| Title | Authors / Editors | Date |
unige:21585 |
A Qualitative Analysis of Prescription Activity and Alert Usage in a Computerized Physician Order Entry System |
Wipfli, Rolf; Betrancourt, Mireille; Guardia, Alberto; Lovis, Christian |
2011 |
unige:111854 |
An Emotion Awareness Tool for the Sharing of Emotions: What Impact on Computer-Supported Collaborative Processes? |
Avry, Sunny; Molinari, Gaëlle; Chanel, Guillaume; Pun, Thierry; Betrancourt, Mireille |
2017 |
unige:74293 |
Assessment of Computer-Supported Collaborative Processes Using Interpersonal Physiological and Eye-Movement Coupling |
Chanel, Guillaume; Betrancourt, Mireille; Pun, Thierry; Cereghetti, Donato; Molinari, Gaëlle |
2013 |
unige:21698 |
Boredom, Engagement and Anxiety as Indicators for Adaptation to Difficulty in Games |
Chanel, Guillaume; Rebetez, Cyril; Betrancourt, Mireille; Pun, Thierry |
2008 |
unige:92522 |
Collaborative writing and discussion in vocational education: Effects on learning and self-efficacy beliefs |
Ortoleva, Giulia; Betrancourt, Mireille |
2015 |
unige:92486 |
Computer-Supported Collaborative Writing for Professional Development |
Ortoleva, Giulia; Betrancourt, Mireille |
2016 |
unige:92517 |
De la culture à la compétence numérique : la responsabilité de l’école |
Betrancourt, Mireille |
2016 |
unige:17661 |
De la culture du paradoxe à la cohérence pédagogique. Bilan de 10 années de formation à l’intégration des TICE pour les futur-e-s enseignants du primaire à Genève |
Peraya, Daniel; Lombard, François; Betrancourt, Mireille |
2008 |
unige:92234 |
Does animation enhance learning? A meta-analysis |
Berney, Sandra; Betrancourt, Mireille |
2016 |
unige:34724 |
Du didacticiel au jeu sérieux : le e-learning dans tous ses états |
Betrancourt, Mireille; Peraya, Daniel; Szilas, Nicolas |
2014 |
unige:111964 |
Effet des antécédents émotionnels de contrôle et de valeur sur la résolution de problème dans un jeu vidéo collaboratif |
Avry, Sunny; Chanel, Guillaume; Betrancourt, Mireille; Molinari, Gaëlle |
2018 |
unige:47409 |
Emotion Assessment From Physiological Signals for Adaptation of Game Difficulty |
Chanel, Guillaume; Rebetez, Cyril; Betrancourt, Mireille; Pun, Thierry |
2011 |
unige:90895 |
Emotion Feedback during Computer-Mediated Collaboration: Effects on Self-Reported Emotions and Perceived Interaction |
Molinari, Gaëlle; Chanel, Guillaume; Betrancourt, Mireille; Pun, Thierry; Bozelle Giroud, Christelle |
2013 |
unige:123955 |
Emotions and Collaborative Processes in Dyadic Problem Solving |
Avry, Sunny; Chanel, Guillaume; Molinari, Gaëlle; Betrancourt, Mireille |
2019 |
unige:92487 |
Évaluation d’une interface centrée activité pour la gestion des alertes médicales dans un système de prescription informatisée |
Wipfli, Rolf; Betrancourt, Mireille; Lovis, Christian |
2013 |
unige:92024 |
Feedback émotionnel et collaboration médiatisée par ordinateur : Quand la perception des interactions est liée aux traits émotionnels |
Molinari, Gaëlle; Bozelle Giroud, Christelle; Cereghetti, Donato; Chanel, Guillaume; ... Pun, Thierry |
2013 |
unige:111959 |
Feedbacks de contrôle et de valeur dans un jeu vidéo de résolution collaborative de problèmes : effets sur les émotions et la qualité perçue de la collaboration |
Avry, Sunny; Chanel, Guillaume; Betrancourt, Mireille; Pun, Thierry; Molinari, Gaëlle |
2017 |
unige:103309 |
Four reading ability tests as predictors of multimedia document comprehension |
Desiron, Juliette; Betrancourt, Mireille; de Vries, Erica |
2017 |
unige:86844 |
How Regrouping Alerts in Computerized Physician Order Entry Layout Influences Physicians' Prescription Behavior: Results of a Crossover Randomized Trial |
Wipfli, Rolf; Ehrler, Frédéric; Bediang, Georges Wylfred; Betrancourt, Mireille; Lovis, Christian |
2016 |
unige:92520 |
How Spatial Abilities and Dynamic Visualizations Interplay When Learning Functional Anatomy With 3D Anatomical Models |
Berney, Sandra; Betrancourt, Mireille; Molinari, Gaëlle; Hoyek, Nady |
2015 |