Evolution des compétences en lecture, compréhension et orthographe en environnement socioéconomique défavorisé et impact des facteurs cognitifs et comportementaux sur le devenir à deux ans
Other titleEvolution of competence in reading, spelling and comprehension levels in low socioeconomic environments and impact of cognitive and behavioral factors on outcome in two years
ContributorsBillard, C.; Bricout, L.; Ducot, B.; Richard, G.; Ziegler, J.; Fluss, Joel Victor
Published inRevue d'épidémiologie et de santé publique, vol. 58, no. 2, p. 101-110
Publication date2010
Abstract
Keywords
- Attention Deficit Disorder with Hyperactivity/*complications/diagnosis/prevention
- & control
- Child
- Child Behavior/psychology
- Cognition
- Comprehension
- Cross-Sectional Studies
- Educational Status
- Epidemiologic Studies
- Female
- Humans
- *Intelligence
- Language Development Disorders/diagnosis/epidemiology/*etiology/prevention & control
- Learning Disorders/diagnosis/epidemiology/*etiology/prevention & control
- Longitudinal Studies
- Male
- Mass Screening
- Paris/epidemiology
- *Poverty/psychology/statistics & numerical data
- Prevalence
- *Reading
- Risk Factors
- Severity of Illness Index
Affiliation entities
Research groups
Citation (ISO format)
BILLARD, C. et al. Evolution des compétences en lecture, compréhension et orthographe en environnement socioéconomique défavorisé et impact des facteurs cognitifs et comportementaux sur le devenir à deux ans. In: Revue d’épidémiologie et de santé publique, 2010, vol. 58, n° 2, p. 101–110. doi: 10.1016/j.respe.2009.11.002
Main files (1)
Article
Identifiers
- PID : unige:20781
- DOI : 10.1016/j.respe.2009.11.002
- PMID : 20207090
Journal ISSN0398-7620