HD
Delage, Hélène
Affiliation entities
Research groups
Title | Published in | Access level | OA Policy | Year | Views | Downloads | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sensitivity to Graphotactic Regularities in Elementary School: Development and Contributing Variables | Language, speech & hearing services in schools | 2025 | 30 | 3 | |||
Dynamic assessment of phonological awareness in monolingual and bilingual French-speaking children | Clinical linguistics & phonetics | 2024 | 47 | 19 | |||
Derivational Morphology Training in French-Speaking, 9- to 14- Year-Old Children and Adolescents With Developmental Dyslexia: Does it Improve Morphological Awaraness, Reading and Spelling Outcome Measures? | Journal of learning disabilities | 2024 | 120 | 51 | |||
Which skills underlie French-speaking children’s lexical spelling acquisition in elementary school? Insight from a cross-sectional exploratory network study from Grade 1 to Grade 5 | Journal of experimental child psychology | 2024 | 68 | 59 | |||
A new dynamic word learning task to diagnose language disorder in French-speaking monolingual and bilingual children | Frontiers in rehabilitation sciences | 2023 | 223 | 65 | |||
L'évaluation dynamique du lexique et le diagnostic de trouble développemental du langage chez les enfants bilingues francophones | XXIIIèmes Rencontres internationales d’orthophonie : Le langage oral : état des pratiques orthophoniques et de la recherche | 2023 | 100 | 2 | |||
Working memory training in children with developmental language disorder: Effects on complex syntax in narratives | Frontiers in rehabilitation sciences | 2023 | 189 | 63 | |||
L'évaluation dynamique de la production phonologique | Glossa | 2023 | 44 | 40 | |||
Efficacité des thérapies orthophoniques en langage oral : données actuelles et perspectives | Langage oral : état des pratiques orthophoniques et de la recherche | 2023 | 113 | 784 | |||
Intensive and explicit derivational morphology training in school-aged children: an effective way to improve morphological awareness, spelling and reading? | Reading & writing | 2023 | 229 | 158 | |||
Dynamic Assessment of Narrative Skills for Identifying Developmental Language Disorder in Monolingual and Bilingual French-Speaking Children | Language, speech & hearing services in schools | 2023 | 170 | 4 | |||
Le diagnostic du Trouble Développemental du Langage grâce à l'Evaluation Dynamique de la narration | Langage oral : état des pratiques orthophoniques et de la recherche | 2023 | 62 | 157 | |||
Fonctions exécutives et troubles du langage oral : perspectives actuelles | Langage & pratiques | 2023 | 112 | 59 | |||
L'évaluation dynamique du langage oral chez l'enfant : études pilotes | Études de linguistique appliquée | 2023 | 150 | 237 | |||
Le rôle de l'analyse morphosyntaxique dans l'apprentissage de la lecture | ANAE. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant | 2023 | 144 | 198 | |||
Effectiveness of a group intervention for lexical enrichment in 6-to-10-year-old children with developmental language disorder | Child language teaching and therapy | 2023 | 180 | 87 | |||
The Interplay of Emotions, Executive Functions, Memory and Language: Challenges for Refugee Children | Languages | 2022 | 252 | 290 | |||
Etudes de cas uniques sur l’efficacité d’une thérapie : utilisation de lignes de base. Illustrations chez l’enfant | Manuel de recherche en orthophonie | 2022 | 512 | 1,110 | |||
Application de l’approche EBP dans l’intervention chez l’enfant : quelle efficacité des thérapies logopédiques / orthophoniques ? | Glossa | 2022 | 293 | 201 | |||
Entraînement explicite de la morphologie dérivationnelle chez des enfants avec trouble spécifique des apprentissages de 8 à 13 ans | Actualités du langage écrit : Actes 2022 | 2022 | 805 | 947 | |||
Dynamic Assessment Identifies Morphosyntactic Deficits in Mono- and Bilingual Children with Developmental Language Disorder | Languages | 2022 | 213 | 89 | |||
Training syntax to enhance theory of mind in children with ASD | Journal of autism and developmental disorders | 2022 | 246 | 121 | |||
Dynamic assessment of word learning to diagnose developmental language disorder in french-speaking monolingual and bilingual children | Languages | 2022 | 300 | 157 | |||
Syntactic strategy training for theory of mind in deaf children | Journal of deaf studies and deaf education | 2022 | 209 | 315 | |||
How to diagnose DLD in bilingual children using dynamic assessment | Proceedings of the International Symposium on Monolingual and Bilingual Speech 2022 | 2022 | 269 | 128 | |||
Interview : L'évaluation dynamique en lexique (EDL) | Langage & pratiques | 2022 | 218 | 2 | |||
Relations entre mémoire de travail et syntaxe chez des enfants dyscalculiques | La cognition mathématique : état des pratiques et de la recherche | 2021 | 298 | 321 | |||
A preliminary examination of the impact of working memory training on syntax and processing speed in children with ASD | Journal of Autism and Developmental Disorders | 2021 | 234 | 72 | |||
Efficacité d’un entraînement en morphologie dérivationnelle chez des enfants avec un Trouble Spécifique du Langage Ecrit (TSLE) | Rééducation orthophonique | 2021 | 860 | 2,320 | |||
Entraîner la syntaxe : Bénéfices linguistiques et cognitifs chez les enfants avec TDL via une étude de cas multiples | Glossa | 2021 | 183 | 143 | |||
Évaluation dynamique en orthophonie / logopédie | Glossa | 2021 | 552 | 2,007 | |||
The contribution of visual and linguistic cues to the production of passives in ADHD and DLD : evidence from thematic priming | Clinical linguistics & phonetics | 2021 | 268 | 421 | |||
Efficacité des thérapies logopédiques chez l’enfant : méta-analyses et vignette clinique en langage oral | Les cahiers de l'ASELF | 2021 | 155 | 37 | |||
L'Evidence-Based Practice en clinique logopédique | Langage & pratiques | 2021 | 228 | 62 | |||
Efficacité d'une thérapie métalinguistique : trois vignettes cliniques en morphosyntaxe | Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant | 2021 | 625 | 1,022 | |||
Working memory training enhances complex syntax in children with Developmental Language Disorder | Applied Psycholinguistics | 2021 | 264 | 153 | |||
Diagnostic de troubles du langage chez l'enfant réfugié : défis actuels | Babylonia | 2021 | 290 | 191 | |||
Efficacité des thérapies orthophoniques en langage oral : données choisies de la littérature | Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant | 2021 | 1,449 | 4,573 | |||
Entraînement de la mémoire de travail : quels effets sur la mémoire et la syntaxe d'enfants présentant un trouble développemental du langage ? | Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant | 2020 | 380 | 888 | |||
Training complements for belief reasoning in developmental language disorder | Journal of Speech, Language, and Hearing Research | 2020 | 293 | 440 | |||
Relationship between working memory and complex syntax in children with Developmental Language Disorder | Journal of Child Language | 2020 | 398 | 1,122 | |||
Executive functions and morphosyntax: distinguishing DLD from ADHD in french-speaking children | Frontiers in Psychology | 2020 | 406 | 133 | |||
Prise en charge collaborative entre logopédistes/orthophonistes et éducateurs de la petite enfance : étude d'un cas clinique | Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant | 2020 | 314 | 397 | |||
The impact of grammar on mentalizing: a training study including children with autism spectrum disorder and developmental language disorder | Frontiers in Psychology | 2019 | 282 | 85 | |||
Entraînement de la mémoire de travail chez l’enfant avec TSA : quel impact sur la syntaxe ? | Troubles du spectre de l'autisme : recherche et orthophonie | 2019 | 203 | 102 | |||
Complex syntax and working memory in children with specific learning difficulties | First Language | 2019 | 343 | 339 | |||
Syntax and working memory in typically-developing children | Language, Interaction and Acquisition | 2019 | 293 | 438 | |||
Entraînement de la mémoire de travail chez l'enfant avec TSA : quel impact sur la syntaxe ? | XIXèmes Rencontres internationales d'orthophonie : troubles du spectre de l'autisme : recherche et orthophonie | 2019 | 301 | 145 | |||
The effect of working memory training on a clinical marker of French-speaking children with developmental language disorder | American Journal of Speech-Language Pathology | 2019 | 280 | 603 | |||
Entretien avec Hélène Delage | L'orthophoniste | 2019 | 178 | 93 | |||
Evidence-based-practice : intégration dans le cursus universitaire des orthophonistes/logopédistes | Rééducation orthophonique | 2018 | 395 | 1,378 | |||
Sentence repetition and language impairment in French-speaking children with ASD | On the acquisition of the syntax of romance | 2018 | 225 | 199 | |||
Syntactic awareness of clitic pronouns and articles in French-speaking children with autism, specific language impairment and developmental dyslexia | On the acquisition of the syntax of romance | 2018 | 215 | 183 | |||
Developmental dyslexia and specific language impairment: distinct syntactic profiles? | Clinical Linguistics and Phonetics | 2018 | 266 | 625 | |||
The comprehension of passives in Autism Spectrum Disorder | Glossa : A Journal of General Linguistics | 2017 | 258 | 354 | |||
Entraîner la mémoire de travail pour améliorer la syntaxe : une étude d'entraînement chez les enfants présentant un trouble spécifique du langage et un trouble du spectre autistique | Efficacité des thérapies | 2017 | 359 | 266 | |||
The Role of Working Memory in the Comprehension of Phrasal Movement in Children with Learning Difficulties | Generative Grammar in Geneva | 2017 | 512 | 170 | |||
La théorie de l'esprit peut-elle s'améliorer grâce à un entraînement grammatical ? Une étude chez les enfants atteints de troubles de spectre autistique et de troubles spécifiques du langage | Efficacité des thérapies | 2017 | 360 | 381 | |||
Disentangling sources of difficulty associated with the acquisition of accusative clitics in French | Lingua | 2016 | 208 | 220 | |||
Cross-linguistic variation in the acquisition of clitics: evidence from French and Catalan | 2016 | 145 | 84 | ||||
Autism spectrum disorder and specific language impairment: overlaps in syntactic profiles | Language Acquisition | 2016 | 304 | 513 | |||
Du langage à la cognition et vice-versa : relations entre syntaxe, mémoire de travail et théorie de l'esprit dans le trouble spécifique du langage et dans l'autisme | Actes des entretiens de Bichat 2016 | 2016 | 303 | 481 | |||
A cross-linguistic study of the acquisition of clitic and pronoun production | Language Acquisition | 2016 | 339 | 108 | |||
Autisme, dysphasie et dyslexie : y a-t-il convergence des profils langagiers ? | Langage et cognition dans l'autisme chez l'enfant : théorie et clinique | 2015 | 398 | 603 | |||
Mémoire de travail et syntaxe dans le Trouble Spécifique du Développement du Langage : Quelle relation ? | Mémoire de travail | 2015 | 477 | 755 | |||
Langage et cognition dans l'autisme chez l'enfant: théorie et clinique | 2015 | 158 | 18 | ||||
Mild-to-moderate hearing loss and language impairment: how are they linked? | Lingua | 2014 | 240 | 385 | |||
Cortical electrophysiological markers of language abilities in children with hearing aids: a pilot study | BioMed Research International | 2014 | 259 | 84 | |||
Language development in children with mild-to-moderate hearing loss: an overview | Theoretical and applied aspects of rehabilitation and education of hard-of-hearing and deaf children and adolescents | 2014 | 186 | 175 | |||
Modularity and domain specificity in language and cognition | L'interface langage-cognition. The language-cognition interface : actes du 19e Congrès international des linguistes | 2013 | 492 | 0 | |||
Développement de la mémoire de travail et traitement des phrases complexes : Quelle relation ? | SHS Web of Conferences. 3e Congrès Mondial de Linguistique Française | 2012 | 695 | 307 | |||
Développement de la mémoire de travail et traitement des phrases complexes : quelle relation ? | 2012 | 222 | 892 | ||||
Clitic pronoun production as a measure of atypical language development in French | Lingua | 2011 | 287 | 404 | |||
The acquisition of partitive clitics in Romance five-year-olds | Iberia: an international journal of theoretical linguistics | 2010 | 190 | 27 | |||
Comment expliquer l’hétérogénéité des performances linguistiques des enfants et adolescents sourds moyens et légers ? | 2010 | 132 | 82 | ||||
Evolution of syntactic complexity and avoidance strategies in children and adolescents with mild-to-moderate hearing loss | 2010 | 193 | 18 | ||||
L1 transfer versus computational complexity in adult L2 french: evidence from a comparison with deaf L1 french learners | Proceedings of the 3rd Conference on Generative Approaches to Language Acquisition North America (GALANA 2008) | 2009 | 188 | 38 | |||
L1 transfer versus computational complexity in adult L2 French: evidence from a comparison with deaf L1 French learners | 2009 | 62 | 33 | ||||
Étude du langage spontané d’enfants sourds moyens et légers : vers un évitement de la complexité syntaxique? | 2008 | 155 | 93 | ||||
Relative clauses in atypical acquisition of French | 2008 | 189 | 140 | ||||
(un)successful subordination in french-speaking children and adolescents with SLI | 2007 | 183 | 128 | ||||
Language development and mild-to-moderate hearing loss: does language normalize with age? | Journal of Speech, Language, and Hearing Research | 2007 | 182 | 0 |