Show items per page
Elements: 27
Page 1 on 2
 TitleAuthors / EditorsDate
add to browser selection
Fostering self-regulated learning: From clinical to whole class interventions Hessels-Schlatter, Christine; Hessels, Marco G.P.; Godin, Harmony; Spillmann, Hildalill 2017
add to browser selection
Current Views on Cognitive Education: A Critical Discussion and Future Perspectives Hessels, Marco G.P.; Hessels-Schlatter, Christine 2013
add to browser selection
Evaluation et intervention auprès d'élèves en difficultés Hessels, Marco G.P.; Hessels-Schlatter, Christine 2010
add to browser selection
Strategy acquisition by children with general learning difficulties through metacognitive training Bosson, Mélanie; Hessels, Marco G.P.; Hessels-Schlatter, Christine; Berger, Jean-Louis; ... Büchel, Fredi 2010
add to browser selection
Vers une évaluation adéquate et une intervention cognitive ciblée auprès des élèves à besoins éducatifs particuliers Hessels, Marco G.P.; Hessels-Schlatter, Christine 2010
add to browser selection
L'apport des tests d'apprentissage dans l'évaluation des capacités intellectuelles des élèves avec difficultés scolaires Hessels, Marco G.P.; Hessels-Schlatter, Christine 2010
add to browser selection
Une évaluation plus fiable de la capacité d'apprentissage des personnes présentant une déficience intellectuelle modérée à sévère Hessels-Schlatter, Christine 2010
add to browser selection
Les jeux comme outils d'intervention métacognitive Hessels-Schlatter, Christine 2010
add to browser selection
Evaluation et intervention auprès d'élèves en difficultés: synthèse et perspectives Hessels-Schlatter, Christine; Hessels, Marco G.P. 2010
add to browser selection
Development of a theoretical framework and practical application of games in fostering cognitive and metacognitive skills Hessels-Schlatter, Christine 2010
add to browser selection
Clarifying Some Issues in Dynamic Assessment: Comments on Karpov and Tzuriel Hessels-Schlatter, Christine; Hessels, Marco G.P. 2009
add to browser selection
Principes pédagogiques favorisant le développement du raisonnement Hessels-Schlatter, Christine; Hessels, Marco G.P. 2009
add to browser selection
Remédier aux difficultés d'apprentissage des élèves présentant un trouble déficit d'attention et hyperactivité (TDA/H) par une approche métacognitive : revue de la littérature Kipfer, Nadine Marlise; Hessels-Schlatter, Christine; Berger, Jean-Louis 2009
add to browser selection
La validité scolaire et sociale du Test d'Apprentissage de la Pensée Analogique (TAPA) Büchel, Fredi; Hessels-Schlatter, Christine; Kipfer, Nadine Marlise; Bosshard, Catherine 2009
add to browser selection
Metacognitive Teaching in a Special Education Class Hessels, Marco G.P.; Hessels-Schlatter, Christine; Bosson, Mélanie; balli, Yann 2009
add to browser selection
Le développement de stratégies cognitives et métacognitives chez des élèves en difficulté d'apprentissage Bosson, Mélanie; Hessels, Marco G.P.; Hessels-Schlatter, Christine 2009
add to browser selection
Pedagogical principles favouring the development of reasoning in people with severe learning difficulties Hessels, Marco G.P.; Hessels-Schlatter, Christine 2008
add to browser selection
Le développement des compétences dans le raisonnement abstrait chez les personnes présentant un retard mental modéré à sévère Hessels-Schlatter, Christine 2006
add to browser selection
Moderate mental retardation and learning capacity: The Analogical Reasoning Learning Test Hessels-Schlatter, Christine 2002
add to browser selection
A Dynamic Test to Assess Learning Capacity in People With Severe Impairments Hessels-Schlatter, Christine 2002
<< previous | 1 | 2 |