Betrancourt, Mireille

 
Title Year Hits Downloads
Multiple users' emotion recognition: Improving performance by joint modeling of affective reactions 2017 57 53
Four reading ability tests as predictors of multimedia document comprehension 2017 46 13
MOOC : un mot, plusieurs facettes. Pour une caractérisation systématique des MOOC orientée ingénierie pédagogique 2017 131 45
Revue de la littérature scientifique pour alimenter l’exposé des motifs du PL sur l'équipement mobile des classes Genevoises 2017 63 0
The role of comprehension ability in multimedia learning 2016 45 2
De la culture à la compétence numérique : la responsabilité de l’école 2016 187 120
How Regrouping Alerts in Computerized Physician Order Entry Layout Influences Physicians' Prescription Behavior: Results of a Crossover Randomized Trial 2016 135 39
Computer-Supported Collaborative Writing for Professional Development 2016 124 25
Supporting productive collaboration in a computer-supported instructional activity: peer-feedback on critical incidents in health care education 2016 112 60
Usages et préférences de design concernant les podcasts audio professionnels : enquête auprès des professionnels des TIC 2016 106 59
Does animation enhance learning? A meta-analysis 2016 144 209
Collaborative writing and discussion in vocational education: Effects on learning and self-efficacy beliefs 2015 142 82
The ‘Erfahrraum’: a pedagogical model for designing educational technologies in dual vocational systems 2015 91 84
Sharing emotions during a computer-mediated collaborative task: a dual eye-tracking study 2015 306 1144
How Spatial Abilities and Dynamic Visualizations Interplay When Learning Functional Anatomy With 3D Anatomical Models 2015 88 105
Visualization of computer-supported argumentative writing processes using C-SAW 2015 98 43
Du didacticiel au jeu sérieux : le e-learning dans tous ses états 2014 477 29
Feedback émotionnel et collaboration médiatisée par ordinateur : Quand la perception des interactions est liée aux traits émotionnels 2013 172 59
Assessment of Computer-Supported Collaborative Processes Using Interpersonal Physiological and Eye-Movement Coupling 2013 246 137
Emotion Feedback during Computer-Mediated Collaboration: Effects on Self-Reported Emotions and Perceived Interaction 2013 245 129
Évaluation d’une interface centrée activité pour la gestion des alertes médicales dans un système de prescription informatisée 2013 96 19
A Qualitative Analysis of Prescription Activity and Alert Usage in a Computerized Physician Order Entry System 2011 403 199
Emotion Assessment From Physiological Signals for Adaptation of Game Difficulty 2011 333 547
Boredom, Engagement and Anxiety as Indicators for Adaptation to Difficulty in Games 2008 350 1033
De la culture du paradoxe à la cohérence pédagogique. Bilan de 10 années de formation à l’intégration des TICE pour les futur-e-s enseignants du primaire à Genève 2008 892 561
Minimizing Modality Bias When Exploring Input Preferences for Multimodal Systems in New Domains: the Archivus Case Study 2007 263 93
Un portail en éducation à distance: vers quelle ergonomie pédagogique ? 2004 386 123
5738 5012