| Title | Authors / Editors | Date |
unige:112273 |
[Compte rendu de :] Pierrot Alain, Carvalho Isabel & Medaets Chantal (dir.). Domination et apprentissage. Anthropologie des formes de la transmission culturelle |
Akkari, Abdeljalil; Fuentes, Magdalena |
2017 |
unige:55077 |
A contribuição de Paulo Freire à educação na África: uma proposta de descolonização da escola |
Mesquida, Peri; Peroza, Juliano; Akkari, Abdeljalil |
2014 |
unige:21991 |
A inserção profissional no ensino: alguns pontos de referência sobre uma realidade complexa |
Akkari, Abdeljalil; Tardif, Maurice |
2011 |
unige:143661 |
A la memoire du Professeur Pierre Furter, professeur honoraire de l'Université de Genève |
Akkari, Abdeljalil; Carton, Michel; Dasen, Pierre; Hanhart, Siegfried; ... Schneuwly, Bernard |
2020 |
unige:156840 |
A Multilateral Model for Decolonising African Educational Leadership: Addressing Conceptual Problems and Integrating the Past-Present Continuum across the Local-Global Axis |
Akkari, Abdeljalil; Loomis, Collen |
2021 |
unige:21992 |
A profissionalização dos professores: debates internacionais e as implicações no Brasil |
Fernandes Costa, Ana Sheila; Akkari, Abdeljalil |
2011 |
unige:20243 |
A trans-disciplinary approach to researching youth identities, youth culture, and youth communities |
Loomis, Colleen; Akkari, Abdeljalil |
2011 |
unige:28366 |
Analysen zur Berufseinführung in die Sekundarstufe im Hinblick auf die Entwicklung einer professionellen Identität |
Mellouki, M'Hammed; Akkari, Abdeljalil; Changkakoti, Nilima; Gremion, François; Tardif, Maurice |
2012 |
unige:143645 |
Au-delà du débat conceptuel multiculturalisme ou interculturalisme: comment libérer le potentiel de la diversité culturelle en éducation? |
Akkari, Abdeljalil; Radhouane, Myriam |
2020 |
unige:28365 |
Au-delà du labyrinthe conceptuel: la notion de qualité en éducation |
Tawil, Sobhi; Akkari, Abdeljalil; Macedo, Beatriz |
2012 |
unige:20233 |
Beyond the conceptual maze. Approaches to quality in education |
Tawil, Sobhi; Akkari, Abdeljalil; Macedo, Beatriz |
2011 |
unige:20228 |
Construção histórica de um sistema dual de ensino e indefinição de fronteiras das redes pública e privada no Brasil |
Akkari, Abdeljalil; Pompeu Da Silva, Camila; Fernandes Costa, Ana Sheila; Mesquida, Peri |
2011 |
unige:118542 |
Construire et mettre en oeuvre un projet de coopération internationale en éducation |
Lauwerier, Thibaut; Akkari, Abdeljalil |
2019 |
unige:28385 |
Curriculum Reforms in Africa: From Policy to Implementation and Practice |
Akkari, Abdeljalil; Lauwerier, Thibaut; Shafei, Azza A. |
2012 |
unige:98095 |
Développer l'éducation de la petite enfance en Afrique...: oui, mais comment ? |
Akkari, Abdeljalil; Fuentes, Magdalena; Loomis, Colleen |
2016 |
unige:142270 |
Editorial. Répercussions internationales de l'oeuvre de Paulo Freire. Regards croisés de la recherche et de la pratique pédagogique |
Akkari, Abdeljalil; Lauwerier, Thibaut |
2020 |
unige:20231 |
Educação básica no Brasil: políticas públicas e qualidade |
Fernandes Costa, Ana Sheila; Akkari, Abdeljalil; Souza Silva, Rossana Valéria |
2011 |
unige:20226 |
Education, jeunes et révoltes dans le monde arabe |
Akkari, Abdeljalil |
2011 |
unige:20229 |
From accommodating to using diversity by teachers in Switzerland |
Akkari, Abdeljalil; Loomis, Colleen; Bauer, Stéphanie |
2011 |
unige:28368 |
From the Will to the Field: Parent Participation in Early Childhood Education in Madagascar |
Loomis, Colleen; Akkari, Abdeljalil |
2012 |