Show items per page
Elements: 75
Page 1 on 2
 TitleAuthors / EditorsDate
add to browser selection
"Ils sont carrément incurables" : comment les métaphores des cliniciens enseignants révèlent leur malaise dans la gestion des difficultés de raisonnement clinique de leurs internes Audetat Voirol, Marie-Claude; Dory, Valérie 2013
add to browser selection
A medical student in private practice for a 1-month clerkship: a qualitative exploration of the challenges for primary care clinical teachers Muller-Juge, Virginie; Pereira Miozzari, Anne Catherine; Rieder, Arabelle Rachel; Hasselgard-Rowe, Jennifer; ... Audetat Voirol, Marie-Claude 2018
add to browser selection
A Scoping Review of Physicians’ Clinical Reasoning in Emergency Departments Pelaccia, Thierry; Plotnick, Laurie H.; Audetat Voirol, Marie-Claude; Nendaz, Mathieu; ... Dory, Valérie 2019
add to browser selection
A teaching skills assessment tool inspired by the Calgary-Cambridge model and the patient-centered approach Sommer, Johanna Maria; Lanier, Cédric; Junod Perron, Noëlle Astrid; Nendaz, Mathieu; ... Audetat Voirol, Marie-Claude 2016
add to browser selection
A trainee in the office for a month: what are the challenges for the new clinical teacher? Audetat Voirol, Marie-Claude; Muller-Juge, Virginie; Pereira Miozzari, Anne Catherine; Gillabert, Cédric François; ... Rieder, Arabelle Rachel 2016
add to browser selection
Aider les étudiants en difficulté Audetat Voirol, Marie-Claude; Caire Fon, Nathalie 2018
add to browser selection
An Expanded Conceptual Framework of Medical Students' Primary Care Career Choice Pfarrwaller, Eva Franziska; Audetat Voirol, Marie-Claude; Sommer, Johanna Maria; Maisonneuve, Hubert; ... Haller, Dagmar M. 2017
add to browser selection
Beliefs, identities and educational practice: a Q methodology study of general practice supervisors Dory, Valérie; Audetat Voirol, Marie-Claude; Rees, Charlotte 2015
add to browser selection
Clinical reasining; where do we stand on identifying and remediating difficulties? Audetat Voirol, Marie-Claude; Lubarsky, Stuart; Blais, Jean-Guy; Charlin, Bernard 2013
add to browser selection
Clinical reasoning difficulties: a taxonomy for clinical teachers Audetat Voirol, Marie-Claude; Laurin, Suzanne; Sanche, Gilbert; Béïque, Caroline; ... Charlin, Bernard 2013
add to browser selection
Clinical reasoning processes : unraveling complexity through graphical representation Charlin, Bernard; Audetat Voirol, Marie-Claude; Millette, Bernard; Crevier, Françoise; ... Hoff, Léa 2012
add to browser selection
Clinicien enseignant en cabinet médical: méthodes d'enseignement Rieder, Arabelle Rachel; Halfon Poletti, Alice Esther; Audetat Voirol, Marie-Claude 2015
add to browser selection
Clinicien et superviseur… même combat! Audetat Voirol, Marie-Claude; Laurin, Suzanne 2010
add to browser selection
Comment enrichir la supervision d'un stagiaire en cabinet avec un mobile ? Rieder, Arabelle Rachel; Audetat Voirol, Marie-Claude 2019
add to browser selection
Comment enseigner le raisonnement clinique : un fascinant travail de détective... Audetat Voirol, Marie-Claude; Rieder, Arabelle Rachel; Sommer, Johanna Maria 2017
add to browser selection
Comment évaluer la compétence des stagiaires en milieu clinique? Audetat Voirol, Marie-Claude; Sanche, Gilbert; Laurin, Suzanne 2014
add to browser selection
Comment formaliser la supervision de l’apprentissage du raisonnement clinique Cogan, E.; Leeman, M.; Goffard, J.C.; Maisonneuve, Hubert; ... Audetat Voirol, Marie-Claude 2019
add to browser selection
Comment le clinicien enseignant peut-il agir sur le professionnalisme de ses stagiaires? Laurin, S; Sanche, G; Audetat Voirol, Marie-Claude 2015
add to browser selection
Comment mieux aider les médecins de la relève à assumer des responsabilités de gestion ? Voirol C, Christian; Audetat Voirol, Marie-Claude; Pelland, MF; Lajeunesse, J; ... Duplain, R 2014
add to browser selection
Content and conceptual frameworks of psychology and social work preceptor feedback related to the educational requests of family medicine residents Côté, Luc; Rocque, Rhéa; Audetat Voirol, Marie-Claude 2017
add to browser selection
Dans la tête de la Docteure L. : « autopsie » d’une décision Audetat Voirol, Marie-Claude; Laurin, Suzanne 2010
add to browser selection
Des analogies entre le raisonnement médical et l'évaluation formative Jouquan, Jean; Parent, Florence; Audetat Voirol, Marie-Claude 2013
add to browser selection
Développement professoral, hier, aujourd'hui et demain: pédagogie médicale. Guide AMEE no 36 Audetat Voirol, Marie-Claude; Cusson, Lise 2014
add to browser selection
Diagnosis and management of clinical reasoning difficulties Audetat Voirol, Marie-Claude; Laurin, Suzanne; Dory, Valérie; Charlin, Bernard; Nendaz, Mathieu 2017
add to browser selection
Diagnosis and management of clinical reasoning difficulties: Part I. Clinical reasoning supervision and educational diagnosis Audetat Voirol, Marie-Claude; Laurin, Suzanne; Dory, Valérie; Charlin, Bernard; Nendaz, Mathieu 2017
add to browser selection
Diagnosis and management of clinical reasoning difficulties: Part II. Clinical reasoning difficulties: Management and remediation strategies Audetat Voirol, Marie-Claude; Laurin, Suzanne; Dory, Valérie; Charlin, Bernard; Nendaz, Mathieu 2017
add to browser selection
Diagnostic et prise en charge des difficultés de raisonnement clinique. Guide AMEE no 117 (version courte). Première partie : supervision du raisonnement clinique et diagnostic pédagogique Audetat Voirol, Marie-Claude; Laurin, Suzanne; Dory, Valérie; Charlin, Bernard; Nendaz, Mathieu 2017
add to browser selection
Diagnostic et prise en charge des difficultés de raisonnement clinique. Guide AMEE n° 117 (version courte) Seconde partie : gestion des difficultés et stratégies de remédiation Audetat Voirol, Marie-Claude; Laurin, Suzanne; Dory, Valérie; Charlin, Bernard; Nendaz, Mathieu 2017
add to browser selection
En pratique médicale, pas de compétences sans une bonne organisation des connaissances! Laurin, S; Audetat Voirol, Marie-Claude; Sanche, G 2015
add to browser selection
Enseigner la médecine familiale : exposer les résidents à ce qui est utile Sanche, Gilbert; Laurin, Suzanne; Audetat Voirol, Marie-Claude 2012
add to browser selection
Étude exploratoire des perceptions et pratiques de médecins cliniciens enseignants engagés dans une démarche de diagnostic et de remédiation des lacunes du raisonnement clinique Audetat Voirol, Marie-Claude; Faguy, Alexandre; Jacques, André; Blais, Jean-Guy; Charlin, Bernard 2011
add to browser selection
Exploring a New Simulation Approach to Improve Clinical Reasoning Teaching and Assessment: Randomized Trial Protocol Pennaforte, Thomas; Moussa, Ahmed; Loye, Nathalie; Charlin, Bernard; Audetat Voirol, Marie-Claude 2016
add to browser selection
Facilitons-nous l'apprentissage de nos stagiaires? Audetat Voirol, Marie-Claude; Sanche, Gilbert; Laurin, Suzanne 2016
add to browser selection
Faculty development program evaluation: a need to embrace complexity Fernandez, Nicolas; Audetat Voirol, Marie-Claude 2019
add to browser selection
From intuition to professionalization:a qualitative study about the development of teacher identity in internal medicine senior residents Audetat Voirol, Marie-Claude; Gregoire, Geneviève; Fernandez, Nicolas; Laurin, Suzanne 2017
add to browser selection
How well are Swiss French physicians prepared for future practice in primary care? Junod Perron, Noëlle Astrid; Audetat Voirol, Marie-Claude; Mazouri, Sanae; Schindler, M; ... Sommer, Johanna Maria 2018
add to browser selection
Impact of the primary care curriculum and its teaching formats on medical students' perception of primary care: a cross-sectional study Chung, Christopher; Maisonneuve, Hubert; Pfarrwaller, Eva Franziska; Audetat Voirol, Marie-Claude; ... Haller, Dagmar M. 2016
add to browser selection
Intervenir auprès des étudiants en difficulté de raisonnement clinique Audetat Voirol, Marie-Claude; Laurin, Suzanne 2018
add to browser selection
Interventions for undergraduate and postgraduate medical learners with academic difficulties: A BEME systematic review: BEME guide no. 56 Lacasse, Miriam; Audetat Voirol, Marie-Claude; Boileau, Élisabeth; Caire Fon, Nathalie; ... Théorêt, Johanne 2019
add to browser selection
Is there a way for clinical teachers to assist struggling learners? A synthetic review of the literature Boileau, Elisabeth; St-Onge, Christina; Audetat Voirol, Marie-Claude 2017
add to browser selection
Just-in-time faculty development: a mobile application helps clinical teachers verify and describe clinical reasoning difficulties Boileau, Elisabeth; Audetat Voirol, Marie-Claude; St-Onge, Christina 2019
add to browser selection
L’admission au programme de résidence en médecine familiale Sanche, Gilbert; Audetat Voirol, Marie-Claude 2012
add to browser selection
L’approche par compétences lubie pédagogique ou réel progrès ? Laurin, Suzanne; Audetat Voirol, Marie-Claude; Sanche, Gilbert 2013
add to browser selection
L'évaluation sommative Audetat Voirol, Marie-Claude; Sanche, G; Laurin, S 2015
add to browser selection
L'évalutation formative, pourquoi et comment? Audetat Voirol, Marie-Claude; Sanche, Gilbert; Laurin, Suzanne 2014
add to browser selection
L'identification et la remédiation des difficultés de raisonnement clinique en médecine Audetat Voirol, Marie-Claude 2011
add to browser selection
La création et l’implantation réussie d’un outil de remédiation en résidence de médecine familiale Sanche, Gilbert; Beland, Normand; Audetat Voirol, Marie-Claude 2011
add to browser selection
La supervision directe, mais pourquoi ? Laurin, Suzanne; Sanche, Gilbert; Audetat Voirol, Marie-Claude 2012
add to browser selection
Le raisonnement clinique de l'infirmière Audetat Voirol, Marie-Claude; Chapados, C; Laurin, Suzanne 2014
add to browser selection
Les difficultés de raisonnement clinique Audetat Voirol, Marie-Claude; Caire Fon, Nathalie 2017
<< previous | 1 | 2 |