Show items per page
Elements: 147
Page 1 on 8
 TitleAuthors / EditorsDate
add to browser selection
Fostering self-regulated learning: From clinical to whole class interventions Hessels-Schlatter, Christine; Hessels, Marco G.P.; Godin, Harmony; Spillmann, Hildalill 2017
add to browser selection
A pilot study of dynamic assessment of vocabulary in German for bilingual preschoolers in Switzerland Maragkaki, Ilektra; Hessels, Marco G.P. 2017
add to browser selection
Effets d’une intervention métacognitive, menée en classe de 8P, sur l’autorégulation des élèves et le transfert des stratégies Maume, Marine 2017
add to browser selection
Interdisziplinäres Teamteaching - Eine empirische Studie über die Einstellung zur Zusammenarbeit von Lehrkräften unterschiedlicher Professionen Abegglen, Hans-Joerg; Schwab, Susanne; Hessels, Marco G.P. 2017
add to browser selection
Participation sociale de tous les élèves à l’école ordinaire l’effet du feedback de l’enseignant sur l’acceptation sociale d’élèves présentant des besoins éducatifs particuliers à Genève Forghani Abkenari Spang, Baharak 2017
add to browser selection
Learning Disabilities, 2017 Vol. 15 No. 1 Grünke, Matthias; Citro, Teresa Allissa; Hessels, Marco G.P.; Washburn, Erin 2017
add to browser selection
Einstellungen und Selbstwirksamkeit von Lehramtsstudierenden, LehrerInnen und SchulleiterInnen im Kontext schulische Integration Abegglen, Hans-Joerg 2017
add to browser selection
Intervention métacognitive dans une classe REP de 5P Harmos : effets auprès des élèves Favre, Mathilde 2017
add to browser selection
Pretest Versus No Pretest: An Investigation Into the Problem-Solving Processes in a Dynamic Testing Context Veerbeek, Jochanan; Hessels, Marco G.P.; Vogelaar, Simone; Resing, Wilma C.M. 2017
add to browser selection
Journal of Cognitive Education and Psychology. 2017, Vol. 16, no. 3 Hessels, Marco G.P. 2017
add to browser selection
Special Issue on Cognition and Psychopathology Hessels, Marco G.P. 2017
add to browser selection
Journal of Cognitive Education and Psychology. 2017, Vol. 16, no. 2 Hessels, Marco G.P. 2017
add to browser selection
L'intégration : quelle aventure ?! La perception des parents sur le parcours de scolarisation de leur enfant présentant une déficience intellectuelle à Genève Monte, Paola; Guyaz, Maëlle 2016
add to browser selection
Le rôle de l'enseignant du soutient scolaire à l'école internationale de Genève Mcgillivray, Lisa 2016
add to browser selection
Enseigner la littératie aux personnes présentant une déficience intellectuelle modérée à sévère Fratczak, Katarzyna Milena 2016
add to browser selection
La relation entre le syndrome de l'X-Fragile et le trouble du spectre de l'autisme. Recommandations d'accompagnement et pistes d'intervention pour un adulte de 40 ans Angus, Xavier 2016
add to browser selection
Journal of Cognitive Education and Psychology. 2016, Vol 15, No. 3 Hessels, Marco G.P.; Lauchlan, Fraser 2016
add to browser selection
Sociale participatie in het secundair onderwijs in Oostenrijk gemeten met de Social Participation Questionnaire Hessels, Marco G.P.; Schwab, Susanne 2016
add to browser selection
Predicting a high rate of self-assessed and parent-assessed peer problems – Is it typical for students with disabilities? Schwab, Susanne; Gebhardt, Markus; Hessels, Marco G.P.; Nusser, Lena 2016
add to browser selection
Special Issue on Learning disabilities around the globe Citro, Teresa Allissa; Grünke, Matthias; Hessels, Marco G.P.; Saddler, Bruce 2016
<< previous | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |