UNIGE document Chapitre d'actes
previous document  unige:16581  next document
add to browser collection
Title

Lien entre mathématiques et physique dans l’enseignement secondaire : un problème de profession ? L’exemple des vecteurs

Authors
Ba, Cissé
Published in A. Bronner, M. Larguier, M. Artaud, M. Bosch, Y. Chevallard, G. Cirade et C. Ladage. Diffuser les mathématiques (et les autres savoirs) comme outils de connaissance et d’action. Uzès _ France - 31 oct-2 nov 2007 - Montpellier: IUFM. 2010, p. 289-306
Collection Apports de la théorie anthropologique du didactique; 2
Abstract This paper issued from a doctorate in process deals with the relation between mathematics and physics about vectors / forces-velocity and translation / movement of translation. In the framework of TAD we address the issue at the level of a problem of the profession. We first give a brief account of the evolution of the teaching of vector in mathematics and physics since the end of 19th century in France. Then we give some elements of the institutional and personal relation of teachers of both subjects to the objects at stake in our study
Keywords Didactique des mathématiquesHistoire de l'enseignementHistoire des mathématqiueThéorie anthropologique du didactiqueVecteursGrandeurs physique vectorielles
Identifiers
ISBN: 978-2-9537146-0-9
Full text
Structures
Research group Didactique des mathématiques à Genève (DiMaGe)
Citation
(ISO format)
BA, Cissé, DORIER, Jean-Luc. Lien entre mathématiques et physique dans l’enseignement secondaire : un problème de profession ? L’exemple des vecteurs. In: A. Bronner, M. Larguier, M. Artaud, M. Bosch, Y. Chevallard, G. Cirade et C. Ladage (Ed.). Diffuser les mathématiques (et les autres savoirs) comme outils de connaissance et d’action. Uzès _ France. Montpellier : IUFM, 2010. p. 289-306. (Apports de la théorie anthropologique du didactique; 2) https://archive-ouverte.unige.ch/unige:16581

317 hits

184 downloads

Update

Deposited on : 2011-07-05

Export document
Format :
Citation style :