UNIGE document Scientific Article
previous document  unige:106736  next document
add to browser collection
Title

Le paysage pour aborder les interactions entre environnement alpin et sociétés : retour sur une expérience pédagogique menée à l'université de Genève(Suisse)

Authors
Published in Projets de paysage. 2018, vol. 18
Abstract In the autumn of 2015, a module entitled «Landscape Issues» (in French, Enjeux paysagers) was introduced in the first semester of the University Master of Environmental Sciences (in French, Master Universitaire en Sciences de l'Environnement, MUSE), an interdisciplinary and interfaculty training course at Geneva University (Switzerland). This new module is part of a first stage in the initiation to the interdisciplinary study of environmental themes. The article describes this teaching experiment in a reflective mode shared by the authors, all of whom are teachers of different disciplines and work in the MUSE programme. The landscape is positioned here as a «laboratory-concept» for fostering links between the disciplines taught and promoting interdisciplinarity, or transdisciplinarity, between social, natural and exact sciences.
Keywords LandscapeAlpine environmentTeachingWallisSwitzerlandAlpsVal d'HérensMUSEISEJigsaw teaching
Full text
Structures
Research groups ISE Pôle Sciences
ISE Climat
ISE Eau
ISE Energie
ISE Villes et territoires
Climatic Change and Climate Impacts
Limnology and Environmental Geology
Limnology and Geomicrobiology
Pôle/Institut Gouvernance de l'environnement et développement territorial (PI-GEDT)
Citation
(ISO format)
PARADIS-LELLI, Sylvie et al. Le paysage pour aborder les interactions entre environnement alpin et sociétés : retour sur une expérience pédagogique menée à l'université de Genève(Suisse). In: Projets de paysage, 2018, vol. 18. https://archive-ouverte.unige.ch/unige:106736

342 hits

84 downloads

Update

Deposited on : 2018-07-30

Export document
Format :
Citation style :