en
Professional article
Open access
French

Introduire le genre dans l’histoire scolaire : l’intérêt des concepts de « multiperspectivité » et d’« estrangement »

ContributorsOperiol, Valérie
Published inEnjeux de l'univers social, vol. 16, no. 1, p. 19-22
Publication date2020
First online date2023-08-29
Citation (ISO format)
OPERIOL, Valérie. Introduire le genre dans l’histoire scolaire : l’intérêt des concepts de « multiperspectivité » et d’« estrangement ». In: Enjeux de l’univers social, 2020, vol. 16, n° 1, p. 19–22.
Main files (1)
Article (Published version)
accessLevelPublic
Identifiers
  • PID : unige:171596
ISSN of the journal1916-6443
16views
4downloads

Technical informations

Creation08/29/2023 8:37:39 AM
First validation09/22/2023 9:22:51 AM
Update time09/22/2023 9:22:51 AM
Status update09/22/2023 9:22:51 AM
Last indexation02/01/2024 10:41:31 AM
All rights reserved by Archive ouverte UNIGE and the University of GenevaunigeBlack