PL
Title | Published in | Access level | OA Policy | Year | Views | Downloads | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Recognizing Induced Emotions of Movie Audiences From Multimodal Information | IEEE Transactions on Affective Computing | 2019 | 599 | 4 | |||
'Toujours tu reviendras Mélancolie' : Cold War de Pawel Pawlikowski | Critique | 2019 | 284 | 86 | |||
Critique : une revue, un personnage | Ent'revues, Journal des revues culturelles | 2019 | 251 | 0 | |||
Wordsworth: une existence tranquille | Critique | 2019 | 294 | 269 | |||
D'art et d'essai : André Bazin, le regard inépuisable | Critique | 2018 | 280 | 12 | |||
Aesthetic Highlight Detection in Movies Based on Synchronization of Spectators' Reactions | ACM Transactions on Multimedia Computing, Communications, and Applications | 2018 | 518 | 408 | |||
Alberto Manguel: un écrivain qui aime les livres | Résister, écrire, imaginer : la méthode de Schéhérazade : Rencontres internationales de Genève | 2018 | 261 | 0 | |||
Recognizing Induced Emotions of Movie Audiences: Are Induced and Perceived Emotions the Same? | 2017 Seventh International Conference on Affective Computing and Intelligent Interaction (ACII) | 2017 | 627 | 294 | |||
Exploring Text, media, and memory | 2017 | 359 | 1 | ||||
Baudelaire nocturne | Adjectif Baudelaire | 2017 | 313 | 340 | |||
Films, Affective Computing and Aesthetic Experience: Identifying Emotional and Aesthetic Highlights from Multimodal Signals in a Social Setting | Frontiers in ICT | 2017 | 615 | 206 | |||
Cinema e musica | Musica domani | 2017 | 476 | 0 | |||
Synchronization among Groups of Spectators for Highlight Detection in Movies | Proceedings of the 2016 ACM on Multimedia Conference | 2016 | 643 | 410 | |||
Dynamic Time Warping of Multimodal Signals for Detecting Highlights in Movies | INTERPERSONAL '15 Proceedings of the 1st Workshop on Modeling INTERPERsonal SynchrONy And infLuence, ICMI 2015 | 2015 | 667 | 3 | |||
Amerika Amerika | Critique | 2015 | 412 | 75 | |||
Spectators' Synchronization Detection based on Manifold Representation of Physiological Signals: Application to Movie Highlights Detection | Proceedings of the 2015 ACM on International Conference on Multimodal Interaction | 2015 | 847 | 348 | |||
Spectators' synchronization detection based on manifold representation of physiological signals: application to movie highlights detection | Inauguration of the Swiss Doctoral School in Affective Sciences, University of Geneva. Also, BBL/CIBM Research day, September 28, 2015, Brain-and-Behavior Laboratory, Univ. of Geneva. | 2015 | 967 | 92 | |||
Baudelaire et l'expérience de pensée | L'année Baudelaire | 2015 | 385 | 0 | |||
L'essai ou le clair-obscur de l'imagination | Jeux sérieux | 2015 | 386 | 0 | |||
Identifying aesthetic highlights in movies from clustering of physiological and behavioral signals | Quality of Multimedia Experience (QoMEX), 2015 Seventh International Workshop on | 2015 | 737 | 5 | |||
Memory and imagination in film | 2014 | 456 | 0 | ||||
Tendresse et pudeur chez Stendhal | Nouvelle revue d'esthétique | 2014 | 529 | 307 | |||
Literature and the emotions: Hazlitt, Stendhal | Mind, values, and metaphysics | 2014 | 453 | 0 | |||
Cinélittérature | 2013 | 417 | 0 | ||||
Ben Affleck: le goût du récit | Critique | 2013 | 392 | 167 | |||
La netteté du trait | William Blake | 2013 | 426 | 0 | |||
L'intelligence du coeur | Retour d'y voir | 2013 | 430 | 0 | |||
Stendhal: « La vérité, l'âpre vérité » | Philosophiques | 2013 | 701 | 615 | |||
"Django Unchained": un réservoir d'émotions postmodernes | Nouvel observateur | 2013 | 462 | 0 | |||
Comme une fiction. Empathie et expérience de pensée | Michel de M'Uzan ou le saisissement créateur | 2012 | 358 | 0 | |||
Penser la catastrophe | Critique | 2012 | 460 | 0 | |||
Biopics: Clint Eastwood et Gus Van Sant | Critique | 2012 | 1 219 | 0 | |||
La politique au cinéma | Critique | 2012 | 378 | 48 | |||
Esthétique minimaliste: un film sur rien de Gus Van Sant | Le récit minimal | 2012 | 407 | 0 | |||
"Crispé comme un extravagant" : Shame de Steve McQueen | Critique | 2012 | 453 | 73 | |||
La connaissance historique et le tempérament de l'historien | Critique | 2011 | 599 | 211 | |||
Affect | Faces - Journal d’architecture | 2011 | 374 | 0 | |||
Foreword | Hysteria and melancholy as literary style in the works of Charlotte Perkins Gilman, Kate Chopin, Zelda Fitzgerald, and Djuna Barnes | 2011 | 259 | 0 | |||
L'émotion: entretien avec Klaus Scherer | Faces - Journal d’architecture | 2011 | 496 | 875 | |||
Le monde de Paranoid Park | Campos Abiertos | 2011 | 283 | 0 | |||
Sur les traces de Carlo Ginzburg | Critique | 2011 | 528 | 181 | |||
Emotion et souvenir chez Aldo Rossi | Faces - Journal d’architecture | 2011 | 599 | 742 | |||
Vertige de l'espace au cinéma: de Kubrick à Lynch et Scorsese | Architecture émotionnelle, matière à penser | 2010 | 433 | 0 | |||
History and Form | Roland Barthes | 2010 | 358 | 0 | |||
L'esthétique de la tendresse chez Stendhal | Cahiers de l'Association internationale des études francaises | 2010 | 466 | 221 | |||
Bazin, Bresson and Scorsese: performative power and the impure art of cinema | Exploring textual action | 2010 | 595 | 273 | |||
Le tremblement du temps | Mémoire et Fiction | 2010 | 322 | 0 | |||
William Hazlitt, essayiste | Po&sie | 2010 | 357 | 83 | |||
Hippolyte Taine: Retorica, storia e romanzo | I colori della narrativa | 2010 | 354 | 0 | |||
Exploring Textual Action | 2010 | 397 | 0 | ||||
L'idéal du dépouillement chez Flaubert et Taine | Letteratura e filologia tra Svizzera e Italia | 2010 | 326 | 0 | |||
La signature au cinéma | Critique | 2010 | 457 | 351 | |||
Etonnement et souvenir chez Scorsese | Critique | 2010 | 1 040 | 0 | |||
The Geneva school of emotions: an interview with Klaus Scherer - Geneva, 3 July 2008 | Critical Quarterly | 2009 | 370 | 0 | |||
Edgar Poe: le sentiment et l'intellect | Critique | 2009 | 578 | 0 | |||
L'Europe romantique | Critique | 2009 | 539 | 102 | |||
Intellectuals between Dawn and Midnight | Creative Interventions | 2009 | 300 | 0 | |||
Introduction: the intelligence of the heart | Critical quarterly | 2009 | 435 | 0 | |||
La littérature comme connaissance chez Stendhal | Etudes de langue et litterature francaises | 2009 | 352 | 305 | |||
Memory and Imagination in Film: Gerry and Dead Man | Ekphrasis | 2009 | 399 | 113 | |||
Stendhal, Musil und die Dynamik der Gefühle | Robert Musil | 2009 | 342 | 0 | |||
Proust, Ruskin et les métamorphoses de Venise | Proust sans frontières | 2009 | 505 | 0 | |||
Action, Space and Emotion in Film: Reality and Speech Acts in Bresson and Scorsese | Ekphrasis | 2008 | 416 | 165 | |||
Les désarrois de l'élève Alex | Critique | 2008 | 411 | 0 | |||
Le vertige du rire | Baudelaire et les formes poétiques | 2008 | 320 | 0 | |||
Filmer comme peindre | Mulholland drive | 2007 | 565 | 6 | |||
Des coeurs mis à nu | Critique | 2007 | 284 | 0 | |||
Le beau idéal: Stendhal et Proust | Proust sans frontières | 2007 | 358 | 0 | |||
Baudelaire: le clair-obscur du vers | L'autre de l'œuvre | 2007 | 505 | 0 | |||
Le sublime: ciel ou enfer? | Critique | 2006 | 431 | 0 | |||
Baudelaire: l'imagination et la vélocité d'exécution | La note bleue | 2006 | 346 | 0 | |||
Stendhal et l'idéal moderne | Nineteeenth-Century French Studies | 2006 | 340 | 0 | |||
Jim Jarmusch "philosophe de la composition" | Critique | 2005 | 366 | 7 | |||
Passion du jeu | Dictionnaire des Passions Littéraires | 2005 | 411 | 680 | |||
La vengeance | Dictionnaire des Passions Littéraires | 2005 | 346 | 562 | |||
Passion du beau | Dictionnaire des Passions Littéraires | 2005 | 365 | 76 |