en
Scientific article
Open access
English

The place of inquiry in mathematics taught within the International Baccalaureate. La place de l'enquête en mathématiques enseignées au sein du Baccalauréat International

ContributorsLackova, Janaorcid
Published inEducação Matemática Pesquisa, vol. 22, no. 4, p. 603-611
Publication date2020-09-15
First online date2020-09-15
Abstract

Traditional teaching seems to prevail over problem-solving, and inquiry-based education struggles in finding a stable place in the classrooms. Our research questions the place of inquiry in a particular institutional context that places it in the heart of its educational philosophy, particularly when it becomes an institutionally recognized object, sanctioned by a summative assessment.Keywords: Anthropological theory of didactics, Inquiry, international baccalaureate. L'enseignement traditionnel semble prévaloir sur la résolution de problèmes, et la démarche d'investigation lutte pour trouver une place stable dans les classes. Notre recherche questionne la place de la démarche d'investigation dans un contexte institutionnel particulier qui la place au cœur de sa philosophie éducative, en particulier lorsqu'elle devient un objet institutionnellement reconnu, sanctionné par une évaluation sommative.Mots-clés: Théorie anthropologique de la didactique, enquête, baccalauréat international

eng
Citation (ISO format)
LACKOVA, Jana. The place of inquiry in mathematics taught within the International Baccalaureate. La place de l’enquête en mathématiques enseignées au sein du Baccalauréat International. In: Educação Matemática Pesquisa, 2020, vol. 22, n° 4, p. 603–611. doi: 10.23925/1983-3156.2020v22i4p603-611
Main files (1)
Article (Published version)
Identifiers
ISSN of the journal1516-5388
92views
46downloads

Technical informations

Creation2022/02/24 08:21:00
First validation2022/02/24 08:21:00
Update time2023/03/16 02:44:41
Status update2023/03/16 02:44:40
Last indexation2024/02/12 13:37:19
All rights reserved by Archive ouverte UNIGE and the University of GenevaunigeBlack