Show items per page
Elements: 75
Page 1 on 4
 TitleAuthors / EditorsDate
add to browser selection
Complementarity of Information and Quality of Relationship in Cooperative Learning Buchs, Céline; Butera, Fabrizio 2001
add to browser selection
Representation of Knowledge as a Mediator of Learning Butera, Fabrizio; Mugny, Gabriel; Buchs, Céline 2001
add to browser selection
Interdépendance des ressources dans les dispositifs d'apprentissage entre pairs : menace des compétences et dépendance informationnelle. Vers des processus médiateurs et modérateurs Buchs, Céline 2002
add to browser selection
Epistemic and relational conflicts in sharing identical vs. complementary information during cooperative learning Darnon, Céline; Buchs, Céline; Butera, Fabrizio 2002
add to browser selection
Self-competence, interaction style and expert social influence: Toward a correspondence hypothesis Mugny, Gabriel; Quiamzade, Alain; Pigiere Doublon, Dominique; Dragulescu, Agatta Delia; Buchs, Céline 2002
add to browser selection
Significations des positions initiales des cibles et dynamiques d'influence sociale dans une tâche d'aptitudes : l'hypothèse de correspondance Buchs, Céline; Falomir Pichastor, Juan Manuel; Mugny, Gabriel; Quiamzade, Alain 2002
add to browser selection
Interaction styles and expert social influence Quiamzade, Alain; Mugny, Gabriel; Dragulescu, Agatta Delia; Buchs, Céline 2003
add to browser selection
Influence sociale et discrimination : les limites de la norme de non-discrimination Falomir Pichastor, Juan Manuel; Mugny, Gabriel; Butera, Fabrizio; Buchs, Céline; ... Huyghues Despointes, Sophie 2003
add to browser selection
Illustration d’un programme d’entraînement à la résolution de conflits Buchs, Céline; Butera, Fabrizio 2004
add to browser selection
Comment l’enseignant peut-il organiser le travail de groupe ? Buchs, Céline; Filisetti, Laurence; Butera, Fabrizio; Quiamzade, Alain 2004
add to browser selection
Socio-cognitive conflict and the role of student interaction in learning Buchs, Céline; Butera, Fabrizio 2004
add to browser selection
Autorité et apprentissage : des objectifs mutuellement exclusifs ? Butera, Fabrizio; Buchs, Céline 2004
add to browser selection
Resource interdependence, student interactions and performance in cooperative learning Buchs, Céline; Butera, Fabrizio; Mugny, Gabriel 2004
add to browser selection
Conflict Elaboration and Cognitive Outcomes Buchs, Céline; Butera, Fabrizio; Mugny, Gabriel; Darnon, Céline 2004
add to browser selection
Correspondance entre style d'influence et significations des positions initiales de la cible : le cas des sources expertes Quiamzade, Alain; Mugny, Gabriel; Falomir Pichastor, Juan Manuel; Invernizzi, Federica; ... Dragulescu, Agatta 2004
add to browser selection
Correspondance entre rapport social et autocompétence dans la transmission du savoir par une autorité épistémique : une extension Quiamzade, Alain; Mugny, Gabriel; Buchs, Céline 2005
add to browser selection
Reasoning together: From focussing to decentering Butera, Fabrizio; Buchs, Céline 2005
add to browser selection
Apprendre ensemble : buts de performance et buts de maîtrise au sein d'interactions sociales entre apprenants Darnon, Céline; Buchs, Céline; Butera, Fabrizio 2006
add to browser selection
Buts de performance et de maîtrise et interactions sociales entre étudiants : la situation particulière du désaccord avec autrui Darnon, Céline; Buchs, Céline; Butera, Fabrizio 2006
add to browser selection
Quelles interactions sociales au service de l’apprentissage en petits groupes Buchs, Céline; Lehraus, Katia; Butera, Fabrizio 2006
<< previous | 1 | 2 | 3 | 4 |