NM
Muller Mirza, Nathalie
Title | Published in | Access level | OA Policy | Year | Views | Downloads | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
L’activité des médiatrices interculturelles en contexte médical : un rempart aux injustices épistémiques ? | Éducation et socialisation | 2024 | 105 | 47 | |||
Analyse psychosociale et critique d’un dispositif participatif de promotion à la santé sexuelle : entre empowerment et altérisation | Communication - Université Laval. Département d'information et de communication | 2024 | 69 | 39 | |||
La quête de l’intersubjectivité dans l’entretien de recherche sur les compétences | Expliciter | 2023 | 33 | 1 | |||
La quête de l’intersubjectivité dans l’entretien de recherche sur les compétences | Expliciter | 2022 | 413 | 173 | |||
Travail relationnel et travail de sens dans l’activité de professionnel·les de l’accompagnement. Reconnaissance et dilemmes au cœur du métier | Le Sociographe | 2022 | 279 | 6 | |||
Regards croisés des approches cognitives et socioculturelles sur l’apprentissage collaboratif : quelles contributions dans le domaine de l’éducation ? | Raisons éducatives | 2021 | 288 | 579 | |||
Le stage d’adaptation : un lieu d’apprentissage ? Analyse du parcours d’un infirmier diplômé en demande de reconnaissance | Éducation et socialisation | 2021 | 216 | 304 | |||
Les pratiques de bénévoles auprès d'enfants migrants en difficulté scolaire : un système d'activité sous tension | Recherches en éducation | 2020 | 425 | 212 | |||
Self-narration and agency as interactive achievements: A sociocultural and interactionist analysis of migrant women's stories in a language learning setting | Learning, Culture and Social Interaction | 2019 | 394 | 3 | |||
Talking about cultural diversity at school: dialogical tensions and obstacles to secondarisation | European journal of psychology of education | 2019 | 229 | 284 | |||
Culture, emotions and narratives in education for cultural diversity: A sociocultural approach | Psihologija | 2016 | 385 | 224 | |||
Emotions, Development and Materiality at School: a Cultural-Historical Approach | Integrative Psychological and Behavioral Science | 2016 | 328 | 1 | |||
Can we learn through disagreements? A sociocultural perspective on argumentative interactions in a pedagogical setting in higher education | Teaching Innovations | 2015 | 341 | 342 | |||
“Are you really ready to change?” An actor-oriented perspective on a farmers training setting in Madagascar | European journal of psychology of education | 2014 | 169 | 0 | |||
Transforming personal experience and emotions through secondarisation in education for cultural diversity: An interplay between unicity and genericity | Learning, culture and social interaction | 2014 | 202 | 157 | |||
Argumentation and learning in science education | Encyclopedia of the Sciences of Learning | 2012 | 123 | 76 | |||
Civic education and intercultural issues in Switzerland: Psychosocial dimensions of an education to “otherness” | Journal of social science education | 2011 | 124 | 43 | |||
Using graphical tools in a phased activity for enhancing dialogical skills: An example with Digalo | International journal of computer-supported collaborative learning | 2007 | 123 | 87 | |||
« Etes-vous vraiment prêts à nous écouter ? » Négociation de significations et processus identitaires dans un projet de formation d’adultes | Rivista di psicolinguistica applicata | 2007 | 114 | 74 | |||
Rethinking Collaborative Learning Through Participation in an Interdisciplinary Research Project: Tensions and Negotiations as Key Points in Knowledge Production | Integrative Psychological and Behavioral Science | 2007 | 320 | 0 | |||
Quand la culture entre dans les recherches en psychologie du développement | Enfance | 2006 | 350 | 6 | |||
La construction de l’image de l’autre dans l’interaction. Des coulisses de l’implicite à la mise en scène | Bulletin suisse de linguistique appliquée | 1997 | 143 | 141 |