Show items per page
Elements: 115
Page 1 on 6
 TitleAuthors / EditorsDate
add to browser selection
"L'universalité du suffrage exige et présuppose l'universalité de l'instruction." L'édification de l'État enseignant à Genève, au 19e siècle Hofstetter, Rita 1999
add to browser selection
Approches empiriques de l'éducation Hofstetter, Rita; Schneuwly, Bernard; Criblez, Lucien 2007
add to browser selection
Archives Institut J.-J. Rousseau (AIJJR): l'Éducation nouvelle en héritage Droux, Joëlle; Gobet, Elphege; Haenggeli-Jenni, Béatrice; Hofstetter, Rita; Mole, Frédéric 2013
add to browser selection
Ascension, embrasement et disparition d'une science. Le point de vue d'un observateur privilégié: Claparède et la pédagogie au début du XXe siècle Hofstetter, Rita; Schneuwly, Bernard 2013
add to browser selection
Aspects of the Disciplinary Constitution of Sciences of Education: the "Prototype" of the Institut Jean-Jacques Rousseau in Geneva Muller, Christian Alain; Hofstetter, Rita; Schneuwly, Bernard; Kiciman, Valérie; ... Spani, Martina 2001
add to browser selection
Bovet's Dilemma - examinations or no examinations: the Swiss contribution to the Carnegie initiative Hofstetter, Rita; Schneuwly, Bernard 2008
add to browser selection
Building an “international code for public education”: Behind the scenes at the International Bureau of Education (1925–1946) Hofstetter, Rita 2015
add to browser selection
Cent ans de vie : 1912-2012 : la Faculté de psychologie et des sciences de l'éducation héritière de l'Institut Rousseau et de l'ère piagétienne Hofstetter, Rita; Ratcliff, Marc; Schneuwly, Bernard 2012
add to browser selection
Changes in Mass Schooling: 'school form' and 'grammar of schooling' as reagents Hofstetter, Rita; Schneuwly, Bernard 2013
add to browser selection
Changing conditions and governance of educational research in Europe. Switzerland Hofstetter, Rita; Schneuwly, Bernard 1999
add to browser selection
Concevoir des dispositifs de formation dans une perspective de professionnalisation : quelles articulations entre savoirs de référence et savoirs d’expérience des formateurs ? Lussi Borer, Valérie; Hofstetter, Rita; Gather Thurler, Monica; Maulini, Olivier 2012
add to browser selection
Conclusion générale Hofstetter, Rita; Schneuwly, Bernard 2007
add to browser selection
Construction de l'instruction publique et démocratisations contrastées Hofstetter, Rita; Monnier-Silva, Anne Catherine 2015
add to browser selection
Contrasted views of New Education on knowledge and its transformation. Anticipation of a new mode or ambivalence ? Hofstetter, Rita; Schneuwly, Bernard 2009
add to browser selection
Das Institut Jean-jacques Rousseau und die empirische Erziehungswissenschaft in der ersten Hälfte des 20. Jahrhunderts: Von Rousseau zu Piaget Hofstetter, Rita; Schneuwly, Bernard 2010
add to browser selection
Denk-mal Pestalozzi Furrer, Max; Hofstetter, Rita 1995
add to browser selection
Die Akademisierung der Pädagogik in der Schweiz (1870 bis 1950): zwischen lokaler Ausrichtung und internationaler Anbindung Spani, Martina; Hofstetter, Rita; Schneuwly, Bernard 2006
add to browser selection
Disciplinarisation et disciplination consubstantiellement liées. Deux exemples prototypiques sous la loupe: les sciences de l'éducation et les didactiques des disciplines Hofstetter, Rita; Schneuwly, Bernard 2014
add to browser selection
Du contrôle de la profession à la professionnalisation du contrôle Hofstetter, Rita 2014
add to browser selection
Editorial - Transfert et transformations des savoirs pédagogiques Criblez, Lucien; Hofstetter, Rita 2018
<< previous | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |