unige:95550
456views
1180downloads

Technical informations

Creation03/07/2017 17:11:00
First validation03/07/2017 17:11:00
Update time15/03/2023 01:50:39
Status update15/03/2023 01:50:39
Last indexation31/10/2024 07:21:10
All rights reserved by Archive ouverte UNIGE and the University of GenevaunigeBlack