HD
Publications
81
Views
19 435
Downloads
23 288
Supervised works
75
Items per page
1 - 81 of 81
Title Published in Access level OA Policy Year Views Downloads
Dynamic assessment of phonological awareness in monolingual and bilingual French-speaking childrenClinical linguistics & phonetics
accessLevelPublic
2024 21 2
Derivational Morphology Training in French-Speaking, 9- to 14- Year-Old Children and Adolescents With Developmental Dyslexia: Does it Improve Morphological Awaraness, Reading and Spelling Outcome Measures?Journal of learning disabilities
accessLevelPublic
2024 82 21
Which skills underlie French-speaking children’s lexical spelling acquisition in elementary school? Insight from a cross-sectional exploratory network study from Grade 1 to Grade 5Journal of experimental child psychology
accessLevelPublic
2024 31 25
A new dynamic word learning task to diagnose language disorder in French-speaking monolingual and bilingual childrenFrontiers in rehabilitation sciences
accessLevelPublic
2023 183 43
L'évaluation dynamique du lexique et le diagnostic de trouble développemental du langage chez les enfants bilingues francophonesXXIIIèmes Rencontres internationales d’orthophonie : Le langage oral : état des pratiques orthophoniques et de la recherche
accessLevelRestricted
2023 72 2
Working memory training in children with developmental language disorder: Effects on complex syntax in narrativesFrontiers in rehabilitation sciences
accessLevelPublic
2023 154 38
L'évaluation dynamique de la production phonologiqueGlossa
accessLevelPublic
2023 18 2
Efficacité des thérapies orthophoniques en langage oral : données actuelles et perspectivesLangage oral : état des pratiques orthophoniques et de la recherche
accessLevelPublic
2023 58 279
Intensive and explicit derivational morphology training in school-aged children: an effective way to improve morphological awareness, spelling and reading?Reading & writing
accessLevelPublic
2023 169 112
Dynamic Assessment of Narrative Skills for Identifying Developmental Language Disorder in Monolingual and Bilingual French-Speaking ChildrenLanguage, speech & hearing services in schools
accessLevelRestricted
2023 128 4
Le diagnostic du Trouble Développemental du Langage grâce à l'Evaluation Dynamique de la narrationLangage oral : état des pratiques orthophoniques et de la recherche
accessLevelPublic
2023 51 94
Fonctions exécutives et troubles du langage oral : perspectives actuellesLangage & pratiques
accessLevelPublic
2023 78 8
L'évaluation dynamique du langage oral chez l'enfant : études pilotesÉtudes de linguistique appliquée
accessLevelPublic
2023 103 116
Le rôle de l'analyse morphosyntaxique dans l'apprentissage de la lectureANAE. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant
accessLevelPublic
2023 85 78
Effectiveness of a group intervention for lexical enrichment in 6-to-10-year-old children with developmental language disorderChild language teaching and therapy
accessLevelPublic
2023 123 41
The Interplay of Emotions, Executive Functions, Memory and Language: Challenges for Refugee ChildrenLanguages
accessLevelPublic
2022 203 232
Etudes de cas uniques sur l’efficacité d’une thérapie : utilisation de lignes de base. Illustrations chez l’enfantManuel de recherche en orthophonie
accessLevelPublic
2022 455 854
Application de l’approche EBP dans l’intervention chez l’enfant : quelle efficacité des thérapies logopédiques / orthophoniques ?Glossa
accessLevelPublic
2022 247 175
Entraînement explicite de la morphologie dérivationnelle chez des enfants avec trouble spécifique des apprentissages de 8 à 13 ansActualités du langage écrit : Actes 2022
accessLevelPublic
2022 685 699
Dynamic Assessment Identifies Morphosyntactic Deficits in Mono- and Bilingual Children with Developmental Language DisorderLanguages
accessLevelPublic
2022 175 57
Training syntax to enhance theory of mind in children with ASDJournal of autism and developmental disorders
accessLevelPublic
2022 218 96
Dynamic assessment of word learning to diagnose developmental language disorder in french-speaking monolingual and bilingual childrenLanguages
accessLevelPublic
2022 250 139
Syntactic strategy training for theory of mind in deaf childrenJournal of deaf studies and deaf education
accessLevelPublic
2022 175 220
How to diagnose DLD in bilingual children using dynamic assessmentProceedings of the International Symposium on Monolingual and Bilingual Speech 2022
accessLevelPublic
2022 223 98
Interview : L'évaluation dynamique en lexique (EDL)Langage & pratiques
accessLevelRestricted
2022 167 2
Relations entre mémoire de travail et syntaxe chez des enfants dyscalculiquesLa cognition mathématique : état des pratiques et de la recherche
accessLevelPublic
2021 255 257
A preliminary examination of the impact of working memory training on syntax and processing speed in children with ASDJournal of Autism and Developmental Disorders
accessLevelPublic
2021 188 47
Efficacité d’un entraînement en morphologie dérivationnelle chez des enfants avec un Trouble Spécifique du Langage Ecrit (TSLE)Rééducation orthophonique
accessLevelPublic
2021 714 1 809
Entraîner la syntaxe : Bénéfices linguistiques et cognitifs chez les enfants avec TDL via une étude de cas multiplesGlossa
accessLevelPublic
2021 156 112
Évaluation dynamique en orthophonie / logopédieGlossa
accessLevelPublic
2021 445 1 581
The contribution of visual and linguistic cues to the production of passives in ADHD and DLD : evidence from thematic primingClinical linguistics & phonetics
accessLevelPublic
2021 215 337
Efficacité des thérapies logopédiques chez l’enfant : méta-analyses et vignette clinique en langage oralLes cahiers de l'ASELF
accessLevelPublic
2021 119 26
L'Evidence-Based Practice en clinique logopédiqueLangage & pratiques
accessLevelPublic
2021 183 53
Efficacité d'une thérapie métalinguistique : trois vignettes cliniques en morphosyntaxeApproche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant
accessLevelPublic
2021 547 891
Working memory training enhances complex syntax in children with Developmental Language DisorderApplied Psycholinguistics
accessLevelPublic
2021 228 97
Diagnostic de troubles du langage chez l'enfant réfugié : défis actuelsBabylonia
accessLevelPublic
2021 251 168
Efficacité des thérapies orthophoniques en langage oral : données choisies de la littératureApproche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant
accessLevelPublic
2021 1 234 3 191
Entraînement de la mémoire de travail : quels effets sur la mémoire et la syntaxe d'enfants présentant un trouble développemental du langage ?Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant
accessLevelPublic
2020 330 706
Training complements for belief reasoning in developmental language disorderJournal of Speech, Language, and Hearing Research
accessLevelPublic
2020 256 385
Relationship between working memory and complex syntax in children with Developmental Language DisorderJournal of Child Language
accessLevelPublic
2020 312 918
Executive functions and morphosyntax: distinguishing DLD from ADHD in french-speaking childrenFrontiers in Psychology
accessLevelPublic
2020 365 119
Prise en charge collaborative entre logopédistes/orthophonistes et éducateurs de la petite enfance : étude d'un cas cliniqueApproche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant
accessLevelPublic
2020 270 377
The impact of grammar on mentalizing: a training study including children with autism spectrum disorder and developmental language disorderFrontiers in Psychology
accessLevelPublic
2019 232 73
Entraînement de la mémoire de travail chez l’enfant avec TSA : quel impact sur la syntaxe ?Troubles du spectre de l'autisme : recherche et orthophonie
accessLevelPublic
2019 178 75
Complex syntax and working memory in children with specific learning difficultiesFirst Language
accessLevelPublic
2019 315 299
Syntax and working memory in typically-developing childrenLanguage, Interaction and Acquisition
accessLevelPublic
2019 242 354
Entraînement de la mémoire de travail chez l'enfant avec TSA : quel impact sur la syntaxe ?XIXèmes Rencontres internationales d'orthophonie : troubles du spectre de l'autisme : recherche et orthophonie
accessLevelPublic
2019 253 137
The effect of working memory training on a clinical marker of French-speaking children with developmental language disorderAmerican Journal of Speech-Language Pathology
accessLevelPublic
2019 242 525
Entretien avec Hélène DelageL'orthophoniste
accessLevelPublic
2019 155 33
Evidence-based-practice : intégration dans le cursus universitaire des orthophonistes/logopédistesRééducation orthophonique
accessLevelPublic
2018 291 1 153
Sentence repetition and language impairment in French-speaking children with ASDOn the acquisition of the syntax of romance
accessLevelPublic
2018 188 178
Syntactic awareness of clitic pronouns and articles in French-speaking children with autism, specific language impairment and developmental dyslexiaOn the acquisition of the syntax of romance
accessLevelPublic
2018 187 154
Developmental dyslexia and specific language impairment: distinct syntactic profiles?Clinical Linguistics and Phonetics
accessLevelPublic
2018 231 520
The comprehension of passives in Autism Spectrum DisorderGlossa : A Journal of General Linguistics
accessLevelPublic
2017 234 286
Entraîner la mémoire de travail pour améliorer la syntaxe : une étude d'entraînement chez les enfants présentant un trouble spécifique du langage et un trouble du spectre autistiqueEfficacité des thérapies
accessLevelPublic
2017 314 255
The Role of Working Memory in the Comprehension of Phrasal Movement in Children with Learning DifficultiesGenerative Grammar in Geneva
accessLevelPublic
2017 477 153
La théorie de l'esprit peut-elle s'améliorer grâce à un entraînement grammatical ? Une étude chez les enfants atteints de troubles de spectre autistique et de troubles spécifiques du langageEfficacité des thérapies
accessLevelPublic
2017 317 300
Disentangling sources of difficulty associated with the acquisition of accusative clitics in FrenchLingua
accessLevelPublic
2016 175 186
Cross-linguistic variation in the acquisition of clitics: evidence from French and Catalan
accessLevelPublic
2016 124 68
Autism spectrum disorder and specific language impairment: overlaps in syntactic profilesLanguage Acquisition
accessLevelPublic
2016 251 425
Du langage à la cognition et vice-versa : relations entre syntaxe, mémoire de travail et théorie de l'esprit dans le trouble spécifique du langage et dans l'autismeActes des entretiens de Bichat 2016
accessLevelPublic
2016 272 412
A cross-linguistic study of the acquisition of clitic and pronoun productionLanguage Acquisition
accessLevelPublic
2016 290 94
Autisme, dysphasie et dyslexie : y a-t-il convergence des profils langagiers ?Langage et cognition dans l'autisme chez l'enfant : théorie et clinique
accessLevelPublic
2015 356 454
Mémoire de travail et syntaxe dans le Trouble Spécifique du Développement du Langage : Quelle relation ?Mémoire de travail
accessLevelPublic
2015 401 587
Langage et cognition dans l'autisme chez l'enfant: théorie et clinique
2015 132 18
Mild-to-moderate hearing loss and language impairment: how are they linked?Lingua
accessLevelPublic
2014 211 312
Cortical electrophysiological markers of language abilities in children with hearing aids: a pilot studyBioMed Research International
accessLevelPublic
2014 215 62
Language development in children with mild-to-moderate hearing loss: an overviewTheoretical and applied aspects of rehabilitation and education of hard-of-hearing and deaf children and adolescents
accessLevelPublic
2014 159 131
Modularity and domain specificity in language and cognitionL'interface langage-cognition. The language-cognition interface : actes du 19e Congrès international des linguistes
accessLevelPrivate
2013 468 0
Développement de la mémoire de travail et traitement des phrases complexes : Quelle relation ?SHS Web of Conferences. 3e Congrès Mondial de Linguistique Française
accessLevelPublic
2012 644 261
Développement de la mémoire de travail et traitement des phrases complexes : quelle relation ?
accessLevelPublic
2012 189 488
Clitic pronoun production as a measure of atypical language development in FrenchLingua
accessLevelPublic
2011 244 345
The acquisition of partitive clitics in Romance five-year-oldsIberia: an international journal of theoretical linguistics
accessLevelPublic
2010 161 21
Comment expliquer l’hétérogénéité des performances linguistiques des enfants et adolescents sourds moyens et légers ?
accessLevelPublic
2010 112 62
Evolution of syntactic complexity and avoidance strategies in children and adolescents with mild-to-moderate hearing loss
accessLevelPublic
2010 162 9
L1 transfer versus computational complexity in adult L2 french: evidence from a comparison with deaf L1 french learnersProceedings of the 3rd Conference on Generative Approaches to Language Acquisition North America (GALANA 2008)
accessLevelPublic
2009 159 32
L1 transfer versus computational complexity in adult L2 French: evidence from a comparison with deaf L1 French learners
accessLevelPublic
2009 55 24
Étude du langage spontané d’enfants sourds moyens et légers : vers un évitement de la complexité syntaxique?
accessLevelPublic
2008 130 64
Relative clauses in atypical acquisition of French
accessLevelPublic
2008 155 115
(un)successful subordination in french-speaking children and adolescents with SLI
accessLevelPublic
2007 150 112
Language development and mild-to-moderate hearing loss: does language normalize with age?Journal of Speech, Language, and Hearing Research
accessLevelRestricted
2007 142 0
All rights reserved by Archive ouverte UNIGE and the University of GenevaunigeBlack