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Title

Sequential display of diagrams: how does it affect exploration and memorization ?

Author
Director
Denomination Master MALTT Master of Science in Learning and Teaching Technologies
Defense Maîtrise : Univ. Genève, 2008
Abstract Computers and multimedia presentations have found their way into classrooms and conference rooms. Research in multimedia learning offers models and guidelines on the effectiveness of the different presentation forms. We aim to provide some empirical evidence of how the sequential display of a material can be beneficial in multimedia presentations, as they offer a means to convey complex graphics by reducing their complexity and by offering a coherent order of the learning material. Thirty-two participants have learned either a static presentation or a sequential presentation on how a e-voting system works. The participants were tested before and after they learned the material in an immediate test and they were tested again one week later to evaluate the persistence of the learned information over time. The results of this experiment provide evidence that a sequential display of information fosters the retention of information measured in a questionnaire, as well as the coreferenciation of pictorial and textual information in a recognition task. The sequential presentation had also a significant effect on the performance and the order of recall. Additionally, eye tracking measures was conducted to study the inspection order of the participants. It was found that participants make more referential connections between the corresponding textual and pictorial elements in the sequential display.
Abstract Les ordinateurs et les présentations multimédias ont trouvé leur place dans les salles de classe et de conférence. La recherche dans le domaine de l’apprentissage multimédia a développé plusieurs modèles et des consignes quant à l’efficacité de différentes formes de présentation. Notre objectif est de fournir des preuves empiriques pour les avantages de la présentation séquentielle d’un document à même de réduire la complexité initiale d’un matériel d’apprentissage et offrir un ordre cohérent dans l’apprentissage. Trente-deux participants ont appris, soit une présentation statique, soit une présentation séquentielle d’un document sur le fonctionnement d’un système de e-voting. Les participants ont passé des tests avant et après avoir appris la matière lors d’un essai immédiat et ils ont passé des tests une semaine plus tard pour évaluer la persistance des informations apprises. Les résultats de cette expérience confirment les hypothèses que la présentation séquentielle d’un document favorise la rétention de l’information mesurée par un questionnaire, ainsi que le coréferenciation des éléments imagés et textuels dans une tâche de reconnaissance. La présentation séquentielle montre également un effet important sur la performance et l’ordre de rappel. En outre, les mouvements oculaires des participants ont été enrégistrés pour évaluer l’ordre des inspections. On pouvait constater que les participants dans la condition séquentielle faisaient plus de connexions référentielles entre les textes et les images correspondants.
Keywords Multimedia learningSequential displayEye trackingApprentissage multimédiaPrésentation séquentielleOculométrie
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Structures
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(ISO format)
WIPFLI, Rolf. Sequential display of diagrams: how does it affect exploration and memorization ?. Université de Genève. Maîtrise, 2008. https://archive-ouverte.unige.ch/unige:22667

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Deposited on : 2012-08-29

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