Picton, Aurélie

 
 
Show items per page
Elements: 58
Page 1 on 2

2015

Books

add to browser selection
Réussir le Français - Professeur des écoles, Épreuve d'admissibilitéSaez, Frédérique; Le Bellec, Christelle; Picton, Aurélie; Volteau, Stéphanie;

Book Chapters

add to browser selection
Les discours d’expertise en langues de spécialité : le point de vue du terminologuePicton, Aurélie; Dury, Pascaline;

Proceedings Chapters

add to browser selection
La néologie « officielle » en français et sa résistance aux anglicismes : analyse en diachronie courteDury, Pascaline; Picton, Aurélie;
add to browser selection
La traductologie contemporaine à la croisée des chemins : regard rétrospectif sur la synergie entre traduction, lexicographie, terminologie et traductiquePlanas, Emmanuel; Picton, Aurélie; Josselin-Leray, Amélie;
add to browser selection
Le traducteur face aux Contextes Riches en Connaissances : retour d’expériencePicton, Aurélie; Josselin-Leray, Amélie; Planas, Emmanuel;
add to browser selection
Regard rétrospectif sur la synergie entre traduction, lexicographie, terminologie et traductiqueJosselin-Leray, Amélie; Picton, Aurélie; Planas, Emmanuel;

Présentations / Interventions

add to browser selection
Corpora in Translation: addressing the Gap between the Scholars' and the Translators' Point of ViewPicton, Aurélie; Fontanet, Mathilde; Maradan, Mélanie; Pulitano, Donatella;
add to browser selection
Terminologie outillée : analyse de corpus spécialisés dans différentes situations de néologieCondamines, Anne; Picton, Aurélie;

Working paper

add to browser selection
Defining the Notion of "Corpora" in Translation: Addressing the Gap between Scholars’ and Translators’ Points of View (Working Paper)Picton, Aurélie; Fontanet, Mathilde; Pulitano, Donatella;

2013

Proceedings Chapters

add to browser selection
Using Comparable Corpora to Characterize Knowledge-rich Contexts for Various Kinds of Users: Preliminary StepsCondamines, Anne; Josselin-Leray, Amélie; Fabre, Cécile; Lefeuvre, Luce; ... Rebeyrolle, Josette
<< previous | 1 | 2 |