| Title | Authors / Editors | Date |
unige:7994 |
A community-skills program in a preclinical curriculum |
Chastonay, Philippe; Rougemont, André; Vu, Nu Viet |
1997 |
unige:7990 |
A core anatomy program for the undergraduate medical curriculum |
Fasel, J.H.; Gailloud, P.; Vu, Nu Viet |
1998 |
unige:31194 |
A European training system in cardiothoracic surgery: is it time? |
Loubani, Mahmoud; Sadaba, Justo Rafael; Myers, Patrick Olivier; Cartwright, Neil; ... Sergeant, Paul T |
2013 |
unige:7993 |
A preclinical practice skills program |
Huber, Philippe; Perrier, Arnaud; Vu, Nu Viet |
1997 |
unige:7981 |
Appraisal of clinical competence during clerkships: how knowledgeable in curriculum and assessment development should a physician-examiner be? |
Nendaz, Mathieu; Perrier, Arnaud; Louis Simonet, Martine; Huber, Philippe; ... Vu, Nu Viet |
2001 |
unige:77342 |
Apprentissage de l’évaluation fonctionnelle par les étudiants en médecine : et si on simulait ? |
Huber, Philippe; Saber, Abdelmalek; Schnellmann, Yves; Gold, Gabriel |
2012 |
unige:81002 |
Argumentation écrite et dissertation dans les plans d'études successifs de français de l'Ecole de culture générale |
Monnier-Silva, Anne Catherine |
2010 |
unige:121347 |
Biomedical research ethics in Cameroon: a survey to assess training needs of medical residents and students |
Ateudjieu, Jerome; Hurst, Samia; Yakum, Martin Ndinakie; Tangwa, Godfrey B |
2019 |
unige:35826 |
Bridging the gaps between environmental engineering and environmental natural science education |
Dominik, Janusz; Loizeau, Jean-Luc; Thomas, Richard Lynn |
2003 |
unige:26802 |
Clinical experiences: do they make a difference on specialty choice decision? |
Vu, Nu Viet; Paiva, Rosalia E.; Verhulst, Steven J. |
1981 |
unige:20575 |
Consensus statement on dementia education and training in Europe |
Tsolaki, M.; Papaliagkas, V.; Anogianakis, G.; Bernabei, R.; ... Winblad, B. |
2010 |
unige:7989 |
Developing and evaluating the student assessment system in the preclinical problem-based curriculum at Sherbrooke |
Des Marchais, J.E.; Vu, Nu Viet |
1996 |
unige:7977 |
Development of clinical reasoning from the basic sciences to the clerkships: a longitudinal assessment of medical students' needs and self-perception after a transitional learning unit |
Van Gessel, Elisabeth; Nendaz, Mathieu; Vermeulen, Bernard; Junod, Alain; Vu, Nu Viet |
2003 |
unige:7969 |
Effect of teaching context and tutor workshop on tutorial skills |
Baroffio Barbier, Anne; Nendaz, Mathieu; Perrier, Arnaud; Layat, Carine Alice; ... Vu, Nu Viet |
2006 |
unige:29425 |
Enseignement de l'éthique et des Droits de l'Homme en Europe |
Claudot, F; Van Baaren-Baudin, A J; Chastonay, Philippe |
2006 |
unige:34652 |
eTandem Language Learning Integrated in the Curriculum: Reflection from Students' Perspectives |
Wang Szilas, Jue; Berger, Claudia; Zhang, Ling |
2013 |
unige:26144 |
How medical students learn |
Vu, Nu Viet; Galofre, Alberto |
1983 |
unige:29250 |
How to fulfill residents' training needs and public service missions in outpatient general internal medicine? An observational pilot study |
Junod Perron, Noëlle Astrid; Humair, Jean-Paul Luc André; Gaspoz, Jean-Michel |
2012 |
unige:32591 |
Immersion en communauté au cours des études de médecine à Genève: un bilan à quinze ans* |
Chastonay, Philippe; Klohn, Axel Maximo; Zesiger, Véronique; Soguel, Ludivine; ... Bernheim, Laurent |
2013 |
unige:7992 |
Improvement of tutorial skills: an effect of workshops or experience? |
Baroffio Barbier, Anne; Kayser, Bengt E.; Vermeulen, Bernard; Jacquet, J.; Vu, Nu Viet |
1999 |
unige:24345 |
Innovation in an undergraduate geriatrics program |
Huber, Philippe; Gold, Gabriel; Michel, Jean-Pierre |
1998 |
unige:29854 |
Interactive large-group teaching in a dermatology course |
Ochsendorf, Falk Rudiger; Boehncke, Wolf-Henning; Sommerlad, M.; Kaufmann, Roland |
2006 |
unige:34792 |
L'argumentation dans les curriculums de français et de mathématiques au post-obligatoire : le cas de l'Ecole de culture générale à Genève. |
Monnier-Silva, Anne Catherine; Weiss, Laura |
2013 |
unige:36047 |
L'enseignement de la littérature en Suisse romande, au risque de la continuité des discours et de la littérature |
Ronveaux, Christophe |
2012 |
unige:27710 |
La lecture littéraire au fil des niveaux scolaires. Analyse comparative des objets enseignés en classe de littérature. Rapport intermédiaire octobre 2011 - Septembre 2012 |
Schneuwly, Bernard; Ronveaux, Christophe |
2012 |
unige:9272 |
Le nouveau programme des études de médecine a l'Université de Genève |
Vu, Nu Viet; Bader, C. R.; Vassalli, Jean-Dominique |
1997 |
unige:27560 |
Le savoir enseignant dans le traitement lexical des textes au fil des cycles |
Ronveaux, Christophe |
2010 |
unige:27554 |
Le traitement lexical des textes dans des activités de lecture au fil de l’enseignement obligatoire |
Ronveaux, Christophe |
2012 |
unige:115212 |
Les enseignants d’Afrique de l’Ouest francophone face à des approches curriculaires pensées pour des contextes exogènes : le cas de l’approche par compétences au Burkina Faso et au Sénégal |
Lauwerier, Thibaut; Akkari, Abdeljalil |
2019 |
unige:92485 |
Les grandeurs et leurs mesures à l'école primaire – regards sur les curricula et les pratiques de classes en France et en Suisse romande |
Ligozat, Florence |
2012 |
unige:29449 |
Les textes de l'activité mathématique scolaire. Préconstruits et ressources dans la genèse des formes de l'action didactique |
Ligozat, Florence |
2010 |
unige:7995 |
Medical students' learning processes: a comparative and longitudinal study |
Vu, Nu Viet; Van der Vleuten, C.P.; Lacombe, G. |
1998 |
unige:23849 |
Modelling: a Federating Theme in the New Curriculum for Mathematics and Sciences in Geneva Compulsory Education (Age 4 to 15) |
Dorier, Jean-Luc; Burgermeister, Pierre François |
2012 |
unige:42276 |
MOOCs: la fin des facultés de médecine conventionnelles ? |
Antonarakis, Stylianos |
2014 |
unige:29439 |
Planification, mise en œuvre et évaluation d'un programme de formation en Soins palliatifs et Thanatologie: dix ans d'expérience à l'IUKB |
Kabengele Mpinga, Emmanuel; Pellissier, François; Chastonay, Philippe; Rapin, Charles-Henri; Venetz, Annie-Moria |
2003 |
unige:7980 |
Promoting diagnostic problem representation |
Nendaz, Mathieu; Bordage, Georges |
2002 |
unige:29803 |
Prospective randomised comparison of traditional, personal bedside and problem-oriented practical dermatology courses |
Ochsendorf, Falk Rudiger; Boehncke, Wolf-Henning; Boer, A.; Kaufmann, Roland |
2004 |
unige:36968 |
Quelles approches pour réformer le curriculum et l’école en Afrique ? Constats et controverses |
Lauwerier, Thibaut; Akkari, Abdeljalil |
2013 |
unige:21276 |
Real life cardio-thoracic surgery training in Europe: facing the facts |
Sadaba, Justo Rafael; Loubani, Mahmoud; Salzberg, Sacha P.; Myers, Patrick Olivier; ... O'Regan, David J. |
2010 |
unige:25353 |
Scaling up changes in doctors' education for rural retention: a comment on World Health Organization recommendations |
Eyal, Nir; Hurst, Samia |
2011 |
unige:16877 |
Teaching Linear Algebra at University |
Dorier, Jean-Luc |
2002 |
unige:79238 |
Teaching Resources in Early School Grades: A Comparative Approach to the Teacher’s Interpretative Space in Three Subject Areas |
Ligozat, Florence; Leutenegger, Francia |
2015 |
unige:89431 |
Un espace interprétatif partagé entre l'enseignant et le didacticien est-il possible ? Développement de séquences d'enseignement scientifique à Genève et en France |
Ligozat, Florence; Marlot, Corinne |
2016 |
unige:32304 |
Virtual patient simulation: a comparison of two approaches for capacity building in Sub-Saharan Africa |
Bediang, Georges Wylfred; Raetzo, Marc-André Eugene; Geissbuhler, Antoine |
2012 |
unige:24342 |
What is so difficult about managing clinical reasoning difficulties ? |
Audetat Voirol, Marie-Claude; Dory, Valérie; Nendaz, Mathieu; Vanpee, Dominique; ... Charlin, Bernard |
2012 |
unige:7963 |
When the evaluated becomes evaluator: what can we learn from students' experiences during clerkships? |
Gerbase, Margaret; Germond, Michèle; Nendaz, Mathieu; Vu, Nu Viet |
2009 |