en
Scientific article
Open access
French

L’éducation surveillée et ses professionnels : archéologie d’une intervention éducative aux marges de l’école (Genève, 1890-1970)

ContributorsDroux, Joëlle
Published inRaisons éducatives, vol. 22, no. 1, p. 127-150
Publication date2018-08-13
Citation (ISO format)
DROUX, Joëlle. L’éducation surveillée et ses professionnels : archéologie d’une intervention éducative aux marges de l’école (Genève, 1890-1970). In: Raisons éducatives, 2018, vol. 22, n° 1, p. 127–150. doi: 10.3917/raised.022.0127
Main files (1)
Article (Published version)
accessLevelPublic
Identifiers
ISSN of the journal1375-4459
38views
4downloads

Technical informations

Creation12/19/2022 3:43:00 PM
First validation12/19/2022 3:43:00 PM
Update time03/16/2023 10:27:32 AM
Status update03/16/2023 10:27:31 AM
Last indexation08/31/2023 10:26:25 AM
All rights reserved by Archive ouverte UNIGE and the University of GenevaunigeBlack