Betrancourt, Mireille

 
 
Show items per page
Elements: 60
Page 1 on 2

2017

Scientific Articles

add to browser selection
MOOC : un mot, plusieurs facettes. Pour une caractérisation systématique des MOOC orientée ingénierie pédagogiqueOrtoleva, Giulia; Peltier, Claire; Betrancourt, Mireille;

Proceedings Chapters

add to browser selection
Multiple users' emotion recognition: Improving performance by joint modeling of affective reactionsChanel, Guillaume; Avry, Sunny; Molinari, Gaëlle; Betrancourt, Mireille; Pun, Thierry

Conference Presentations

add to browser selection
Four reading ability tests as predictors of multimedia document comprehensionDesiron, Juliette; Betrancourt, Mireille; de Vries, Erica;

Working paper

add to browser selection
Revue de la littérature scientifique pour alimenter l’exposé des motifs du PL sur l'équipement mobile des classes GenevoisesBetrancourt, Mireille;

Thesis supervisions

add to browser selection
Conception et évaluation d'un jeu vidéo en algèbre : apprentissage, motivation et usage de la visualisation dans un environnement aux représentations multiplesSutter Widmer, Denise;

Master's thesis supervisions

add to browser selection
Conception d’un jeu vidéo pédagogique pour stimuler la production de la parole chez des enfants porteurs d’implants cochléairesBatilly-Gonin, Lydie;
add to browser selection
Influence de signaux visuels incrustés dans une vidéo sur l’apprentissage de l’analyse du mouvement humainDesarzens, Anne-Sophie;
add to browser selection
Le recours aux TIC pour la formation dans le domaine de la santé : perceptions et déterminants d’usages des enseignantsLe Coultre, Régis;
add to browser selection
Les stratégies d’apprentissage en formation ouverte à distance en langues étrangères : le cas de trois apprenants de FLE en autoapprentissageSegantin Teruggi, Antonella;

2015

Scientific Articles

add to browser selection
Collaborative writing and discussion in vocational education: Effects on learning and self-efficacy beliefsOrtoleva, Giulia; Betrancourt, Mireille;
add to browser selection
How Spatial Abilities and Dynamic Visualizations Interplay When Learning Functional Anatomy With 3D Anatomical ModelsBerney, Sandra; Betrancourt, Mireille; Molinari, Gaëlle; Hoyek, Nady;
add to browser selection
The ‘Erfahrraum’: a pedagogical model for designing educational technologies in dual vocational systemsSchwendimann, Beat A.; Cattaneo, Alberto A.P.; Dehler Zufferey, Jessica; Gurtner, Jean-Luc; ... Dillenbourg, Pierre
add to browser selection
Visualization of computer-supported argumentative writing processes using C-SAWBenetos, Kalliopi; Betrancourt, Mireille;

Proceedings Chapters

add to browser selection
Sharing emotions during a computer-mediated collaborative task: a dual eye-tracking studyCereghetti, Donato; Molinari, Gaëlle; Chanel, Guillaume; Pun, Thierry; Betrancourt, Mireille

Thesis supervisions

add to browser selection
C-SAW: Computer-supported scaffolding of argumentative writingBenetos, Kalliopi;
add to browser selection
Writing to share, sharing to learn: technology-enhanced learning activities to foster professional development in initial vocational educationOrtoleva, Giulia;

Master's thesis supervisions

add to browser selection
Influence de l’interface sur l’entraînement aux rotations d’objets virtuels en trois dimensions : cas des interfaces clavier, souris et tactileGauthier, Damien;
add to browser selection
Podcasting et autoformation : préférences d'usage et aspects motivationnels : le cas des professionnels des technologie de l'information et de la communication (TIC)Paladino-Christin, Manon;
add to browser selection
Reinventing the Wheel: Emotional Awareness Enhancement in Computer-Mediated Collaboration with the Dynamic Emotion WheelFritz, Mattia;
<< previous | 1 | 2 |