MediaLAB-Genève, Institut des sciences de la communication, des médias et du journalisme

Show items per page
Elements: 134
Page 1 on 2

2016

Scientific Articles

add to browser selection
Media challenges and strategies in Romandie and TicinoSalerno, Sébastien;

Professional Articles

add to browser selection
Réfléchir à l'innovation socialeBadillo, Patrick-Yves;

Newspaper Articles

add to browser selection
Brave, vampire digitalAmez-Droz, Philippe René;
add to browser selection
Des médias suisses "gagnant-gagnant"!Badillo, Patrick-Yves;
add to browser selection
Indigents médiatiques, vraiment?Amez-Droz, Philippe René;
add to browser selection
L'"imprévisible" fin des médias suissesBadillo, Patrick-Yves;
add to browser selection
Les médias ont des contraintes extrêmesBadillo, Patrick-Yves;
add to browser selection
Mobiliser l'innovation digitale pour notre bienBadillo, Patrick-Yves;
add to browser selection
Révolution digitale, n'ayons pas peurAmez-Droz, Philippe René;
add to browser selection
Une audience difficile à commercialiserAmez-Droz, Philippe René;

Books

add to browser selection
Médias publics et société numérique : L'heure du grand débatBadillo, Patrick-Yves; Bourgeois, Dominique; Marchand, Gilles;
add to browser selection
Proceedings of the 7th Augmented Human International ConferenceSeigneur, Jean-Marc; Hernandez-Munoz, Jose. M.; McCullagh, Paul; Schmidt, Albrecht; ... Mistry, Pranav

Book Chapters

add to browser selection
European trendsBadillo, Patrick-Yves; Bourgeois, Dominique; Lesourd, Jean-Baptiste;
add to browser selection
Les médias publics: concentration ou concurrence "numérique" exacerbée ?Badillo, Patrick-Yves; Bourgeois, Dominique;
add to browser selection
Media ownership and concentration in FranceBadillo, Patrick-Yves; Bourgeois, Dominique; Lesourd, Jean-Baptiste;
add to browser selection
Media ownership and concentration in SwitzerlandBadillo, Patrick-Yves; Bourgeois, Dominique;
add to browser selection
Médias publics: enjeux et définitionBadillo, Patrick-Yves;

Proceedings Chapters

add to browser selection
Augmented Winter Ski with AR HMDFan, Kevin; Seigneur, Jean-Marc; Guislain, Jonathan; Nanayakkara, Suranga; Inami, Masahiko
add to browser selection
Beacon Authpath: Augmented Human Path AuthenticationHuseynov, Emin; Seigneur, Jean-Marc;
add to browser selection
Electrosmog Visualization through Augmented Blurry VisionFan, Kevin; Seigneur, Jean-Marc; Nanayakkara, Suranga; Inami, Masahiko;
add to browser selection
MUSES RT2AE V P/DP: On the Road to Privacy-Friendly Security Technologies in the WorkplaceVan Der Sype, Yung Shin Marleen; Guislain, Jonathan; Seigneur, Jean-Marc; Titi, Xavier;
add to browser selection
Smart Cities Online Reputation Quantitative SurveySeigneur, Jean-Marc;

Conference Presentations

add to browser selection
Comment s'informe-t-on à l'ère numérique?Amez-Droz, Philippe René;
add to browser selection
From Weak Online Reputation Metrics to Standardized Attack-Resistant Trust MetricsSeigneur, Jean-Marc;
add to browser selection
Innovations digitales: quels effets au quotidien à travers l'exemple des médias à l'ère numériqueAmez-Droz, Philippe René;
add to browser selection
L'imprévisible fin des médias suisses traditionnelsBadillo, Patrick-Yves;
add to browser selection
La place médiatique suisseBadillo, Patrick-Yves; Supino, Pietro;
add to browser selection
Le service public: interview de Patrick-Yves BadilloBadillo, Patrick-Yves;
add to browser selection
Les propriétaires de médiasBadillo, Patrick-Yves;
add to browser selection
Les trois horloges des sociétés « numériques » : le temps et les approches socio-techno-économiques de l’information-communicationBadillo, Patrick-Yves; Bourgeois, Dominique;
add to browser selection
Médias et médiateurs à l'ère numériqueAmez-Droz, Philippe René;
add to browser selection
Nouvelles technologies : les médias de service public sont‐ils capables de relever le défi ?Badillo, Patrick-Yves;
add to browser selection
Survivre en milieu numériqueBadillo, Patrick-Yves;
add to browser selection
The Swiss model of the press: concentration and digital diversificationBadillo, Patrick-Yves; Bourgeois, Dominique;

Reports

add to browser selection
Renouvellement de la stratégie de mobilisation des verts genevoisSalerno, Sébastien; Amey, Patrick;

Posters

add to browser selection
Cartographier les e-influenceurs en matière de santé sur le Web socialBaudrillart, Mélissa Aymée; Zimmerli, Virginie; Badillo, Patrick-Yves;
add to browser selection
Identification des influenceurs sur les médias sociaux : le cas de la santéBaudrillart, Mélissa Aymée; Zimmerli, Virginie; Badillo, Patrick-Yves;

Working paper

add to browser selection
La Joint-Venture Swisscom/SSR/Ringier et le marché publicitaire suisseBadillo, Patrick-Yves; Amez-Droz, Philippe René; Bourgeois, Dominique;

Doctoral Thesis

add to browser selection
Usages, usagers et innovation à l'ère numériqueZimmerli, Virginie;

2015

Scientific Articles

add to browser selection
Extending trust management with cooperation incentives: a fully decentralized framework for user-centric network environmentsBallester Lafuente, Carlos; Seigneur, Jean-Marc;
add to browser selection
Les adolescents sur Internet : expériences relationnelles et espace d'initiationAmey, Patrick; Salerno, Sébastien;
add to browser selection
Open data, usagers du numérique et entreprises publiques. Les échanges informationnels et relationnels au service de l'innovation dans les transports en commun du GenèveZimmerli, Virginie; Asdourian, Bruno;
add to browser selection
Usager créatif ou/et usager dominé par les industries de l'information ?Badillo, Patrick-Yves;
add to browser selection
Usages et usagers de l’information numériqueBadillo, Patrick-Yves; Pélissier, Nicolas;

Professional Articles

add to browser selection
Au cœur des recherches sur l'innovation et le digitalBadillo, Patrick-Yves; Amez-Droz, Philippe René;

Newspaper Articles

add to browser selection
Décrypter le basculement numérique du marché publicitaire suisseBadillo, Patrick-Yves;
add to browser selection
Il faut avoir un usage responsable des imagesBadillo, Patrick-Yves;
add to browser selection
La « googlization » des médias est à l’œuvreBadillo, Patrick-Yves;
add to browser selection
Les nouvelles cartes du marché publicitaireBadillo, Patrick-Yves;
add to browser selection
Médias, le modèle suisse sur le fil du rasoirBadillo, Patrick-Yves;
add to browser selection
Presse suisse : le déclin annoncé masque la vitalité des titresAmez-Droz, Philippe René;
add to browser selection
Pub sur Internet: un gâteau indigeste?Amez-Droz, Philippe René;

Journal Issues

add to browser selection
Usages et usagers de l’information à l’ère numériqueBadillo, Patrick-Yves; Pelissier, Nicolas;

Books

add to browser selection
La mutation de la presse écrite à l'ère du numériqueAmez-Droz, Philippe René;
add to browser selection
Le numérique pour enseigner autrementBadillo, Patrick-Yves; Roux, Dominique;
add to browser selection
Médias suisses à l'ère numériqueAmez-Droz, Philippe René;

Book Chapters

add to browser selection
French national daily information press: concentration and pluralismBadillo, Patrick-Yves;
add to browser selection
Réorganisation des médias : la « presse » d’information en France, entre destructions et créationsBadillo, Patrick-Yves;
add to browser selection
Usages et technologie : Les MOOCs : une innovation majeure ou une romance inconstante ?Badillo, Patrick-Yves;

Proceedings Chapters

add to browser selection
Formal Modeling and Verification of Opportunity-enabled Risk ManagementAldini, Alessandro; Seigneur, Jean-Marc; Ballester Lafuente, Carlos; Titi, Xavier; Guislain, Jonathan
add to browser selection
Wi-Trust: Improving Wi-Fi Hotspots Trustworthiness with Computational Trust ManagementSeigneur, Jean-Marc;
add to browser selection
WifiOTP: Pervasive Two-Factor Authentication Using Wi-Fi SSID BroadcastsHuseynov, Emin; Seigneur, Jean-Marc;

Conference Presentations

add to browser selection
La télévision publique menacée par l’essor du numérique ? L’exemple de la SuisseBadillo, Patrick-Yves; Bourgeois, Dominique;
add to browser selection
Le nouveau modèle publicitaireBadillo, Patrick-Yves;
add to browser selection
Media “googlization”: The case of the Swiss media model and the pressBadillo, Patrick-Yves; Bourgeois, Dominique;
add to browser selection
New digital divide or squaring the circle?Badillo, Patrick-Yves;
add to browser selection
Reconnaissance avec un Moteur de Confiance pour Facilement Configurer la Sécurité d’une Maison Intelligente sans Authentification ForteSeigneur, Jean-Marc;
add to browser selection
The digital divide paradox: Negative feedbacks and inequalities among nationsBadillo, Patrick-Yves;

Reports

add to browser selection
Enquête nationale sur le marché publicitaire suisse face au défi numériqueBadillo, Patrick-Yves; Bourgeois, Dominique; Amez-Droz, Philippe René; Kempeneers, Pierre;
add to browser selection
International Geneva and Media: Where do IOs, NGOs and Authorities get their informationAmey, Patrick; Salerno, Sébastien;
add to browser selection
OPPRIM: Opportunity-Enabled Risk Management for Trust and Risk-Aware Asset Access Decision-MakingSeigneur, Jean-Marc; Ballester Lafuente, Carlos; Titi, Xavier; Guislain, Jonathan;

Doctoral Thesis

add to browser selection
Le développement de la télévision interactive numérique en Europe dans la société contemporaineSpina, Patrizia;

2014

Scientific Articles

add to browser selection
Du traitement journalistique des acteurs politiques dans le Grand JournalAmey, Patrick;
add to browser selection
Le paradoxe de la presse écrite : un business model introuvable, mais une multiplicité de solutionsBadillo, Patrick-Yves; Amez-Droz, P.;

Newspaper Articles

add to browser selection
Le nouvel âge des mediasBadillo, Patrick-Yves;

Edited Books

add to browser selection
Le futur est-il e-media?Badillo, Patrick-Yves; Roux, Dominique;

Book Chapters

add to browser selection
Des réseaux sociaux aux technologies sociales : une ré-innovation numérique ascendanteBadillo, Patrick-Yves; Roux, Dominique;
add to browser selection
La ré-innovation numérique et les nouveaux usagesBadillo, Patrick-Yves; Coll, Sami; Zimmerli, Virginie;
add to browser selection
Les évolutions de la communication politique. Du journal au streamingSalerno, Sébastien;
add to browser selection
Mediatization of armed conflicts. From Discourse to NarrativesAmey, Patrick;
add to browser selection
Paywall, versioning, blended media… quel avenir pour la presse écrite ?Badillo, Patrick-Yves; Amez-Droz, P.;

Proceedings Chapters

add to browser selection
Case study: legal requirements for the use of social login features for online reputation updatesSeigneur, Jean-Marc; Van Der Sype, Yung Shin;
add to browser selection
Collaborative Wireless Access to Mitigate Roaming CostsBallester Lafuente, Carlos; Seigneur, Jean-Marc; Lyon, Thibaud;
add to browser selection
Extending Trust Management with Cooperation Incentives: Achieving Collaborative Wi-Fi Sharing Using Trust Transfer to Stimulate Cooperative BehavioursSeigneur, Jean-Marc; Ballester Lafuente, Carlos;
add to browser selection
Les MOOCs, la bataille de l'e-réputation contre les formations universitaires ?Seigneur, Jean-Marc; Jeannette, Christophe;
add to browser selection
On the Tradeoff among Trust, Privacy, and Cost in Incentive-Based NetworksSeigneur, Jean-Marc; Ballester Lafuente, Carlos; Bogliolo, Alessandro; Aldini, Alessandro;
add to browser selection
Swiss Innovation Online Reputation Case StudySeigneur, Jean-Marc;

Conference Presentations

add to browser selection
Information and knowledge society and network economy: from euphoria to realityBadillo, Patrick-Yves; Bourgeois, Dominique;
add to browser selection
Innovation and social networkBadillo, Patrick-Yves;
add to browser selection
International Governance: Roles and Responsibilities ‒ A knowledge (data) based gouvernanceBadillo, Patrick-Yves;
add to browser selection
Les nouveaux défis numériques pour les télévisions généralistesBadillo, Patrick-Yves;
add to browser selection
Media crisis and concentration: A comparison between the Swiss and the French Daily PressesBadillo, Patrick-Yves;
add to browser selection
The Swiss advertising market and the emergence of digital ‒ a revised two-sided model?Badillo, Patrick-Yves; Amez-Droz, Philippe René; Bourgeois, Dominique;
<< previous | 1 | 2 |