| Title | Authors / Editors | Date |
unige:92952 |
Interdisziplinäres Teamteaching - Eine empirische Studie über die Einstellung zur Zusammenarbeit von Lehrkräften unterschiedlicher Professionen |
Abegglen, Hans-Joerg; Schwab, Susanne; Hessels, Marco G.P. |
2017 |
unige:100736 |
A Psychometric Analysis of the Student Version of the Perceptions of Inclusion Questionnaire (PIQ) |
Zurbriggen, Carmen L.A.; Venetz, Martin; Schwab, Susanne; Hessels, Marco G.P. |
2017 |
unige:114375 |
ATIS-STEP Attitudes Towards Inclusive Schoolng - Students, TEachers and Parents. Eine Längsschnittstudie im Mixed-Methods Design |
Schwab, Susanne; Hessels, Marco G.P.; Trauntschnig, Mike; Watko, Petra |
2016 |
unige:114376 |
Students', teachers' and parents' attitudes towards inclusive schooling |
Schwab, Susanne; Hessels, Marco G.P. |
2016 |
unige:84147 |
Sociale participatie in het secundair onderwijs in Oostenrijk gemeten met de Social Participation Questionnaire |
Hessels, Marco G.P.; Schwab, Susanne |
2016 |
unige:79237 |
Predicting a high rate of self-assessed and parent-assessed peer problems – Is it typical for students with disabilities? |
Schwab, Susanne; Gebhardt, Markus; Hessels, Marco G.P.; Nusser, Lena |
2016 |
unige:79242 |
Einstellung zur Integration – Ergebnisse aus einer Schweizer Onlinestudie mit Lehrkräften und Studierenden |
Abegglen, Hansjörg; Schwab, Susanne; Hessels, Marco G.P. |
2015 |
unige:75218 |
Kritische Aspekte bei Blickbewegungsanalysen am Beispiel der Evaluierung von Trainingseffekten im schlussfolgernden Denken bei Risikogruppen |
Hessels, Marco G.P.; Schwab, Susanne |
2015 |
unige:75219 |
Einstellungen und Selbstwirksamkeit von Lehrerinnen und Lehrern zur schulischen Inklusion in Deutschland – eine Analyse mit Daten des Nationalen Bildungspanels Deutschlands (NEPS) |
Gerbhardt, Markus; Schwab, Susanne; Nusser, Lena; Hessels, Marco G.P. |
2015 |
unige:76621 |
Validität von Messungen zur Einstellung gegenüber dem gemeinsamen Unterricht von Schüler*innen mit und ohne sonderpädagogischen Förderbedarf |
Schwab, Susanne; Hessels, Marco G.P. |
2015 |
unige:72883 |
Mathematics Performance and Metacognitive Behaviors During Task Resolution and the Self-Concept of Students with and without Learning Disabilities in Secondary Education |
Hessels, Marco G.P.; Schwab, Susanne |
2015 |
unige:77748 |
Teaching practices and beliefs about inclusion of general and special needs teachers in Austria |
Schwab, Susanne; Holzinger, Andrea; Krammer, Mathias; Gebhardt, Markus; Hessels, Marco G.P. |
2015 |
unige:76630 |
European Research in Inclusive Education |
Schwab, Susanne; Hessels, Marco G.P. |
2015 |
unige:76631 |
Does Inclusive Education Change Teachers' Educational Goals? A Comparative Analysis of Two Cross-sectional Surveys in Austria |
Schwab, Susanne; Gebhardt, Markus; Hessels, Marco G.P.; Ellmeier, Barbara; ... Rossmann, Peter |
2015 |
unige:76634 |
Assessing Special Educational Needs in Austria: Description of Labeling Practices and Their Evolution From 1996 to 2013 |
Schwab, Susanne; Hessels, Marco G.P.; Obendrauf, Tanja; Polanig, Monica C.; Wölflingseder, Lisa |
2015 |
unige:76636 |
Special Issue on Inclusive Education |
Schwab, Susanne; Hessels, Marco G.P. |
2015 |
unige:39015 |
Achievement Goals, School Achievement, Self-Estimations of School Achievement, and Calibration in Students With and Without Special Education Needs in Inclusive Education |
Schwab, Susanne; Hessels, Marco G.P. |
2015 |
unige:72885 |
The Relationship Between Social and Emotional Integration and Reading Ability in Students With and Without Special Educational Needs in Inclusive Classes |
Schwab, Susanne; Hessels, Marco G.P.; Gebhardt, Markus; Krammer, Mathias; Gasteiger-Klicpera, Barbara |
2015 |
unige:44347 |
Einleitung zum Themenschwerpunkt "Einstellungen zum inklusiven Unterricht" |
Schwab, Susanne; Hessels, Marco G.P. |
2014 |
unige:35792 |
Lern- und Leistungsmotivation bei SchülerInnen mit Lernbehinderung. Ergebnisse einer empirischen Untersuchung in der Sekundarstufe |
Schwab, Susanne; Hessels, Marco G.P. |
2014 |