Betrancourt, Mireille

 
Title Year Hits Downloads
Multiple users' emotion recognition: Improving performance by joint modeling of affective reactions 2017 21 21
Four reading ability tests as predictors of multimedia document comprehension 2017 16 5
MOOC : un mot, plusieurs facettes. Pour une caractérisation systématique des MOOC orientée ingénierie pédagogique 2017 79 29
Revue de la littérature scientifique pour alimenter l’exposé des motifs du PL sur l'équipement mobile des classes Genevoises 2017 27 0
Usages et préférences de design concernant les podcasts audio professionnels : enquête auprès des professionnels des TIC 2016 66 47
Does animation enhance learning? A meta-analysis 2016 99 140
The role of comprehension ability in multimedia learning 2016 22 2
De la culture à la compétence numérique : la responsabilité de l’école 2016 69 92
How Regrouping Alerts in Computerized Physician Order Entry Layout Influences Physicians' Prescription Behavior: Results of a Crossover Randomized Trial 2016 94 36
Computer-Supported Collaborative Writing for Professional Development 2016 86 17
Supporting productive collaboration in a computer-supported instructional activity: peer-feedback on critical incidents in health care education 2016 76 42
Collaborative writing and discussion in vocational education: Effects on learning and self-efficacy beliefs 2015 101 71
The ‘Erfahrraum’: a pedagogical model for designing educational technologies in dual vocational systems 2015 56 62
How Spatial Abilities and Dynamic Visualizations Interplay When Learning Functional Anatomy With 3D Anatomical Models 2015 52 79
Visualization of computer-supported argumentative writing processes using C-SAW 2015 63 34
Sharing emotions during a computer-mediated collaborative task: a dual eye-tracking study 2015 271 1094
Du didacticiel au jeu sérieux : le e-learning dans tous ses états 2014 441 27
Assessment of Computer-Supported Collaborative Processes Using Interpersonal Physiological and Eye-Movement Coupling 2013 205 122
Feedback émotionnel et collaboration médiatisée par ordinateur : Quand la perception des interactions est liée aux traits émotionnels 2013 130 47
Emotion Feedback during Computer-Mediated Collaboration: Effects on Self-Reported Emotions and Perceived Interaction 2013 167 105
Évaluation d’une interface centrée activité pour la gestion des alertes médicales dans un système de prescription informatisée 2013 63 18
Emotion Assessment From Physiological Signals for Adaptation of Game Difficulty 2011 297 493
A Qualitative Analysis of Prescription Activity and Alert Usage in a Computerized Physician Order Entry System 2011 369 194
De la culture du paradoxe à la cohérence pédagogique. Bilan de 10 années de formation à l’intégration des TICE pour les futur-e-s enseignants du primaire à Genève 2008 834 542
Boredom, Engagement and Anxiety as Indicators for Adaptation to Difficulty in Games 2008 315 973
Minimizing Modality Bias When Exploring Input Preferences for Multimodal Systems in New Domains: the Archivus Case Study 2007 234 91
Un portail en éducation à distance: vers quelle ergonomie pédagogique ? 2004 351 120
4604 4503