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Title

Optimal learning in optimal contexts: The role of self-determination in education

Authors
Guay, Frédéric
Ratelle, Catherine F.
Published in Canadian Psychology/Psychologie canadienne. 2008, vol. 49, no. 3, p. 233-240
Abstract In English : This literature review provides an overview of education studies that have been guided by self-determination theory (SDT). First, the authors examine studies that have assessed motivation based on SDT. Second, the authors detail research that has focussed on the linkages between motivation types and students' behavioural, affective, and cognitive outcomes. Third, the authors present studies on how learning contexts (parents, teachers) contribute to students' motivational resources. The authors conclude that the motivation types proposed by SDT are important for understanding how students thrive and succeed at school. The authors also highlight the significant role played by teachers and parents in the development of student motivation. The authors conclude with a summary of the benefits of self-motivation for learning and offer some recommendations for the field. (PsycINFO Database Record (c) 2016 APA, all rights reserved) Résumé en français (langue de l'article en anglais) : Le présent article procure une vue d'ensemble des études sur l'éducation qui ont été guidées par la théorie de l'autodétermination. En premier lieu, nous examinons les études qui ont évalué la motivation fondée sur la théorie de l'autodétermination. Nous expliquons ensuite la recherche portant sur les liens existant entre les types de motivation et les résultats des étudiants en matière de comportement et de composantes affectives et cognitives. Nous présentons aussi les études sur les contextes d'apprentissage (parents, enseignants) qui contribuent aux ressources motivationnelles des êtudiants. Nous en déduisons que les types de motivation proposés par la théorie de l'autodétermination permettent de comprendre les éléments qui permettent aux étudiants de se démarquer et de réussir en milieu scolaire. Nous mettons aussi en relief le rôle important que jouent les enseignants et les parents dans le développement de la motivation de l'éudiant. En conclusion, nous présentons un résumé des bienfaits de l'automotivation dans le cadre de l'apprentissage et offrons quelques recommandations pertinentes au domaine en question. (PsycINFO Database Record (c) 2016 APA, all rights reserved)
Keywords EducationSelf-determinationMotivationAchievement
Identifiers
Full text
Article (Published version) (874 Kb) - document accessible for UNIGE members only Limited access to UNIGE
Other version: http://doi.apa.org/getdoi.cfm?doi=10.1037/a0012758
Structures
Research group Méthodologie et analyse des données (MAD)
Citation
(ISO format)
GUAY, Frédéric, RATELLE, Catherine F., CHANAL, Julien. Optimal learning in optimal contexts: The role of self-determination in education. In: Canadian Psychology/Psychologie canadienne, 2008, vol. 49, n° 3, p. 233-240. https://archive-ouverte.unige.ch/unige:86238

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Deposited on : 2016-08-19

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