| Title | Authors / Editors | Date |
unige:14412 |
Training and assessment of analogical reasoning in students with severe learning difficulties |
Büchel, Fredi; Hessels-Schlatter, Christine; Scharnhorst, Ursula |
1997 |
unige:14426 |
Test d'apprentissage de la pensée analogique pour adolescents handicapés mentaux modérés |
Hessels-Schlatter, Christine; Büchel, Fredi; Thomas, L. |
1997 |
unige:14447 |
Detecting reasoning abilities in persons with moderate mental retardation: The Analogical Reasoning Learning Test (ARLT) |
Hessels-Schlatter, Christine; Büchel, Fredi |
2000 |
unige:14436 |
Evaluation des compétences cognitives et de la capacité d'apprentissage |
Hessels-Schlatter, Christine |
2001 |
unige:14445 |
Apprentissages cognitifs |
Büchel, Fredi; Hessels-Schlatter, Christine |
2001 |
unige:13201 |
External Memory and Verbalization in Students with Moderate Mental Retardation: Theory and Training |
Rinaldi, Delphine; Hessels, Marco G.P.; Büchel, Fredi; Hessels-Schlatter, Christine; Kipfer, Nadine Marlise |
2002 |
unige:13208 |
Learning potential in immigrant children in two countries: The Dutch and the Swiss-French version of the Learning Potential Test for Ethnic Minorities |
Hessels, Marco G.P.; Hessels-Schlatter, Christine |
2002 |
unige:14448 |
Moderate mental retardation and learning capacity: The Analogical Reasoning Learning Test |
Hessels-Schlatter, Christine |
2002 |
unige:13232 |
A Dynamic Test to Assess Learning Capacity in People With Severe Impairments |
Hessels-Schlatter, Christine |
2002 |
unige:14427 |
Le développement des compétences dans le raisonnement abstrait chez les personnes présentant un retard mental modéré à sévère |
Hessels-Schlatter, Christine |
2006 |
unige:13206 |
Pedagogical principles favouring the development of reasoning in people with severe learning difficulties |
Hessels, Marco G.P.; Hessels-Schlatter, Christine |
2008 |
unige:12310 |
Clarifying Some Issues in Dynamic Assessment: Comments on Karpov and Tzuriel |
Hessels-Schlatter, Christine; Hessels, Marco G.P. |
2009 |
unige:13197 |
Metacognitive Teaching in a Special Education Class |
Hessels, Marco G.P.; Hessels-Schlatter, Christine; Bosson, Mélanie; balli, Yann |
2009 |
unige:13207 |
Le développement de stratégies cognitives et métacognitives chez des élèves en difficulté d'apprentissage |
Bosson, Mélanie; Hessels, Marco G.P.; Hessels-Schlatter, Christine |
2009 |
unige:13223 |
Principes pédagogiques favorisant le développement du raisonnement |
Hessels-Schlatter, Christine; Hessels, Marco G.P. |
2009 |
unige:13233 |
Remédier aux difficultés d'apprentissage des élèves présentant un trouble déficit d'attention et hyperactivité (TDA/H) par une approche métacognitive : revue de la littérature |
Kipfer, Nadine Marlise; Hessels-Schlatter, Christine; Berger, Jean-Louis |
2009 |
unige:13235 |
La validité scolaire et sociale du Test d'Apprentissage de la Pensée Analogique (TAPA) |
Büchel, Fredi; Hessels-Schlatter, Christine; Kipfer, Nadine Marlise; Bosshard, Catherine |
2009 |
unige:12308 |
Strategy acquisition by children with general learning difficulties through metacognitive training |
Bosson, Mélanie; Hessels, Marco G.P.; Hessels-Schlatter, Christine; Berger, Jean-Louis; ... Büchel, Fredi |
2010 |
unige:12249 |
Evaluation et intervention auprès d'élèves en difficultés |
Hessels, Marco G.P.; Hessels-Schlatter, Christine |
2010 |
unige:14439 |
Vers une évaluation adéquate et une intervention cognitive ciblée auprès des élèves à besoins éducatifs particuliers |
Hessels, Marco G.P.; Hessels-Schlatter, Christine |
2010 |