Mounoud, Pierre

 
Title Year Hits Downloads
Constructions de représentations de visage par l’enfant et l’artiste 2014 417 104
Contribution of the priming paradigm to the understanding of the conceptual developmental shift from 5 to 9 years of age 2009 497 444
Recueil d’Associations Verbales chez des Enfants de 5 à 11 Ans pour 76 Verbes d’Action en Langue Française 2009 431 387
The influence of action perception on object recognition: a developmental study 2007 497 429
Normes d'associations verbales pour 151 verbes d'action 2006 580 287
El desarrollo cognitivo del niño: desde los descubrimientos de Piaget hasta las investigaciones actuales 2001 51516 28169
Le développement cognitif selon Piaget. Structures et points de vue 2000 623 3528
Sequential Pointing in Children and Adults 2000 498 2
La connaissance de soi chez le bébé : un modèle récursif 1999 490 308
What is homeopathic when you overdose ? 1999 422 185
Coordination des points de vue et attribution de croyances : de la théorie de Piaget aux théories "naïves" de l'esprit 1997 1712 1052
A recursive transformation of central cognitive mechanisms : the shift from partial to whole representations 1996 402 190
Perspective taking and belief attribution : from Piaget's theory to children's theory of mind 1996 1091 5506
From direct to reflexive (self-) knowledge : a recursive model : (self-produced) actions considered as transformations 1995 468 589
Le passage de représentations partielles à des représentations d'ensemble 1994 497 275
Les rôles non spécifiques et spécifiques des milieux dans le développement cognitif 1993 564 348
The emergence of new skills : dialectic relations between knowledge systems 1993 427 315
L'émergence de conduites nouvelles : rapports dialectiques entre systèmes de connaissances 1993 326 237
Effects of lexicality and trigram frequency on handwriting production in children and adults 1993 475 1
Continuité et discontinuité du développement psychologique. Commentaire de: J. Piaget (1942). Les trois structures fondamentales de la vie psychique: Rythme, régulation et groupement. Revue Suisse de Psychologie et de Psychologie appliquée, 1/2, 9-21 1992 1804 426
Les concepts d'équilibration et de structure chez Piaget dans "La naissance de l'intelligence" (1936) et "La construction du réel" (1937) 1992 980 379
A man touching a woman: Unpredictable outcomes. Predictable commentary on target article by A. Fogel, 1992 1992 450 167
Isochrony and accuracy of drawing movements in children: Effects of age and context 1991 466 208
Consciousness as a Necessary Transitional Phenomenon in Cognitive Development 1990 522 587
Perceptuo-motor compatibility in pursuit tracking of two-dimensional movements 1990 401 331
Cognitive Development: Enrichment or Impoverishment ? How to Conciliate Psychological and Neurobiological Models of Development 1990 547 523
The ontogenesis of different types of thought. Language and motor behavior as non-specific manifestations 1988 557 195
Visuo-manual pursuit tracking of human two-dimensional movements 1987 454 0
Les conduites sensori-motrices. Introduction 1987 321 58
Is it necessary to have a synthetic point of view to analyse analytic competence ? Commentary on "Segmental analysis and literacy" (Morais et al.) 1987 462 140
Psychologie 1987 499 289
Les conduites perturbées. Introduction 1987 315 297
L'utilisation du milieu et du corps propre par le bébé 1987 570 593
Les bases neurophysiologiques des conduites. Introduction 1987 336 107
Action and cognition. Cognitive and motor Skills in a developmental perspective 1986 613 611
Similarities between developmental sequences at different age periods 1986 447 245
Régulations épigénétiques et développement cognitif de l'enfant 1986 480 264
A theoretical developmental model: Self-image in children 1985 473 501
Development of Visuomanual Tracking in 5- to 9-Year-Old Boys 1985 519 801
Un point de vue sur le problème de l'identité de soi à l'adolescence 1984 667 302
Motor strategies in lifting movements: A comparison of adult and children performance 1983 455 270
Accuracy and Stability of Self-Image of Mentally Retarded Adults 1983 420 125
L'évolution des conduites de préhension comme illustration d'un modèle du développement 1983 847 427
Image de soi et déficience mentale. Perspective théorique et expérimentale 1983 1016 537
Revolutionary periods in early development 1982 436 306
La reconnaissance de son image chez l'enfant et l'animal 1981 451 155
Le développement de l'image de soi chez l'enfant de 3 à 11 ans. Reconnaissance du visage dans un miroir déformant 1981 624 468
La reconnaissance de son image chez l'enfant et l'animal : introduction générale 1981 458 295
Cognitive Development: Construction of New Structures or Construction of Internal Organizations 1981 435 438
Développement cognitif: construction de structures nouvelles ou construction d'organisations internes 1979 2655 1604
Evolution de l'image de soi chez l'enfant et l'adolescent. Etude expérimentale: technique du miroir déformant 1979 823 392
Les révolutions psychologiques de l'enfant 1976 1617 789
84053 55186