Items per page
1 - 22 of 22
Title Published in Access level OA Policy Year Views Downloads
L’activité des médiatrices interculturelles en contexte médical : un rempart aux injustices épistémiques ?Éducation et socialisation
accessLevelPublic
2024 105 47
Analyse psychosociale et critique d’un dispositif participatif de promotion à la santé sexuelle : entre empowerment et altérisationCommunication - Université Laval. Département d'information et de communication
accessLevelPublic
2024 69 39
La quête de l’intersubjectivité dans l’entretien de recherche sur les compétencesExpliciter
accessLevelRestricted
2023 33 1
La quête de l’intersubjectivité dans l’entretien de recherche sur les compétencesExpliciter
accessLevelPublic
2022 413 173
Travail relationnel et travail de sens dans l’activité de professionnel·les de l’accompagnement. Reconnaissance et dilemmes au cœur du métierLe Sociographe
accessLevelRestricted
2022 279 6
Regards croisés des approches cognitives et socioculturelles sur l’apprentissage collaboratif : quelles contributions dans le domaine de l’éducation ?Raisons éducatives
accessLevelPublic
2021 288 579
Le stage d’adaptation : un lieu d’apprentissage ? Analyse du parcours d’un infirmier diplômé en demande de reconnaissanceÉducation et socialisation
accessLevelPublic
2021 216 304
Les pratiques de bénévoles auprès d'enfants migrants en difficulté scolaire : un système d'activité sous tensionRecherches en éducation
accessLevelPublic
2020 425 212
Self-narration and agency as interactive achievements: A sociocultural and interactionist analysis of migrant women's stories in a language learning settingLearning, Culture and Social Interaction
accessLevelRestricted
2019 394 3
Talking about cultural diversity at school: dialogical tensions and obstacles to secondarisationEuropean journal of psychology of education
accessLevelPublic
2019 229 284
Culture, emotions and narratives in education for cultural diversity: A sociocultural approachPsihologija
accessLevelPublic
2016 385 224
Emotions, Development and Materiality at School: a Cultural-Historical ApproachIntegrative Psychological and Behavioral Science
accessLevelRestricted
2016 328 1
Can we learn through disagreements? A sociocultural perspective on argumentative interactions in a pedagogical setting in higher educationTeaching Innovations
accessLevelPublic
2015 341 342
“Are you really ready to change?” An actor-oriented perspective on a farmers training setting in MadagascarEuropean journal of psychology of education
accessLevelRestricted
2014 169 0
Transforming personal experience and emotions through secondarisation in education for cultural diversity: An interplay between unicity and genericityLearning, culture and social interaction
accessLevelPublic
2014 202 157
Argumentation and learning in science educationEncyclopedia of the Sciences of Learning
accessLevelPublic
2012 123 76
Civic education and intercultural issues in Switzerland: Psychosocial dimensions of an education to “othernessJournal of social science education
accessLevelPublic
2011 124 43
Using graphical tools in a phased activity for enhancing dialogical skills: An example with DigaloInternational journal of computer-supported collaborative learning
accessLevelPublic
2007 123 87
« Etes-vous vraiment prêts à nous écouter ? » Négociation de significations et processus identitaires dans un projet de formation d’adultesRivista di psicolinguistica applicata
accessLevelPublic
2007 114 74
Rethinking Collaborative Learning Through Participation in an Interdisciplinary Research Project: Tensions and Negotiations as Key Points in Knowledge ProductionIntegrative Psychological and Behavioral Science
accessLevelRestricted
2007 320 0
Quand la culture entre dans les recherches en psychologie du développementEnfance
accessLevelRestricted
2006 350 6
La construction de l’image de l’autre dans l’interaction. Des coulisses de l’implicite à la mise en scèneBulletin suisse de linguistique appliquée
accessLevelPublic
1997 143 141
All rights reserved by Archive ouverte UNIGE and the University of GenevaunigeBlack