en
Proceedings chapter
Open access
French

Construction et exploitation d’un référentiel de types de tâches d’apprentissage de la programmation

Published inActes de la onzième Conférence sur les Environnements Informatiques pour l’Apprentissage Humain (EIAH), Editors Iksal, S., Pélissier, C., Gilliot, J.-M. & Marzin-Janvier, P., p. 166-177
Presented at La conférence pluridisciplinaire francophone sur la conception et l’analyse des environnements numériques pour l’éducation et la formation, Brest, 13-16 juin 2023
PublisherBrest, France
Publication date2023-06-10
Abstract

This paper presents the construction of a repository of types of tasks that students might have to perform while learning the fundamentals of programming. To do so, we analyzed French and Swiss teaching and learning resources and identified around 100 types of tasks relating to the act of programming, the concepts of variables, conditional statements, and loops. We then used this repository to analyze three web-based tools designed to learn Python programming.

freeng
Keywords
  • Analyse d'EIAH
  • Modélisation du savoir
  • Apprentissage Programmation
  • Programming
  • Knowledge Modelling
  • Tool Analysis
Citation (ISO format)
JOLIVET, Sébastien et al. Construction et exploitation d’un référentiel de types de tâches d’apprentissage de la programmation. In: Actes de la onzième Conférence sur les Environnements Informatiques pour l’Apprentissage Humain (EIAH). Brest. Brest, France : [s.n.], 2023. p. 166–177.
Main files (1)
Proceedings chapter (Published version)
accessLevelPublic
Identifiers
  • PID : unige:170546
16views
35downloads

Technical informations

Creation07/31/2023 1:48:01 PM
First validation08/04/2023 8:01:15 AM
Update time08/04/2023 8:01:15 AM
Status update08/04/2023 8:01:15 AM
Last indexation01/18/2024 12:33:43 AM
All rights reserved by Archive ouverte UNIGE and the University of GenevaunigeBlack