Betrancourt, Mireille

 
Title Year Hits Downloads
Revue de la littérature scientifique pour alimenter l’exposé des motifs du PL sur l'équipement mobile des classes Genevoises 2017 9 0
Usages et préférences de design concernant les podcasts audio professionnels : enquête auprès des professionnels des TIC 2016 43 34
Does animation enhance learning? A meta-analysis 2016 59 66
De la culture à la compétence numérique : la responsabilité de l’école 2016 45 56
How Regrouping Alerts in Computerized Physician Order Entry Layout Influences Physicians' Prescription Behavior: Results of a Crossover Randomized Trial 2016 72 18
Computer-Supported Collaborative Writing for Professional Development 2016 58 10
Supporting productive collaboration in a computer-supported instructional activity: peer-feedback on critical incidents in health care education 2016 51 27
Sharing emotions during a computer-mediated collaborative task: a dual eye-tracking study 2015 241 1082
Collaborative writing and discussion in vocational education: Effects on learning and self-efficacy beliefs 2015 65 46
The ‘Erfahrraum’: a pedagogical model for designing educational technologies in dual vocational systems 2015 40 39
How Spatial Abilities and Dynamic Visualizations Interplay When Learning Functional Anatomy With 3D Anatomical Models 2015 34 35
Visualization of computer-supported argumentative writing processes using C-SAW 2015 42 20
Du didacticiel au jeu sérieux : le e-learning dans tous ses états 2014 406 24
Assessment of Computer-Supported Collaborative Processes Using Interpersonal Physiological and Eye-Movement Coupling 2013 173 102
Feedback émotionnel et collaboration médiatisée par ordinateur : Quand la perception des interactions est liée aux traits émotionnels 2013 74 23
Emotion Feedback during Computer-Mediated Collaboration: Effects on Self-Reported Emotions and Perceived Interaction 2013 101 76
Évaluation d’une interface centrée activité pour la gestion des alertes médicales dans un système de prescription informatisée 2013 37 8
Emotion Assessment From Physiological Signals for Adaptation of Game Difficulty 2011 260 376
A Qualitative Analysis of Prescription Activity and Alert Usage in a Computerized Physician Order Entry System 2011 346 184
De la culture du paradoxe à la cohérence pédagogique. Bilan de 10 années de formation à l’intégration des TICE pour les futur-e-s enseignants du primaire à Genève 2008 710 458
Boredom, Engagement and Anxiety as Indicators for Adaptation to Difficulty in Games 2008 280 848
Minimizing Modality Bias When Exploring Input Preferences for Multimodal Systems in New Domains: the Archivus Case Study 2007 217 87
Un portail en éducation à distance: vers quelle ergonomie pédagogique ? 2004 321 110
3684 3729