FB
Title | Published in | Access level | OA Policy | Year | Views | Downloads | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Strategy acquisition by children with general learning difficulties through metacognitive training | Australian journal of learning difficulties | 2010 | 974 | 0 | |||
La validité scolaire et sociale du Test d'Apprentissage de la Pensée Analogique (TAPA) | Participation et responsabilités sociales. Un nouveau paradigme pour l'inclusion des personnes avec un déficience intellectuelle | 2009 | 592 | 20 | |||
L'intervention cognitive en éducation spéciale. Deux programmes métacognitifs | 2007 | 662 | 1 295 | ||||
External Memory and Verbalization in Students with Moderate Mental Retardation: Theory and Training | Journal of cognitive education and psychology | 2002 | 700 | 15 | |||
Apprentissages cognitifs | Manuel de psychologie des handicaps: sémiologie et principes de remédiation | 2001 | 527 | 778 | |||
Detecting reasoning abilities in persons with moderate mental retardation: The Analogical Reasoning Learning Test (ARLT) | Dynamic assessment: Prevailing models and applications | 2000 | 569 | 11 | |||
Test d'apprentissage de la pensée analogique pour adolescents handicapés mentaux modérés | Revue francophone de la déficience intellectuelle | 1997 | 964 | 785 | |||
Training and assessment of analogical reasoning in students with severe learning difficulties | Educational and Child Psychology | 1997 | 700 | 17 | |||
Le diagnostic du potentiel d'apprentissage par LPAD: une étude de la fidélité | European journal of psychology of education | 1990 | 586 | 341 | |||
Neuf réactions à un article de Claparède (1912) : un institut des sciences de l'éducation et les besoins auxquels il répond | 1987 | 608 | 115 |