Show items per page
Elements: 75
Page 1 on 4
 TitleAuthors / EditorsDate
add to browser selection
Representation of Knowledge as a Mediator of Learning Butera, Fabrizio; Mugny, Gabriel; Buchs, Céline 2001
add to browser selection
Complementarity of Information and Quality of Relationship in Cooperative Learning Buchs, Céline; Butera, Fabrizio 2001
add to browser selection
Significations des positions initiales des cibles et dynamiques d'influence sociale dans une tâche d'aptitudes : l'hypothèse de correspondance Buchs, Céline; Falomir Pichastor, Juan Manuel; Mugny, Gabriel; Quiamzade, Alain 2002
add to browser selection
Epistemic and relational conflicts in sharing identical vs. complementary information during cooperative learning Darnon, Céline; Buchs, Céline; Butera, Fabrizio 2002
add to browser selection
Self-competence, interaction style and expert social influence: Toward a correspondence hypothesis Mugny, Gabriel; Quiamzade, Alain; Pigiere Doublon, Dominique; Dragulescu, Agatta Delia; Buchs, Céline 2002
add to browser selection
Interdépendance des ressources dans les dispositifs d'apprentissage entre pairs : menace des compétences et dépendance informationnelle. Vers des processus médiateurs et modérateurs Buchs, Céline 2002
add to browser selection
Influence sociale et discrimination : les limites de la norme de non-discrimination Falomir Pichastor, Juan Manuel; Mugny, Gabriel; Butera, Fabrizio; Buchs, Céline; ... Huyghues Despointes, Sophie 2003
add to browser selection
Interaction styles and expert social influence Quiamzade, Alain; Mugny, Gabriel; Dragulescu, Agatta Delia; Buchs, Céline 2003
add to browser selection
Autorité et apprentissage : des objectifs mutuellement exclusifs ? Butera, Fabrizio; Buchs, Céline 2004
add to browser selection
Correspondance entre style d'influence et significations des positions initiales de la cible : le cas des sources expertes Quiamzade, Alain; Mugny, Gabriel; Falomir Pichastor, Juan Manuel; Invernizzi, Federica; ... Dragulescu, Agatta 2004
add to browser selection
Illustration d'un programme d'entraînement à la résolution de conflits Buchs, Céline; Butera, Fabrizio 2004
add to browser selection
Comment l'enseignant peut-il organiser le travail de groupe ? Buchs, Céline; Filisetti, Laurence; Butera, Fabrizio; Quiamzade, Alain 2004
add to browser selection
Socio-cognitive conflict and the role of student interaction in learning Buchs, Céline; Butera, Fabrizio 2004
add to browser selection
Resource interdependence, student interactions and performance in cooperative learning Buchs, Céline; Butera, Fabrizio; Mugny, Gabriel 2004
add to browser selection
Conflict Elaboration and Cognitive Outcomes Buchs, Céline; Butera, Fabrizio; Mugny, Gabriel; Darnon, Céline 2004
add to browser selection
Reasoning together: From focussing to decentering Butera, Fabrizio; Buchs, Céline 2005
add to browser selection
Correspondance entre rapport social et autocompétence dans la transmission du savoir par une autorité épistémique : une extension Quiamzade, Alain; Mugny, Gabriel; Buchs, Céline 2005
add to browser selection
Apprendre ensemble : buts de performance et buts de maîtrise au sein d'interactions sociales entre apprenants Darnon, Céline; Buchs, Céline; Butera, Fabrizio 2006
add to browser selection
Buts de performance et de maîtrise et interactions sociales entre étudiants : la situation particulière du désaccord avec autrui Darnon, Céline; Buchs, Céline; Butera, Fabrizio 2006
add to browser selection
Quelles interactions sociales au service de l'apprentissage en petits groupes Buchs, Céline; Lehraus, Katia; Butera, Fabrizio 2006
<< previous | 1 | 2 | 3 | 4 |