Apprentissage de l'évaluation fonctionnelle par les étudiants en médecine : et si on simulait ?
ContributorsHuber, Philippe; Saber, Abdelmalek; Schnellmann, Yves; Gold, Gabriel
Published inRevue médicale suisse, vol. 8, no. 361, p. 2123-2127
Publication date2012
Abstract
Keywords
- Activities of Daily Living
- Adaptation, Psychological
- Adult
- Aged
- Aging/psychology
- Attitude of Health Personnel
- Curriculum
- Education, Medical, Undergraduate/standards
- Empathy
- Geriatrics
- Humans
- Needs Assessment
- Patient Simulation
- Program Evaluation
- Reproducibility of Results
- Role Playing
- Students, Medical/psychology
- Switzerland
Citation (ISO format)
HUBER, Philippe et al. Apprentissage de l’évaluation fonctionnelle par les étudiants en médecine : et si on simulait ? In: Revue médicale suisse, 2012, vol. 8, n° 361, p. 2123–2127.
Main files (1)
Article (Published version)
Identifiers
- PID : unige:77342
- PMID : 23173348
ISSN of the journal1660-9379