Archive ouverte UNIGE
Français
Search
including full text
incl. restricted access masters
Advanced search
Browse by...
Personal names
Academic structures
(0)
Your selection
Latest additions
Deposit
Submit a document
Update a submission
Highlights
Generate a bibliography
Create an alert
My publisher's policy
Doctoral thesis
Restricted access masters
More informations
Manuals
Open Access & Copyright
UNIGE policies
Relaunch of the Archive
Contacts
Home
Authors
Girardet, Céline
Girardet, Céline
Documents
Publications statistics
Export bibliography
Show
10
20
50
100
items per page
Elements: 25
Page 1 on 1
2021
Scientific Articles
unige:152511
Défis de la co-situation d'une recherche collaborative : une expérience de co-élaboration, en partie à distance, d'un dispositif d'évaluation formative pour des élèves allophones en Guyane française
Elisme Pierre, Elisabeth;
Girardet, Céline
;
Mottier Lopez, Lucie
;
unige:152510
EOC - une évaluation ouverte et collaborative entre pairs : analyse critique du dispositif de La Revue LEeE
Mottier Lopez, Lucie
;
Girardet, Céline
; Broussal, Dominique; Demeester, Anne;
unige:152512
Lorsque les étudiant·es produisent et reçoivent des feedbacks entre pairs à l'université: les émotions pour apprendre
Girardet, Céline
;
unige:154123
Vocational teachers' classroom management style: the role of motivation to teach and sense of responsibility
Berger, Jean-Louis;
Girardet, Céline
;
Présentations / Interventions
unige:155651
Sustainable assessment in higher education: Focus on prosocial assessment skills integrated in academic goals
Girardet, Céline
;
Mottier Lopez, Lucie
;
2020
Scientific Articles
unige:152509
Collaboration au moyen du numérique dans des travaux de groupe : perceptions d'étudiants et étudiantes universitaires en temps de pandémie
Girardet, Céline
;
unige:152508
Les outils d'(auto)évaluation de la plateforme Focus à l'Espace Entreprise : une compréhension partagée à constamment négocier
Mottier Lopez, Lucie
;
Girardet, Céline
;
unige:152513
Lorsque les étudiant·es produisent et reçoivent des feedbacks entre pairs à l'université : étude des perceptions d'un dispositif d'évaluation continue facilité par le numérique
Girardet, Céline
;
unige:154122
Origines et évolutions des croyances et pratiques des enseignant(e)s de la formation professionnelle en Suisse
Girardet, Céline
;
Journal Issues
unige:152296
Enjeux d'évaluation dans l'enseignement supérieur et développement professionnel
Girardet, Céline
;
Mottier Lopez, Lucie
;
Présentations / Interventions
unige:152979
La bienveillance à l'épreuve de l'évaluation par les pairs à l'université
Girardet, Céline
;
Mottier Lopez, Lucie
;
2019
Journal Issues
unige:152298
Quel rapports entre recherches collaboratives et évaluations ?
Girardet, Céline
;
Mottier Lopez, Lucie
;
Proceedings Chapters
unige:129464
Expérience d'un dispositif collaboratif d'évaluation formative et certificative en formation universitaire à la recherche collaborative
Mottier Lopez, Lucie
;
Girardet, Céline
;
Posters
unige:129465
Student perception of learning through a pedagogical scenario in a university class in education
Girardet, Céline
;
Mottier Lopez, Lucie
;
Gomez, Andrés
;
2018
Scientific Articles
unige:152506
Factors Influencing the Evolution of Vocational Teachers' Beliefs and Practices Related to Classroom Management during Teacher Education
Girardet, Céline
; Berger, Jean-Louis;
unige:154120
Teaching Experience, Teachers' Beliefs, and Self-Reported Classroom Management Practices: A Coherent Network
Berger, Jean-Louis;
Girardet, Céline
; Vaudroz, Cynthia;
Crahay, Marcel
;
unige:152507
Why do some teachers change and others don't? A review of studies about factors influencing in-service and pre-service teachers' change in classroom management
Girardet, Céline
;
Book Chapters
unige:152967
De l'expertise du domaine à son enseignement : enjeux pour les enseignant·e·s de la formation professionnelle
Berger, Jean-Louis; Lê Van, Kim; Matter, Jean;
Girardet, Céline
; ... Daka, Fitore
2017
Scientific Articles
unige:154121
Facing student disengagement: Vocational teachers' evolution of their classroom management
Girardet, Céline
; Berger, Jean-Louis;
Book Chapters
unige:153295
The motivational basis of classroom management practices and beliefs of Swiss vocational teachers
Berger, Jean-Louis;
Girardet, Céline
; Vaudroz, Cynthia; Aprea, Carmela;
Doctoral Thesis
unige:100579
Explaining the evolution of vocational teachers' classroom management beliefs and practices during teacher education
Girardet, Céline
;
2016
Scientific Articles
unige:152505
Comment les motivations et le sentiment de responsabilité des enseignants expliquent-ils les pratiques de gestion de classe ? Une étude dans le contexte de la formation professionnelle suisse
Girardet, Céline
; Berger, Jean-Louis;
unige:152503
Les croyances des enseignants sur la gestion de la classe et la promotion de l'engagement des élèves : articulations aux pratiques enseignantes et évolution par la formation pédagogique
Berger, Jean-Louis;
Girardet, Céline
;
2015
Scientific Articles
unige:154130
The determinants of VET educators' occupational choice
Berger, Jean-Louis;
Girardet, Céline
;
unige:154118
The Role of Teaching Experience and Prior Education in Teachers' Self-Efficacy and General Pedagogical Knowledge at the Onset of Teacher Education
Vaudroz, Cynthia; Berger, Jean-Louis;
Girardet, Céline
;
add all
|
remove all
<< previous
| |
next >>