Show items per page
Elements: 39
Page 1 on 2
 TitleAuthors / EditorsDate
add to browser selection
Soutenir les capacités langagières et littéraciques des enfants à travers le développement professionnel des éducatrices et éducateurs de la petite enfance Sales Cordeiro, Glaís; Zogmal, Marianne; Franck, Julie; Alaria, Laura; ... Garcia, Stéphanie 2020
add to browser selection
La perception intermodale (audio-visuelle) des expressions émotionnelles (joie, colère, peur ou dégoût) chez les bébés âgés de 1 à 6 mois et les enfants âgés de 5 à 10 ans : apports de l’oculométrie Palama, Amaya 2019
add to browser selection
Preterm infant showed better object handling skills in a neonatal intensive care unit during silence than with a recorded female voice Lejeune, Fleur; Brand, Laure-Anne; Palama, Amaya; Parra, Johanna; ... Berne-Audéoud, Frédérique 2019
add to browser selection
Le traitement sensoriel des personnes avec le syndrome de Williams : des particularités perceptives Cheam, Caroline; Lejeune, Fleur; Gentaz, Edouard; Barisnikov, Koviljka 2019
add to browser selection
Fragility of haptic memory in human full-term newborns Lejeune, Fleur; Borradori Tolsa, Cristina; Gentaz, Edouard; Barisnikov, Koviljka 2018
add to browser selection
L’enfant prématuré en 2018 : multiplicité des enjeux Lejeune, Fleur; Gentaz, Edouard 2018
add to browser selection
Early Adaptive Functioning Trajectories in Preschoolers With Autism Spectrum Disorders Franchini, Martina; Zoeller, Daniela; Gentaz, Edouard; Glaser, Bronwyn; ... Schaer, Marie 2018
add to browser selection
The role of visual experience in the production of emotional facial expressions by blind people: a review Valente, Dannyelle; Theurel, Anne; Gentaz, Edouard 2017
add to browser selection
Brief Report: A Preference for Biological Motion Predicts a Reduction in Symptom Severity 1 Year Later in Preschoolers with Autism Spectrum Disorders Franchini, Martina; Wood de Wilde, Hilary; Glaser, Bronwyn; Gentaz, Edouard; ... Schaer, Marie 2016
add to browser selection
Sound Interferes with the Early Tactile Manual Abilities of Preterm Infants Lejeune, Fleur; Parra, Johanna; Berne--Audéoud, Frédérique; Marcus, Leïla; ... Debillon, Thierry 2016
add to browser selection
The integration of visual context information in facial emotion recognition in 5- to 15-year-olds Theurel, Anne; Witt, Arnaud; Malsert, Jennifer; Lejeune, Fleur; ... Gentaz, Edouard 2016
add to browser selection
Successful Neuropsychological Rehabilitation in a Patient with Cerebellar Cognitive Affective Syndrome Ruffieux, N.; Colombo, Françoise; Gentaz, Edouard; Annoni, Gian-Maria; ... Bihl, T. 2016
add to browser selection
Differences in the Predictors of Reading Comprehension in First Graders from Low Socio-Economic Status Families with Either Good or Poor Decoding Skills Gentaz, Edouard; Sprenger-Charolles, Liliane; Theurel, Anne 2015
add to browser selection
Face Gender Influences the Looking Preference for Smiling Expressions in 3.5-Month-Old Human Infants Bayet, Laurie; Quinn, Paul C.; Tanaka, James W.; Lee, Kang; ... Pascalis, Olivier 2015
add to browser selection
Entraîner les compétences émotionnelles à l’école Theurel, Anne; Gentaz, Edouard 2015
add to browser selection
Les effets de la « méthode Montessori » sur le développement psychologique des enfants : une synthèse des recherches scientifiques quantitatives Denervaud, Solange; Gentaz, Edouard 2015
add to browser selection
Les troubles dépressifs maternels: conséquences sur le développement neurocognitif et affectif du jeune enfant Malsert, Jennifer; Lejeune, Fleur 2015
add to browser selection
La préférence visuelle pour les mouvements biologiques chez des jeunes enfants avec développement typique : une contribution au diagnostic précoce des troubles du spectre autistique Buffle, Paulina Lorena 2015
add to browser selection
The effect of postnatal age on the early tactile manual abilities of preterm infants Lejeune, Fleur; Berne-Audéoud, Frédérique; Marcus, Leïla; Debillon, Thierry; Gentaz, Edouard 2014
add to browser selection
Analysis of cursive letters, syllables, and words handwriting in a French second-grade child with Developmental Coordination Disorder and comparison with typically developing children Jolly, Caroline; Gentaz, Edouard 2014
<< previous | 1 | 2 |