Highlights
Hessels-Schlatter, Christine
Show items per page
Elements: 43
Page 1 on 1
Page 1 on 1
2021
Scientific Articles
unige:157141![]() ![]() | Cognition, métacognition, éducation : l'approche intégrative de l'Atelier d'Apprentissage | Hessels-Schlatter, Christine; Hessels, Marco G.P.; Brandon, Sophie; |
2019
Posters
unige:121462![]() ![]() | Promotion of regular physical activity for people with intellectual disabilities in an inclusive context | Nuber, Nora; Hessels, Marco G.P.; Hessels-Schlatter, Christine; |
Master's thesis supervisions
unige:116269![]() ![]() | Effets d'une intervention métacognitive en lecture auprès d'un jeune adulte avec une déficience intellectuelle | Saurer, Mara Alexia; |
2017
Scientific Articles
unige:91619![]() ![]() | Fostering self-regulated learning: From clinical to whole class interventions | Hessels-Schlatter, Christine; Hessels, Marco G.P.; Godin, Harmony; Spillmann, Hildalill; |
Master's thesis supervisions
2016
Master's thesis supervisions
2015
Master's thesis supervisions
2014
Master's thesis supervisions
unige:44052![]() ![]() | Intervention metacognitive auprès d'élèves de classe de 4P et 8P : analyse des effets sur la méthode de travail des enseignants | Erne, Kirsta; Masset, Cécile; |
2013
Scientific Articles
unige:27133![]() ![]() | Current Views on Cognitive Education: A Critical Discussion and Future Perspectives | Hessels, Marco G.P.; Hessels-Schlatter, Christine; |
Master's thesis supervisions
unige:27900![]() ![]() | Intervention métacognitive : les effets auprès d'une élève présentant une déficience auditive et un retard du développement | Weber, Stefania; |
2012
Master's thesis supervisions
2011
Master's thesis supervisions
2010
Scientific Articles
Edited Books
unige:12249![]() ![]() | Evaluation et intervention auprès d'élèves en difficultés | Hessels, Marco G.P.; Hessels-Schlatter, Christine; |
Book Chapters
Master's thesis supervisions
unige:12506![]() ![]() | Lector & Lectrix: effets d'une intervention sur la compréhension en lecture | Rodriguez, Stefania; |
2009
Scientific Articles
Proceedings Chapters
Master's thesis supervisions
unige:6379![]() ![]() | Le jeu comme outil d'intervention cognitive et métacognitive : une étude de cas avec deux adolescents présentant une déficience intellectuelle modérée à sévère | Grossniklaus, Sarah; |
2008
Scientific Articles
unige:13206![]() ![]() | Pedagogical principles favouring the development of reasoning in people with severe learning difficulties | Hessels, Marco G.P.; Hessels-Schlatter, Christine; |
2006
Professional Articles
unige:14427![]() ![]() | Le développement des compétences dans le raisonnement abstrait chez les personnes présentant un retard mental modéré à sévère | Hessels-Schlatter, Christine; |
2002
Scientific Articles
Book Chapters
2001
Professional Articles
unige:14436![]() ![]() | Evaluation des compétences cognitives et de la capacité d'apprentissage | Hessels-Schlatter, Christine; |
Book Chapters
unige:14445![]() ![]() | Apprentissages cognitifs | Büchel, Fredi; Hessels-Schlatter, Christine; |
2000
Book Chapters
unige:14447![]() ![]() | Detecting reasoning abilities in persons with moderate mental retardation: The Analogical Reasoning Learning Test (ARLT) | Hessels-Schlatter, Christine; Büchel, Fredi; |
1997
Scientific Articles
<< previous |
|
next >>