| Title | Authors / Editors | Date |
unige:165465 |
« Etes-vous vraiment prêts à nous écouter ? » Négociation de significations et processus identitaires dans un projet de formation d’adultes |
Muller Mirza, Nathalie |
2007 |
unige:159026 |
“Are you really ready to change?” An actor-oriented perspective on a farmers training setting in Madagascar |
Muller Mirza, Nathalie; Perret-Clermont, Anne-Nelly |
2014 |
unige:165253 |
Argumentation and learning in science education |
Muller Mirza, Nathalie |
2012 |
unige:126326 |
Can we learn through disagreements? A sociocultural perspective on argumentative interactions in a pedagogical setting in higher education |
Muller Mirza, Nathalie |
2015 |
unige:165454 |
Civic education and intercultural issues in Switzerland: Psychosocial dimensions of an education to “otherness” |
Muller Mirza, Nathalie |
2011 |
unige:126317 |
Culture, emotions and narratives in education for cultural diversity: A sociocultural approach |
Muller Mirza, Nathalie |
2016 |
unige:126318 |
Emotions, Development and Materiality at School: a Cultural-Historical Approach |
Muller Mirza, Nathalie |
2016 |
unige:165254 |
La construction de l’image de l’autre dans l’interaction. Des coulisses de l’implicite à la mise en scène |
Muller Mirza, Nathalie; De Pietro, Jean-François |
1997 |
unige:165197 |
La quête de l’intersubjectivité dans l’entretien de recherche sur les compétences |
Cesari Lusso, Vittoria; Muller Mirza, Nathalie |
2022 |
unige:165451 |
Le stage d’adaptation : un lieu d’apprentissage ? Analyse du parcours d’un infirmier diplômé en demande de reconnaissance |
Alber, Jean-Luc; Muller Mirza, Nathalie; Navarro, Cécile |
2021 |
unige:145677 |
Les pratiques de bénévoles auprès d'enfants migrants en difficulté scolaire : un système d'activité sous tension |
Muller Mirza, Nathalie; Albanèse, Oriane |
2020 |
unige:126321 |
Quand la culture entre dans les recherches en psychologie du développement |
Zittoun, Tania; Muller Mirza, Nathalie; Perret-Clermont, Anne-Nelly |
2006 |
unige:165453 |
Regards croisés des approches cognitives et socioculturelles sur l’apprentissage collaboratif : quelles contributions dans le domaine de l’éducation ? |
Molinari, Gaëlle; Muller Mirza, Nathalie; Tartas, Valérie |
2021 |
unige:126316 |
Rethinking Collaborative Learning Through Participation in an Interdisciplinary Research Project: Tensions and Negotiations as Key Points in Knowledge Production |
Tartas, Valérie; Muller Mirza, Nathalie |
2007 |
unige:126319 |
Self-narration and agency as interactive achievements: A sociocultural and interactionist analysis of migrant women's stories in a language learning setting |
Muller Mirza, Nathalie; Dos Santos Mamed, Marcelo |
2019 |
unige:159024 |
Talking about cultural diversity at school: dialogical tensions and obstacles to secondarisation |
Grossen, Michèle; Muller Mirza, Nathalie |
2019 |
unige:159025 |
Transforming personal experience and emotions through secondarisation in education for cultural diversity: An interplay between unicity and genericity |
Muller Mirza, Nathalie; Grossen, Michèle; de Diesbach-Dolder, Stéphanie; Nicollin, Laura |
2014 |
unige:166445 |
Travail relationnel et travail de sens dans l’activité de professionnel·les de l’accompagnement. Reconnaissance et dilemmes au cœur du métier |
Cardoso, Stéphanie; Muller Mirza, Nathalie |
2022 |
unige:165255 |
Using graphical tools in a phased activity for enhancing dialogical skills: An example with Digalo |
Muller Mirza, Nathalie; Tartas, Valérie; Perret-Clermont, Anne-Nelly; de Pietro, Jean-François |
2007 |