Items per page
1 - 21 of 21
Title Published in Access level OA Policy Year Views Downloads
L’activité des médiatrices interculturelles en contexte médical : un rempart aux injustices épistémiques ?Éducation et socialisation
accessLevelPublic
2024 57 17
Analyse psychosociale et critique d’un dispositif participatif de promotion à la santé sexuelle : entre empowerment et altérisationCommunication - Université Laval. Département d'information et de communication
accessLevelPublic
2024 7 5
La quête de l’intersubjectivité dans l’entretien de recherche sur les compétencesExpliciter
accessLevelPublic
2022 336 85
Travail relationnel et travail de sens dans l’activité de professionnel·les de l’accompagnement. Reconnaissance et dilemmes au cœur du métierLe Sociographe
accessLevelRestricted
2022 233 6
Regards croisés des approches cognitives et socioculturelles sur l’apprentissage collaboratif : quelles contributions dans le domaine de l’éducation ?Raisons éducatives
accessLevelPublic
2021 154 407
Le stage d’adaptation : un lieu d’apprentissage ? Analyse du parcours d’un infirmier diplômé en demande de reconnaissanceÉducation et socialisation
accessLevelPublic
2021 155 156
Les pratiques de bénévoles auprès d'enfants migrants en difficulté scolaire : un système d'activité sous tensionRecherches en éducation
accessLevelPublic
2020 389 177
Self-narration and agency as interactive achievements: A sociocultural and interactionist analysis of migrant women's stories in a language learning settingLearning, Culture and Social Interaction
accessLevelRestricted
2019 341 3
Talking about cultural diversity at school: dialogical tensions and obstacles to secondarisationEuropean journal of psychology of education
accessLevelPublic
2019 192 197
Culture, emotions and narratives in education for cultural diversity: A sociocultural approachPsihologija
accessLevelPublic
2016 323 176
Emotions, Development and Materiality at School: a Cultural-Historical ApproachIntegrative Psychological and Behavioral Science
accessLevelRestricted
2016 290 1
Can we learn through disagreements? A sociocultural perspective on argumentative interactions in a pedagogical setting in higher educationTeaching Innovations
accessLevelPublic
2015 300 307
“Are you really ready to change?” An actor-oriented perspective on a farmers training setting in MadagascarEuropean journal of psychology of education
accessLevelRestricted
2014 130 0
Transforming personal experience and emotions through secondarisation in education for cultural diversity: An interplay between unicity and genericityLearning, culture and social interaction
accessLevelPublic
2014 163 119
Argumentation and learning in science educationEncyclopedia of the Sciences of Learning
accessLevelPublic
2012 93 52
Civic education and intercultural issues in Switzerland: Psychosocial dimensions of an education to “othernessJournal of social science education
accessLevelPublic
2011 96 23
Using graphical tools in a phased activity for enhancing dialogical skills: An example with DigaloInternational journal of computer-supported collaborative learning
accessLevelPublic
2007 87 52
« Etes-vous vraiment prêts à nous écouter ? » Négociation de significations et processus identitaires dans un projet de formation d’adultesRivista di psicolinguistica applicata
accessLevelPublic
2007 99 42
Rethinking Collaborative Learning Through Participation in an Interdisciplinary Research Project: Tensions and Negotiations as Key Points in Knowledge ProductionIntegrative Psychological and Behavioral Science
accessLevelRestricted
2007 295 0
Quand la culture entre dans les recherches en psychologie du développementEnfance
accessLevelRestricted
2006 304 6
La construction de l’image de l’autre dans l’interaction. Des coulisses de l’implicite à la mise en scèneBulletin suisse de linguistique appliquée
accessLevelPublic
1997 97 93
All rights reserved by Archive ouverte UNIGE and the University of GenevaunigeBlack